Først, det er muligt at undgå at være pligtig til at oplyse de danske myndigheder om dine indtægter, men aldrig muligt at undgå at betale skat af din private indtægt, med mindre du ligefrem undlader at oplyse om den, men det er jo skatteunddragelse og dermed ikke en mulighed. Er et Sålænge selskabet er skattepligtigt til Danmark er selskabet også forpligtet til at oplyse om sine indtægter på samme måde som du selv er det når du bor i Danmark.
Et offshore selskab er en mulig løsning, men det er vigtig at se på om din ydelse kræver tilstedeværelse, lagerførelse, lokale ansatte etc. Derefter bør man vælge selskabstype. Hvis det i dit tilfælde drejer sig om en konsulentydelse der kun udføres af dig, vil jeg holde på at den bedste løsning ville være et Engelsk selskab. På denne måde opfyldes dine ønsker omkring oplysning til de danske myndigheder, da Engelske selskaber ikke har oplysningspligt til Danmark. Skatten i England er mere fordelagtig skruet sammen end i Danmark og du har stadig mulighed for at koble en offshore virksomhed på, på et senere tidspunkt, hvis din indtjening og branche tillader det.
Problemet er bare hvis det viser sig at konsulenten reelt set ikke driver selvstændig virksomhed men i bund og grund er lønmodtager.
Til ydelser og services tilbudt direkte fra ''Nettet'', er det muligt og tilrådeligt at benytte sig af et offshore selskab, ikke ALTID, men ofte! Først skal man bedømme kundernes profil og dennes købelyst set i forhold til valget af selskabstype.
Den løsning du beskriver i dit indlæg, er ikke lovlig hvis det er med formål at slippe for at være skatte-PLIGTIG i Danmark:
''Jeg opretter et Offshore selskab på Seychellerne med en Nominee Director eller et IBC på De engelske øer (BVI) med mig selv som direktør og aktionær.''
Du er nemlig skattepligtig der hvor ledelsen har sæde. Så hvis du har folkeregisteradresse i Danmark og selv er direktør i offshore selskabet, vil du godt nok have at anonymt selskab, retten til at fakturere hele verden efter ønske, et juridisk gyldigt aktieselskab der nyder godt af skatteundtagelse så længe det ikke driver lokal virksomhed på øen det er stiftet!!!! MEN MEN, du har PLIGTEN til at betale skat i Danmark da du er direktør. Så derfor kunne løsningen være en stedfortrædende direktør(nominee director)
De eneste 3 holdbare løsninger der er tilrådelige og lovlige, er følgende:
1) Brug en nominee director i forb. med dit offshore selskab - sørg for det kontraktmæssige er på plads fra start, så han frasiger sig stemmeret etc. Det holder ikke. Hvis directoren frasiger sig stemmeretten ligger ledelsen sæde jo reelt hos personen der bor i Danmark.
2) Flyt til det land hvor skatteforholdende er passende for dine ønsker - og husk sygesikring (brug evt. danske IHI) Det er en mulighed
3) Stå selv som direktør, men husk at oplys myndighederne om selskabet så du kan få CVR nummer til selskabet. Dansk skattepligt
Resten er jeg enig i.