Jeg har sendt mit logo til et firma da de skulle lave nogle streamer, dem fik jeg også. men efterfølgende har jeg været inde på deres side og konstateret din har brugt elementer af mit logo siden er www.yellowshop.dk og deres nyes logo er nederst til venstre, eller se det her: Mit logo ses på www.trend-shop.dk - der er meget stor lighed med den måde SHOP skrives på. Jeg skrev en ironisk mail til dem om de ikke vil have orginal filen, så de kunne lave logoet ordentligt uden de pixel fejl. De svare - jo det ville de godt og de indrømmede også de har "lånt / stjålet" mit logo. de ville tilbyde mig nogle streamer som tak. Har i nogle råd til hvad jeg gør.....? |
mit logo er blevet "stjålet"
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
Jajeg har gemt emailen. Men hvis jeg "truer" dem lidt så piller de vel bare logo''et af om vupti så er der ingen sag.....eller hvad? |
Når de nu er så flinke at de skriftligt har indrømmet, at de har planket dig, tror jeg du har en rigtig god sag. Ellers er det sindsygt svært at bevise. Man kan snildt uafhængigt af hinanden have fået den samme idé. Tag dette ex: http://www.creativepro.com/story/feature/23415-1.html hvor de rigtig dyre drenge designer til DTP firmaet Quark. Det er efterfølgende revideret, idet man syntes det ligende andre lidt for meget. Ring til padderne og scor nogle flere streamers, eller send en regning på "skitse til logo", eller tilbyd at rette deres fejl i designet. |
Kursus i Photoshop, InDesign eller Illustrator - bliv bedre end de andre!
Jo, sagen er at de har stjålet dit artwork - og det kan ikke "u-gøres" ved at droppe det igen, på samme måde som at det ikke hjælper noget at man går baglæns over for rødt lys som en undskylding for at man gik forlæns over :) |
Det er ihvertfald en god måde at smadre sin forretning på..... At snuppe grafiske komponenter fra en kunde og så bruger dem hos sig selv eller andre er absolut ikke noget som er synderligt gavneligt for virksomhedens streetcredit... Lige en sjov side-historie til det med at planke et logo: En pige på 16/18 år her i byen havde tilsyneladdende forelsket sig så meget i vores logo (den lyserøde mus), så hun ligefrem selv har malet en top med en lidt dårlig kopi af musen. Jeg så hende og hendes top på gaden og spurgte selvfølgelig hvor hun havde fået den fra. Hun fortalte så at hun selv havde lavet den. Hun vidste også godt hvem jeg var, men havde ikke rigtig haft modet til at kontakte os omkring musen... OK - Hun havde planket vores mus. Men kun fordi hun godt kunne lide den og godt ville gå med noget tøj med den på. Ikke noget med at tjene penge på det eller udgive sig for at være MediaMouse-Crew eller lignende. Hun har nu et par af vores rigtige MediaMouse-trøjer... Hvis hun gladeligt går og gør reklame for os, så skal hun da også have den rigtige mus på ![]() Men hvis hun var en virksomhed eller lignende - så havde det været en blå flodhest som kom forbi med en trøje i selskab med et baseball-bat og vores jurist.... /Jesper www.MediaMouse.dk - alt i grafisk kreation & produktion jesper snabelA mediamouse.dk |
|
Havde det været mig de havde plagieret på den måde havde jeg forlangt et passende antal timers betaling for "produktion" og for efterfølgende tid brugt på "irritation" og i øvrigt forlangt at logoet blev fjernes asap. Og så havde jeg svinet dem her på Amino ![]() |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)