Hej Aminoer, Jeg er nyligt udsprunget freelancer og har i den forbindelser luret her på forum'et et stykke tid. En ting der undrer mig lidt herinde er den tilsyneladende meget store og meget prisfokuserede konkurrence der er om alt, hvad der minder om software/webudviklingsopgaver. Det virker som om, der er meget lidt rum til at lave den gode løsning for kunden, hvorimod opsætning af standard systemer virker som den fremgangsmåde de fleste vælger. Når jeg ser folk, der tager 200kr. i timen for freelance/konsulentydelser bliver jeg noget deprimeret, for det er meget langt under, hvad jeg personligt skal have, hvis jeg skal have tingene til at hænge sammen. Er det fordi Amino er præget af iværksættere med stramme budgetter og guldet ligger andre steder eller har jeg bare for store forventninger til, hvad man kan kræve for sit arbejde? Jeg vil derfor gerne høre holdninger til, hvad der er behov for ude i den virkelige verden, og hvad tingene koster / er værd. Både sælgere og købere af Internet- og softwareløsninger er meget velkomne til at byde ind med deres holdninger. Mit spørgsmål er i sagens natur noget abstrakt, men jeg håber at i vil byde ind med holdninger alligevel. |
En af grundende kan meget vel være at de freelancere der er her, er unge studerende som ikke har omkostninger til kontor o.l.
Hver gang der kommer en og skal have et website er der jo tit 10-20 mennesker der byder ind på opgaven, og der er det jo næsten altid den billigste der bliver valgt.
Lige mine to bud på hvorfor den er presset i bund.