Har kigget tidligere igennem indlæg, uden helt at finde svar. Så nu spørger jeg selv! Jeg er IT-nørd, dygtig og mange "mulige" kunder. Opgaver, konsulent i danmark og online services. Jeg vil gerne undgå, at bla. SKAT Danmark får kendskab til kommende indtjening. Løsning: Jeg opretter et Offshore selskab på Seychellerne med en Nominee Director eller et IBC på De engelske øer (BVI) med mig selv som direktør og aktionær. Start kapital 100 Dkr. Kan jeg udskrive regninger i det pågældende firma''s navn og samtidig få pengene tilbage til danmark, uden SKAT Danmark''s kendskab og evt. beskatning? Tanken er, at mange firmaer i dag bruger udenlandske konsulenter regelmæssigt. Betalingen sker til en udlandske konto og jeg låner så efterfølgende fra firmaet. Lader det sig gøre? På forhånd tak. |
Selvstændig, Offshore, Nominee Director
|
Jeg synes det lyder som en god ide at lade sig registrere på Seychellerne, altså hvis du ønsker at drive forretning der. Lad mig vende dit spørgsmål, om det lader sig gøre, om til: Tror du selv det lader sig gøre ??? |
Hej Vladermir! Gå ind på www.dintryghed.dk eller hiv fat i Thorbjørn fra www.a-skat.com Han er også herinde på Amino. Du vil møde mange der har MEGET imod offshore, men så længe du gør det lovligt og du mener at du får noget ud af det, så luk ørene for dem! |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Dermed ikke være sagt at man ikke godt kan få noget ud af at lave off-shore selskaber, men det du lader til at ønske kan ikke lade sig gøre helt lovligt. Så spørgsmålet er jo så om man har lyst til at bygge sin virksomhed på ulovligheder der kan føre til fængselsstraf. I så fald, vil jeg anbefale at du overvejer andre muligheder en konsulentarbejdet, da der er mere lukrative områder :) |
God response må man sige :-) Til Henrik: Okay, get your point. Til Hans: Men hvorfor skulle man ikke kunne drive forretning udenfor Seychellerne? Der er da umiddelbart flere fordele, sådan som jeg læser det! Til Dimitri: Kender faktisk dintryghed.dk internt, men derfor er det stadig rart at vide, at det man gør er det rigtige! Og gerne inden man gør det... Til Mikkel: Ja, det er derfor jeg ville undersøge hvornår SKAT egentlig kan gå ind og bestemme, at den slags lån fra eget firma, faktisk er skattepligtig indtjening! Og jeg vil faktisk gerne gøre det her inden for lovens rammer, men kender ikke lige SKAT grænse mellem lån og indtjening. Men jeg håber da at finde nogle brugbare svar herinde, da det umiddelbart virker som et kompetent forum. Takker! |
Det er meget muligt at jeg på et tidspunkt vil etablere off-shore virksomhed, men i så fald bliver det 100% indenfor lovens rammer og ikke for at kunne "smugle" skattefri penge hjem til danmark. |
Hey Mikkel, Okay, nu forstår jeg. Jeg har ikke fået skrevet Case: over problem formuleringen. Min forespørgelse er ikke ment som, at jeg leder efter den fede skatte fidus! Dårlig formulering fra min side. Mit spørgsmål går mere på, om det er lovligt, hvis man lige ser bort fra det med at hente pengene hjem. Man kunne evt. også satse med firmaet''s penge i investeringer, i firmaet''s navn, i udlandet. Spørgsmålet var også, at finde ud af hvad man så gør, når man en dag vil drage fordel af pengene i firmaet! Den lykkelige nul-skat yder bliver jeg aldrig. Jeg betaler pt. svarende til 3 bistandsklienter om året :-( |
Dimitri: Desværre ikke internt nok til at kunne skaffe den slags ![]() Men det er da heller ikke fordi priserne er voldsomt høje. Der mangler bare info om efter at man er kommet igang! Eks. er årlige omkostninger ved Seychellerne, ca €800 ![]() |