Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejlighed som kontor

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Og han bor der også selv ? Hvad skal du iøvrigt give for de 24 m2 (eller 12 m2)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:13

Hej igen.

Så vender jeg atter tilbage med et tillægsspørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Lejligheden jeg havde mulighed for at leje, er der muligvis for meget besvær i at gøre til erhvervslejemål. Udlejer ville i hvertfald helst udleje den som alm. bygning. Dette er helt fint med mig, da den alligevel er så utrolig billig - det gør mig ikke så meget om den kan trækkes fra rent moms-mæssigt, men jeg vil gerne kunne betale den over virksomheden, uden at jeg i øvrigt skal betale skat af de penge, som jeg udbetaler til lejer.

Lejligheden koster kr. 2.200 om måneden med det hele, så håbet var, at jeg blot kunne betale kr. 2.200, og så var det dét - altså uden skat og en masse regnskabsbøvl. Han nævnte at virksomheden måske skulle have adresse et andet sted, og det passer mig også fint - den kan sagtens forblive tilknyttet min privatadresse.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:15

Hej,

Undskyld at jeg først svarer nu. Det er først efter mit foregående indlæg, at jeg opdager, at forummet opdeler indlæggene på sider. Spørgsmålet må næsten være besvaret nedenfor i min foregående post :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:17

Mht. om han selv bor der, så er jeg lidt i tvivl - jeg tror der er tale om en forlægelse af hans egen bolig. Har det betydning ?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 20:21

MIt bud er at det næste udlejer siger er at du vel ikke behøver en kvittering/faktura vedr. den leje du skal betale og så ville jeg holde mig fra det. Jeg syntes heller ikke der er meget ide i at leje lokaler til en virksomhed og så ikke have adresse der. Det er ihvertfald en væsentlig årsag til at jeg selv har lokaler ude i byen; at kunne skille tingene, herunder også post.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:26

Det er klart at det skal være efter lovens regler, det er jeg meget opmærksom på. Det med adressen interesserer mig ikke. Jeg er udelukkende interesseret i at have et sted hvor min partner og jeg kan være. Alternativet er at vi bruger det kontorlokale jeg har i privaten, men det ville være bedre med et lokale som min partner kan gå og komme i efter behov.

Vil vi kunne betale lokalet over virksomheden?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:02

Ja hvis I har en kvittering/faktura fra udlejer så I kan dokumentere at have haft udgiften.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 07:21

Super, det lyder godt.
Jeg siger mange tak for hjælpen :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:32