Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MONAVIE kommer snart til Danmark, skal du være med ?

Side 3 ud af 17 (162 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Egenligt gider jeg ikke poste noget på de her MLM tråde, det ender altid galt og er lidt spild af tid. Men det er er for sjovt: @ "verdens rigeste mand " du har super konge humor og hold op din hjemmeside er ærlig. Jeg griner endnu!

99% MLM

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu arbejder jeg selv med Monavie i det daglige, og jeg valgte Monavie pga. produktet. Jeg har gennem flere år været leverandør til Matas, så jeg kender en del til det danske wellness marked. At skulle opbygge Monavie i Danmark, er ikke ret meget anderledes end at sælge et produkt i Matas. I Monavies tilfælde benytter vi os af en anden distributionskanal, så vi i stedet for Matas, Apoteker elle Helsam butikker, benytter os af behandlere, fitness centre, privatpersoner etc. Spillereglerne er dog de samme, altså at det gælder om at have et produkt, som tilfører værdi til forbrugeren.

Så kan folk altid have en holdning til produktet, altså om det er overflødigt eller bidrager med noget nyttigt til de mennesker, som ønsker at indtage det. Det ændrer dog ikke ved, at wellness produkter er kommet for at blive, at mange af dem virker og at folk i stigende grad benytter sig af dem. Jeg vil til enhver tid sige, at det er sundere at drikke Monavie end at lade være! "Jamen, folk kan jo bare spise 600 gram frugt, holde op med at ryge, være mindre stresset, motionere mere, få en masse essentielle fedtsyrer fra fisk, få rigeligt med fibre og spise sundt og varieret" Her kunne jeg ikke være mere enig, og hvis folk valgte at leve sådan, så ville mange produkter være totalt overflødige.

Sandheden er bare, at det er under 10% af den danske befolkning, som overholder 600 gram frugt og grønt om dagen. Disse mennesker vil så med fordel kunne supplere deres kost med et ekstra tilskud af næringsstoffer. Så vi ved, at behovet er der, så nu gælder det bare om at finde det bedste produkt, til de mennesker som ønsker et tilskud.

På den lange bane er det i virkeligheden det vigtigste for et selskabs overlevelse. Hvordan passe Monavie ind i den dansk lovgivning, hvad findes der af konkurrenter på markedet, hvad får folk for pengene, er produktet dokumenteret, vil det gøre folk sundere, hvordan smager det etc. Da jeg som sagt har været leverandør til Matas i mange år, var det disse overvejelser jeg gjorde mig, inden jeg sagde "ja" til Monavie. Jeg spurgte ganske enkelt mig selv! "Ville jeg selv købe produktet, og ville jeg være i stand til at sælge Monavie gennem en helsekostbutik"?

Nu er der nogen på denne tråd, som har fundet links til hjemmesider, som snakker dårligt om Monavies produkt. Det skal lige siges, at Monavie har solgt mere end 40 mio. produkter indenfor 4 år, så det skulle være mærkeligt, hvis ikke der var noget negativt at finde i cyberspace! Når det så er sagt, så er det interessant, at produktet har været på samtlige nyhedskanaler i USA. At der er foretaget studier med produktet, som er blevet publiceret i anerkendte tidskrifter.

Jeg vil være meget ked af, hvis Monavie kommer til at fremstå som endnu et useriøst firma, som lokker folk ind med løfte om millioner. Vi gør et kæmpe stykke arbejde ud af, at vi skal drive vores forretning med høj moral og etik, og altid sikre os at vi arbejder indenfor lovens rammer. Det er noget af en opgave, at styre så mange forhandlere, og der vil altid være nogen, som vælger at træde ved siden af. Det er så vores opgave at lukke munden på disse personer eller helt smide dem ud af Monavie.

Så hvis I endelig skal finde noget på Monavie, så find noget, som kan føres tilbage til Monavie corporate. Find eksempler på, at Monavie corporate ikke har arbejdet lovligt, at de har snydt folk, at de ikke udbetaler bonus, at de ikke holder, hvad de lover, at de kommer med vilde produkt claims etc. Lad være med at finde et eksempel med et team medlem i USA, som har sagt noget forkert, for det kan vi simpelthen ikke undgå.

Til sidst vil jeg blot sige, at Monavie gør alt tænkeligt for at deres forretning skal fremstå som seriøs. Der findes ikke mange selskaber, som vil invitere en advokat til deres eget event, så han kan fortælle om Compliance. Der findes heller ikke mange selskaber, som hvert år udsender en statement, som viser, hvad alle Monavie distributører tjener, og hvor meget arbejde de har lagt i forretningen.

Kan Monavie corporate være det ene firma, som ikke lover for meget, som tilbyder et super produkt til den rigtige pris, som betaler folk til tiden, som bidrager med millioner til velgørenhed, som har reddet tusindvis af hectar regnskov, som har dokumentationen i orden, som arbejder lovligt og som tilbyder folk en reel chance for at starte deres egen forretning?

Med venlig hilsen

Anders

Monavie compliance: Kunne være sjovt at se, så I alle ved, hvad man må og ikke må i network marketing

&feature=related">

&feature=related

Monavie income statement

http://media.monavie.com/pdf/corporate/income_disclosure_statement.pdf

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Skal du så også påstå i Danmark, at det helbreder kræft? Det er jo hvad de har gjort i USA og dermed fået FDA på nakken....

I givet fald er det ikke blot fup på kanten af loven, men også direkte smagløst.

Jeg har lige så meget respekt for den slags, som for folk der kører spritkørsel. Og det er ikke meget.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Tak for dit indlæg og jeg er helt enig med dig. Det vil være ganske usmageligt, hvis vi i Danmark kom med medicinske påstande om produktet. Dette er ikke tilladt i henhold til dansk lovgivning, og det vil være at bedrage folk.

Hvis du læser min tråd, så søger jeg, at I poster nogle negative informationer, som kan føres tilbage til Monavie corporate. Du har fundet et eksempel, hvor et team medlem har brudt lovgivningen, hvilket desuden er et brud på Monavies egne Policies and procedures!

For nogle år tilbage var der et program om Matas, hvor der var en ekpedient, som lavede et medicinsk claim overfor en forbruger. Betyder det, at Matas driver en uhæderlig forretning, eller er det udtryk for, at en Matas pige har dummet sig? Det sammen gør sig gældende med Monavie. Driver Monavie en uhæderlig forretning, fordi et af deres 1,8 mio. medlemmer laver en lovovertrædelse? Monavie udsender såkaldte "Claim Lists", som fortæller deres forhandlere, hvad de må sige om produktet. Det samme vil vi gøre her i Danmark.

Er det okay at dømme Monavie på baggrund af et team medlems optræden? Hvis nogen i det firma, som du arbejder for optrådte ulovligt, er det så ensbetydende med, at dit firma er useriøst, ulovligt og fører folk bag lyset?

Kom nu med noget, hvor Monavies ledelse har gjort noget ulovligt!

Hilsen

Anders

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg har hverken sat mig ind i Monavie eller denne tråds dybere indhold, og gør det heller ikke lige nu.
Jeg skyder ikke med skarpt efter produktet, Monavies ledelse, dig eller nogen anden.

Jeg skriver blot at HVIS man påstår at det kan kurere kræft, så er det smagløst. Det andet har jeg slet ikke forholdt mig til ;-)

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Helt i orden. Vi er dog 100% enige om usmageligheden i medicinske påstande, og hvis I støder på nogen her i Danmark, så lad mig endelig høre, så vi kan få det stoppet i en fart!

Hilsen

Anders

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Petersen:

Hej Peter.

Tak for dit indlæg og jeg er helt enig med dig. Det vil være ganske usmageligt, hvis vi i Danmark kom med medicinske påstande om produktet. Dette er ikke tilladt i henhold til dansk lovgivning, og det vil være at bedrage folk.

Hvis du læser min tråd, så søger jeg, at I poster nogle negative informationer, som kan føres tilbage til Monavie corporate. Du har fundet et eksempel, hvor et team medlem har brudt lovgivningen, hvilket desuden er et brud på Monavies egne Policies and procedures!

For nogle år tilbage var der et program om Matas, hvor der var en ekpedient, som lavede et medicinsk claim overfor en forbruger. Betyder det, at Matas driver en uhæderlig forretning, eller er det udtryk for, at en Matas pige har dummet sig? Det sammen gør sig gældende med Monavie. Driver Monavie en uhæderlig forretning, fordi et af deres 1,8 mio. medlemmer laver en lovovertrædelse? Monavie udsender såkaldte "Claim Lists", som fortæller deres forhandlere, hvad de må sige om produktet. Det samme vil vi gøre her i Danmark.

Er det okay at dømme Monavie på baggrund af et team medlems optræden? Hvis nogen i det firma, som du arbejder for optrådte ulovligt, er det så ensbetydende med, at dit firma er useriøst, ulovligt og fører folk bag lyset?

Kom nu med noget, hvor Monavies ledelse har gjort noget ulovligt!

Hilsen

Anders

 

Når det er på monavie's hjemmeside, at man påstår det, så er det vel ikke et enkelt medlem?

Jeg studsede en del over det her.....FDA går kun ind og påtaler den slags, når man påstår at produktet har forebyggende, helbredende virkning eller bruger det som decideret behandling. Produkter der kan bruges i disse sammenhænge er jo medicin og skal derfor dokumenteres. At få en henstilling om at rette ind fra FDA, er et vink med en vognstang om, at man lover for meget (Læs: Vildleder kunder).

Når man kombinerer det med en pris på deres juice, som koster små 50$ pr flaske, og den holder en uge, hvis man følger anvisningerne. Så er man altså oppe på små 1200 kr. pr. måned (det er sikkert dyrere i DK?), så synes jeg jo nok, at man nærmer sig bondefangeri.

Jeg må være ærlig og sige, at det imo ikke ser ud som om, at det er det ærlige MLM-firma, som du gør.

Går man ind på hjemmesiden, kan man læse om "science". Det synes jeg bestemt ikke er overbevisende. Der står faktisk ikke noget af værdi.

http://www.aibmr.com/news/story.php?id=2

Vi bliver nok ikke enige, men det er heller ikke nødvendigt. Vi må nok bare være enige om, at være uenige ;o)

Jack

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack.

For god ordens skyld vil jeg lige præcisere, at den medicinske påstand kom fra www.acai-berry.com En side som tilhørte et Monavie team medlem. Jeg kan med 100% sikkerhed sige, at en sådan påstand vil du aldrig kunne finde på Monavies egen hjemmeside!!!

Omkring science så har Monavie lavet 3 studier, hvoraf du kun henviser til det ene. Det kan meget vel være, at du ikke finder det overbevisende, men det har åbenbart overbevist nogle tidskrifter, som har publiceret studiet.

Omkring prisen så ligger den meget godt på niveau med andre produkter på markedet. Har været leverandør til Matas i 8 år, hvor jeg selv har solgt produkter i samme prisklasse. Andre brands på markedet, eksempelvis Enaxin, koster kr. 329 for 500 ml. Du skriver, at prisen er 50 USD, men for Original er den 39 USD. Skulle man blive glad for produktet, kan man blive fordelskunde, hvilket kan bringe prisen per flaske ned til 19 USD, eller 120 kr. De fleste drikker 2-4 oz om dagen, så det kan blive fra 240 - 480 kr. om måneden, hvis du er fordelskunde.

Men hvis du kan finde et tilsvarende produkt på markedet billigere, så vil jeg da gerne se det! Måske er Monavies pris på niveau med andre produkter, og kan skyldes at frysetørret Acai er enormt dyrt at fremstille.

Og jeg er enig i, at være enig i, at vi er uenige :-)

Hilsen

Anders

Så hvor er det, at Monavie ikke er ærlige?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at du påstår, at dette site intet har med monavie at gøre? ;o) (Det er imo for nemt blot at sige, at det er et enkelt medlem - hvis monavie ikke ønskede at det skulle stå der, så stod det der ikke - det er selvfølgelig smart af monavie, som så ikke kan klandres)

http://www.acai-berry.com/ 

Det må jeg så bare sige, at det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg har ikke lige redskaberne til at redegøre for ejerforhold og forbindelser i USA, men det er imo meget lidt sansynligt, at de intet har med hinanden at gøre ;o)

Det jeg mener med deres såkaldte science er, at der intet står om, hvordan de har undersøgt det og hvor stor en gruppe mennesker det er undersøgt på etc. - Alt det man normalt forklarer og dokumenterer, når man laver undersøgelser. Den slags som viser at det ikke blot er 5 mennesker osv. - Det giver jo troværdighed. Det jeg har læst, kunne lige så godt være skrevet af en sælger. At tidsskrifter publicerer noget, er bestemt ikke en garanti for noget som helst.

Med tilsvarende produkt, mener du et produkt, som også indeholder anioxidanter? Eller er det noget andet du mener?

Jeg mener bestemt heller ikke at det, at Matas fører et produkt, er i nærheden af garanti for kvalitet.

Dette giver da heller ikke det bedste indtryk http://utah.bbb.org/WWWRoot/Report.aspx?site=139&bbb=1166&firm=21000953

Nå...lige meget ;o) Vi er og bliver jo uenige.

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack.

http://www.fda.gov/cder/warn/cyber/2007/UTVokes.pdf hjemmesiden tilhørte team medlem Kevin Vokes, som ikke er hos Monavie mere. Det forholder sig sådan, at man som team medlem kun må benytte sig at Monavies replica sites, for ellers kan de ikke styre claims. Kevin Vokes har lavet sin egen hjemmeside, hvilket er et brud på policies, hvilket er årsagen til, at han ikke er hos Monavie mere. Så det er ret sandsynligt, at de ikke har noget med hinanden at gøre.

Omkring dit link til klager over Monavie, så er det ganske imponerende, at selskabet kun har fået 36 klager på 3 år. Det siger lidt om firmaet, når man tænker på, at de har omsat for 9.000 millioner kroner på bare 4 år, og har næsten 2 millioner team medlemmer.

Kig lige på klagerne! Kun 1 klage for misinformation af produktet! Og kun 1 klage, hvor en kunde har følt sig misinformeret om forretningen!

Det er altså godt gået for et nyt selskab, som nu omsætter for 600. mio om måneden!

1 regarding Advertising Issues 
1 - Advertisement misrepresented a product
 
7 regarding Billing or Collection Issues 
1 - Failure to correct billing errors
1 - None of the Above - Credit, Billing or Collection Complaint Issue
1 - Unauthorized bank debits
4 - Unauthorized credit card charges
2 regarding Customer Service Issues 
1 - Failure to respond to phone calls or written requests for assistance or support
1 - None of the Above - Customer Service Complaint Issue
4 regarding Delivery Issues 
2 - Non-delivery of products
2 - None of the Above - Delivery Complaint Issue
18 regarding Refund or Exchange Issues 
2 regarding Sales Practice Issues 
1 - Sales presentation did not disclose key conditions of the offer
1 - Sales presentation used dishonest sales practices
2

regarding Service Issues

  BBB Definition:

Service  Issues - Claims of alleged delay in completing service, failure to provide promised service, inferior quality of provided service, or damaged merchandise as a result of delivery service.
 

Omkring studierne så kan Monavie ikke selv ligge dem på hjemmesiden, da de kan tolkes som medicinsk påstand. Du kan finde studierne på nettet, hvis du vil vide mere om fremgangsmåde eller antal!

Har jeg forøvrigt fortalt dig, at vi huserer, bespiser, beklæder og underviser mere end 1.000 forældreløse gadebørn i Brasilien! Tænk at team medlemmer donerer mere end 1 mio. kr. om måneden, og corporate spytter det samme i!

Hvis du vil vide mere om, hvorfor vores Acai er speciel, kan du kigge lidt på Dr. Schauss, som er verdens førende forsker indenfor Acai!

&feature=PlayList&p=05A16E4AE553F694&playnext=1&index=35">

&feature=PlayList&p=05A16E4AE553F694&playnext=1&index=35

Tak for en konstruktiv debat.

Hilsen

Anders

Side 3 ud af 17 (162 indlæg)