Det lyder jo herligt. Jeg har netop haft en potentiel udlejer i telefonen, som nævnte, at han var nødt til at hæve prisen hvis den skulle bruges som erhvervsejendom, da han i så tilfælde skulle betale skat. Men det er acceptabelt.
Så tak indtil videre. Jeg tror jeg arbejder videre med ideen om en lejlighed som kontorbygning :)
Det var godt nok dagens joke og "sort humor" der vil noget. Det skulle være en smal sag at forhandle ham ned i leje.
Man skal jo bare gøre ham opmærksom på at en lejer som ønsker at leje lejligheden til beboelse, et eller andet sted jo vil kræve at have sin folkeregisteradresse der og måske skal vedkommende endda også have boligsikring.
Hvis man forestillede sig at han også selv boede i lejligheden og formelt eller reelt kun lejede en del af lejligheden ud kunne der være noget snakken idet han her ville kunne foretage et bundfradrag og undgå beskatning af en del af lejen (når det er udlejning til beboelse), men det har han helt sikkert ikke skænket en tanke.
Sagt med andre ord: Du skal ikke acceptere en lejeforhøjelse på det grundlag men gøre ham opmærksom på at han skal betale skat uanset hvad og fastholde ham på det udbudte. Han kan jo dårligt gå til myndighederne