Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til budgettet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er igang med at lave et mre detaljeret driftbudget og er reelt færdig, men i den forbindelse har jeg brug for lidt føling med hvad andre virksomheder fastsætter på de forskellige poster, sådan at jeg kan se at jeg ikke har sat nogle poster for højt/lavt.

Jeg håber der er nogen der evt. kunne sende mig et driftbudget, virksomheden skal være under 5 ansatte. Og omsætning og dækningsbidrag er ikke vigtigt for mig, det er mere på udgiftsiden, jeg blot vil sikre mig at jeg har det hele med.

Ser frem til at høre fra jer - m.bendtsen@privat.dk

Bendtsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:51

Jeg har ikke noget budget at dele med dig, men du skal i hvert fald huske følgende

• Medarbejderens løn skal ganges med mellem 1,25 og 1,35 for at få den reelle pris, når man medtager feriepenge, AER, AES, ATP, ATP-fib, arbejdsskadeforsikring, barselsfond evt. medielicens og en lille julegave :-)
  • Et stort beløb til diverse uforudsete udgifter. Navnlig i starten. F.eks. 5-8% af de samlede driftsomkostninger (ekskl. varekøb). Der kommer ALTID et eller andet, man ikke havde tænkt på
  • Afhængig af hvilken virksomhed, du skal budgettere for, kan det godt svare sig at undersøge forsikringspriserne grundigt

Og så kan jeg - især hvis der er tale om en helt nytstartet virksomhed - forslå dig at lave flere scenarier: Budgetter i flere udgaver, så du har et worst-case-budget og et, som viser, hvordan du rent faktisk forventer, det går.

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:31
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)