Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MONAVIE kommer snart til Danmark, skal du være med ?

Side 15 ud af 17 (162 indlæg)
Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Expert:

Typisk at folk kommer med kritik, uden at have læst hele debatten!

Denne debat handler 80% om produktet, hvilket får din kritik til at falde til jorden!

 

Sådan er det at debatterer på Amino i MLM delen. Mange gider ikke læse debatten ordenligt igennem og er her kun for at krittiserer....sådan er det!!!

Foresten så er den gratis tilmelding til MonaVie lige blevet forlænget til 31 marts 2009, så man har en hel måned mere til at spare 400,- i tilmeldingsgebyr.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Expert:

Hvorfor står Monavie ikke i supermarkederne? Du skriver så, at det vil være oplagt, for så kunne man flytte flere varer! Monavie er på 4 år gået fra en månedlig omsætning på kr. 0 til kr. 600.000.000. Altså kommer de i år til at omsætte for mere end 1 mia. dollars. Kan du komme med lignende eksempler for wellness firmaer, som sælger gennem detail, så vi kan få bekræfet din påstand om, at man kan flytte flere produkter gennem detail? Igen en underlig sammenligning, for så var der ikke nogen forretningsmulighed for du og jeg, da alle pengene vil tilfalde leverandør samt detailledet!

Hvis jeg var leverandøren. så ville jeg da hellere selv tjene 100 kr på en flaske frem for at mine under-under-underleverandører skulle tjene dem. Som leverandør ville MLM aldrig blive en interessant markedsføringsform, så hvorfor vælger de den?

Mvh Maria

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Men når nu det produkt ikke er kommet til Dk (ikke er godkendt endnu), hvad sker der så hvis det ikke bliver godkendt??

Får alle så deres 400,- tilbage, eller er man så bare den lykkelige ejer af for 400,- ikke godkendte produkter?

Ja ved godt det er gratis til og med marts, men lur mig om ikke der i jeres tale til nye sælgere lyder, "man kan jo ikke sælge et produkt, man ikke selv har prøvet" så de køber for min. 200,- om mdr. som Anders der drikker min. 2 flasker om mdr.

Vision, syntes du er meget agresiv, tænker lidt på om du også er det i dit vagt firma, hvis nu jeg siger at dig ville jeg ikke turde hyre til nogle af mine spillehaller, hvor jeg ellers har vagter til at gå igennem i ny og næ, men de skal være både høflige og venlige, de er der jo ikke for at starte en krig, men for at modvirke en sådan.

Håber inderligt dette firma får succes, da det ville være forfærdelig med et mlm firma mere der ikke lever op til folks forventninger, ville være rart med nogle hvor folk virkelig tjener kassen hele vejen igennem.

Peter

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter.

Man kan godt bygge sit netværk i andre lande, hvor produktet er godkendt, hvis Danmark ikke skulle blive godkendt, så her ser jeg ingen problemer.

Ved ikke om man får de 400,- tilbage, men jeg har ikke betalt for at starte og Dem der starter inden 31 marts, de betaler heller ikke noget...så ingen penge spildt.

Jeg synes man skal prøve at smage produktet og selv bedømme det og så starte op, hvis det har en god effekt på sig selv.

Skal lige have udspicificeret det med at være aggresiv ??? Det har jeg ikke i mit vagtfirma og har stadig en del tilfredse kunder, som synes vi er meget professionelle og service minded, så der er svaret nej.

Jeg vil sige at vi venter på at det kommer til Danmark og bliver godkendt....med mindre man kan finde personer i de lande hvor MonaVie allerede er aktiv og igang. Og så ser vi hvad der sker.

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vision,

Tusind tak, for dine gode og hurtige svar til mine sidste spørgsmål.

Hvis jeg skal udspecificere kan man jo bare gå tilbage i denne tråd :-D men vil sige med dit hurtige og præcise svar vandt du en del tilbage hos mig.

Vil da gerne høre om Anders og de mange andre i Danmark, stikker jeres netværk også til udlandet? eller er i færdige hvis ikke, det bliver godkendt i dk.

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

golfhouse:

Vision,

Tusind tak, for dine gode og hurtige svar til mine sidste spørgsmål.

Hvis jeg skal udspecificere kan man jo bare gå tilbage i denne tråd :-D men vil sige med dit hurtige og præcise svar vandt du en del tilbage hos mig.

Vil da gerne høre om Anders og de mange andre i Danmark, stikker jeres netværk også til udlandet? eller er i færdige hvis ikke, det bliver godkendt i dk.

 Hej Peter.

Hvis man har kontakter i de lande som MonaVie er astrtet i, så kan man også bygge netværk i de lande. Hvis Danmark ikke starter op, så den mulighed altid åben.

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Expert:
Moms: Sælger man for mere end kr. 50.000, skal man momsregistreres!

Mit spørgsmål gik reelt på forholdet mellem detailpris, avance m.v. Af tråden har jeg læst at en flaske koster i omegnen 200 kroner og du nævner en avance på 100 kroner. Hvad er indkøbsprisen ekskl. moms - jeg går ud fra salgsprisen inkl. moms er 200 kroner?

Nu skriver du selv at man skal registreres ved omsætning for 50.000 kroner. Hvis du skulle have ret i din påstand om at der omsættes for mere gennem direkte salg end de tal jeg bruger som beregningsgrundlag skal den gennemsnitlige forhandler momsregistreres. Mit gennemsnit for 99% af alle forhandlere er kr. 45 i timen @ 400 timer årligt = 18.000. Med et månedligt salg på 13-14 flasker om måneden skal forhandleren momsregistreres.

Du bliver da også nød til at vælge mellem om folk køber flaskerne for 200 kroner (med 100 kroners avance til sælgeren) eller om de bliver forhandlere for at få produkterne billigere - pengene tæller ikke begge steder.

Anders skriver at han drikker 2 flasker om måneden. Lad os antage jeg gjorde det samme og dermed lagde en omsætning på cirka 400 kroner hos MonaVie. Hvordan distribueres flaskerne til mig - og til hvilken pris?   Det er et meget konkret spørgsmål, synes jeg.

Du skriver at: Antallet af distributører vil altid være størst på laveste Rank! Derfor kan tid og indtægt ikke retfærdigvis holdes op imod hinanden, da timer og indtjening ikke vokser proportionelt.

Når jeg tager top 1% af de bottom 99% jeg tidligere har regnet på, så er gennemsnitslønnen lige under kr. 296,30 i timen. Bemærk at disse "Silver Executives" skal være momsregistrerede men kan altså stadig ikke leve (fuldtids) af Monavie. I beløbet bør man naturligvis fratrække pensionsindbetalinger, feriepenge og andre sociale omkostninger som enhver arbejdsgiver betaler for lønmodtagere, så men ikke misforstår beløbet med en reel timeløn. Nu mangler jeg at få svar på momsen, men hvis beløbet er inkl. moms er det klart ikke "store" penge vi taler om.

Expert:
Så skriver du, at du eller dine venner ikke er blevet tilbudt Monavie! Overskriften på denne debat hedder "Monavie kommer snart til Danmark". Det giver meget mening, at Monavie først begynder markedsføring, når de rent faktisk har lanceret, så det er vel ikke så mærkeligt, at I ikke har stødt på produktet endnu!

Jeg har ikke kendskab til at nogen i min omgangskreds er blevet udsat for ACM, AmWay, Herballife, Nu Skin, MonaVie eller andre MLM produkter. Jeg kan slet ikke forestille mig at min omgangskreds ville blive forhandlere. Jeg finder hele Direkte Salgs Foreningen højst tvivlsom på grund af personsammenfald, udenlandske adresser m.m. Formålet med foreningen er naturligvis at legitimere forretningsmodellen, så positivt og lovende kan det skrives. Det er sikkert noget du har hørt før, så jeg vil jo i virkeligheden bare gerne have svar på de andre spørgsmål.

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Golfhouse,

Ahh, det er svært at slippe debatten, da jeg bliver flettet ind i indlæg! Vedr. mit netværk så er det pt. i 10 forskellige lande.

Omkring produktet så arbejder jeg tæt sammen med Monavie. Vi skal huske på, at et produkt som Monavie skal ikke godkendes i Danmark, men blot anmeldes. Jeg kender alt til den danske lovgivning på området, og jeg var aldrig gået i gang med Monavie, hvis ikke jeg var sikker på, at produktet kunne sælges i Danmark!

Hilsen

Anders

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maria F:

Expert:

Hvorfor står Monavie ikke i supermarkederne? Du skriver så, at det vil være oplagt, for så kunne man flytte flere varer! Monavie er på 4 år gået fra en månedlig omsætning på kr. 0 til kr. 600.000.000. Altså kommer de i år til at omsætte for mere end 1 mia. dollars. Kan du komme med lignende eksempler for wellness firmaer, som sælger gennem detail, så vi kan få bekræfet din påstand om, at man kan flytte flere produkter gennem detail? Igen en underlig sammenligning, for så var der ikke nogen forretningsmulighed for du og jeg, da alle pengene vil tilfalde leverandør samt detailledet!

 

Hvis jeg var leverandøren. så ville jeg da hellere selv tjene 100 kr på en flaske frem for at mine under-under-underleverandører skulle tjene dem. Som leverandør ville MLM aldrig blive en interessant markedsføringsform, så hvorfor vælger de den?

Mvh Maria

Den skal jeg vist lige have forklaret! De kr. 100 som en Monavie forhandler får, svarer til typisk detailavance incl. moms! Hvordan havde du forestillet dig, at Monavie selv skulle beholde de kr 100, hvis de solgte i en normal butik?

Hvad mener du med, at mlm ikke er en interessant markedsføringsform for Monavie? De omsætter for 600 mio. om måneden nu, og det er efter kun 4 år. Monavie er blevet et af de største varemærker indenfor Wellness, så  hvorfor skulle det ikke være interessant for Monavie?

Fra Eden
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Expert:
Den skal jeg vist lige have forklaret! De kr. 100 som en Monavie forhandler får, svarer til typisk detailavance incl. moms! Hvordan havde du forestillet dig, at Monavie selv skulle beholde de kr 100, hvis de solgte i en normal butik?

Ok, så avancen pr. flaske er 80 + moms for en flaske MonaVie, hvilket er "direkte salgsomkostninger" i bogstavelig forstand :-) Dertil kommer så omkostninger til kick-back (eller hvad det hedder) til sponsor/pyramiden eller hvad det hedder. Hvor meget er det på en flaske MonaVie til 160 + moms (200 inkl. moms)

Økonomisk break down for en flaske MonaVie

Penge til MonaVie (produktion, administration) x,-
Kick-back til sponsor/pyramide eller ligen y,-
Fortjeneste på direkte salg 80,-

160,-
+ moms 40,-

Salgspris 200,-
Distribution / fragt (?) z,-

Kan du fylde lidt ind omkring mine variable x, y og z? På forhånd tak.

Side 15 ud af 17 (162 indlæg)