Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorning vs. "alm. lønmodtagere"...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Skattedebatten kører - og ingen synes at være tilfredse med "forårspakken" - jeg er ikke skatte-ekspert, men synes endnu engang det er for latterlige kommentarer eks. Thorning kaster i spil - hun mener fortsat at "de rige" har mest ud af reformen; ja, Helle 1% af 1 million vil ALTID være mere end 1% af 250k . . . Gucci-Helle kan jo starte med at være solidarisk ud af egen lomme - hva' laver hun på et år? 600k? Velfortjent i forhold til de mange timer hun ligger i politik - og det ansvar hun har - men mon Helle vil være interesseret i at ende op med det samme rådighedsbeløb efter skat som en "almindelig" løn-modtager, som har fri kl. 15.00? I doubt it!

Min FB-ven, Morten Rømhild postede en historie om skat, som kommentar sidst jeg postede en skatte-note... synes den fortjener genudsendelse:

Her er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen. Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kr, og de ti deler den op på nogenlunde sammen måde, som vi betaler skat her i landet. De første fire - de fattigste - skal derfor ikke betale noget. Den femte betaler 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner. Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige indtil restauratøren pludselig giver dem rabat. "Eftersom i er gode kunder" siger han, "giver jeg jer 200 kr. i rabat på jeres middage" En middag for ti koster derefter 800 kroner.

Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale. Men hvad med de seks andre - dem som betaler - hvad skal de gøre?

Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive:

De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner.
Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.
Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale.
Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120 kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590.
Alle seks personer får en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis.

Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet. De står uden får restauranten. Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner,« begynder den sjette person og peger på den tiende. »Men du tjente 70.« - »Præcis,« siger den femte person. »Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!«
»Det er sandt,« råber den syvende person. »Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!«
»Hør et øjeblik,« forsøger de fire første. »Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige.«
De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk.
Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.

Der mangler 520 kroner.....

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:02

Hej Lasse.

Fremragende indlæg.

Helle Thorning prøver jo nok bare at få befolkningen til at synes, det er en dårlig løsning, idet hun så kan score lidt flere stemmer til næste valg, idet hun er i opposition.

Sjovt nok har hun jo ikke lyst til at komme med sit bud på, hvordan skattereformen skulle være. Så kan alle jo nemt komme og sige pakken ikke var god nok.

Fra Lyngby
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 165
Fra  www.findroommate.dk Skrevet kl. 21:26

Utroligt godt indlæg som præcis beskriver den danske mentalitet. Man kigger ikke på det overordnet billede, man har mere travlt med hvad man personligt får at vinding i den pågældende situation. Skidt skidt

Jeg tror også jeg pakker min kuffert og "flygter" hvis Thorning en dag kommer til magten. Det vil jeg simpelthen ikke kunne overskue. Men man skal jo ikke tage sorgerne på forskud :-)

God aften

Mvh Kristian Matthes

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu er det jo så heldigt at ligesom MAO havde den lille røde bog, så har Danmark det rødbedefarvede pas. Som Martin Thorborg siger/skriver et sted, så er det fedt at være i USA fordi han er velhavende, men det var ikke et sted han gad være fattig. Jeg kunne så bare godt tænke mig, at man lukkede døren bag dem der rejste ud, - så de mennesker der synes Danmark er så småt at der ikke er plads til dem , - ikke én gang til skal belemres med vores samfundsmodel, som tilsyneladende er dem så meget imod. Det må jo være straf nok at de er født i Danmark ;-)

Forfatterne til den slags historier glemmer nemlig, at årsagen til at de overhovedet kan skrive, er fordi JEG har betalt nogen for at tørre dem i røven i børnehaven, JEG har betalt for deres undervisning og JEG har sågar også betalt for de skoleborde og ruder de har ødelagt. Så når man finder på sådanne historier og klakørerne stemmer i, - så er det udtryk for en proviensiel tankegang, - ikke en verdensborger mentalitet.

Nu brugte jeg capslock på jeg, og det var med vilje. Fordi det er nemlig ikke rigtigt. Jeg har ikke betalt noget som helst! Jeg er nemlig selvstændig erhvervsdrivende. Faktisk betaler jeg slet ikke noget! Hverken husleje, skat eller min fine Mercedes. Jeg kan faktisk også være ligeglad med benzinpriserne, for jeg betaler ikke for benzinen. Hvis jeg ville rejse til Bahamas på 1.ste klasse, skulle jeg heller ikke selv betale.

Det lyder næsten som MLM, - gør det ikke?

Vil du vide hvordan man gør, så send 200 kr. i små umærkede sedler til min emailadresse.

--------------

Nå pyt, da. Du skal få fidusen gratis. Man opretter et firma, og køber en ting til en krone. Den sælger du videre for to kroner til en kunde. Den krone du har til overs når du har betalt din vare, bruger du til at betale din husleje, din bil og alle de andre ting du gerne vil have. Du kunne jo også være lidt stor i slaget, og betale lidt tilbage til det samfund som har gjort den fidus muligt. Det vil så også kunne give dig nogle kunder på lidt længere sigt. For hvis ikke der er nogen der kan læse, får de ikke noget ud af at kigge på din hjemmeside eller dine annoncer. Det er sådan set en slags win-win situation.

Men det bedste af det hele er, - at du ikke selv har betalt en krone.......

/Michael

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:57

Hej Lasse

Dit indlæg er helt til UG og burde måske dukke op i aviserne..

Prøv at se reaktionen!!

Kunne være meget sjovt at se visse politikere bortforklare sandheden!!

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dyrebilen.dk:

Nå pyt, da. Du skal få fidusen gratis. Man opretter et firma, og køber en ting til en krone. Den sælger du videre for to kroner til en kunde. Den krone du har til overs når du har betalt din vare, bruger du til at betale din husleje, din bil og alle de andre ting du gerne vil have. Du kunne jo også være lidt stor i slaget, og betale lidt tilbage til det samfund som har gjort den fidus muligt. Det vil så også kunne give dig nogle kunder på lidt længere sigt. For hvis ikke der er nogen der kan læse, får de ikke noget ud af at kigge på din hjemmeside eller dine annoncer. Det er sådan set en slags win-win situation.

Men det bedste af det hele er, - at du ikke selv har betalt en krone.......

/Michael

No offence... Men jeg forstår ingenting. Absolut ingenting. 
Kan du omskrive meningen med det?

Dette skal absolut ikke ses som noget angreb, men jeg er helt blank....

God tråd ellers. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:14

// Jesper Skov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25

Sidst jeg læste den historie, var den også god!

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:06

Det lader til at de fleste iværksætterer er lidt blå i kanten Big Smile

Min personlige holdning er at jeg gerne betaler en smule ekstra så de mindre bemidlede også kan leve et acceptabelt liv.

Vi kan jo tage udgangspunkt i f.eks. USA her kan vi se at der er ca. 5 millioner børn som ikke har sygeforsikring og disse selvsamme har nok heller ikke ligefrem råd til de store universitetsuddannelser. Dette syntes jeg ikke er nogen ønskesituation.

Så hvis vi antager at jeg nu tjente 500k pr. år, så smider jeg gerne 1k (som man vel ca. sparer med skattereformen?) pr. måned ekstra i skat for at vi undgår at ende med et lignende samfund.

En ting som jeg ofte støder på i denne type debatter om skattelettelser er, de som er for er det med udgangspunkt i "jeg fortjener mere til mig selv" og dem der er imod "de svage i samfundet skal også have det godt" altså en mig vs. dem argumentation. (Det bemærkes at jeg bestemt ikke syntes der er noget galt med "mig" tankegangen, men det er da en interessant observation).

Nå men om ikke andet, så tror jeg nu ikke der er nogen grund til at "frygte" Helle, vores historiske erfaringer viser jo præcist at skattetrykket ikke går amok under socialdemokratiske regeringer. Så devisen med den skattehævende fløj er vist mest et populistisk stunt og har i grunden ikke så meget med virkeligheden at gøre.

Mvh Peder

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:12

Ja, ja, der er altid nogen der har for mange penge og betaler endnu mere skat med glæde..

Derimod er vi endnu flere, der mener, at vi betaler for alt meget i skat..

Pengene ligger nu bedst i egen lomme....

mvh

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)