Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer MLM ud over MF-loven �6a?

Side 17 ud af 18 (173 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det kun er informationer du videregiver? hvordan tjener du så penge?

Det du gør er vel at videregive dine "kunder" til et sted hvor de kan købe varer DU tjener på. Og det ser jeg ihvertfald som salg, selvom du ikke har noget varelager som sådan.

Men ret mig endelig hvis det ikke er sådan det fungere.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Palle

Jeg er ked af at sige det, men du er uden for pædagogisk rækkevidde. Men drive, det må man sige du har

Dbh Martin
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Palle,
Af egne erfaringer ... (bøde på 10.000 - tilbage i slutningen af 1990''erne)  kan jeg oplyse at formidling af et salg betragtes som at tage del i salget og derved er man "skyldig" i salget...

Hvis du så samtidigt tjener mønt på at formidle salget … er der den hel gal !!

Så på den konto kan man ikke fraskrive sig et ansvar – heller ikke selvom alt produktansvar,  markedsføringsansvar og selve salget ligger hos anden part !

Men du skal selvfølgelig gøre som du finder rigtigt... ville bare smide denne erfaring !

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
ØHH  - Boller fra Kohberg.
 
Det var vist Jens Otto Kragh der en gang brugte udtrykket:
 
"Hvis det er fakta, så benægter jeg fakta"
 
Palle du skriver i din profil du er påståelig, her er et punkt hvor vi er enige, ha en god dag
 
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er fakta, så benægter jeg fakta.

Sagt af venstrepolitikeren Knud Christensen. Citatet hænger på Snapsetingets væg.

Hvis du har samme indfaldsvinket til vores debat, som du giver udtryk for med dit kendskab til citater er det vist dig man kan tale boller fra Kobergmed...;o))

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhhh... Surt show...

Jeg ved godt at formidling af et aktuelt salg er ansvarspådragende. Det er bare ikke det jeg taler om.
 
Jeg formidler "medlemskab af en slags indkøbsforening" og ikke et aktuelt SALG eller KØB.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/8/2005 1:39:19 PM Forfatter: Martin Thorborg

Kære Palle

Jeg er ked af at sige det, men du er uden for pædagogisk rækkevidde. Men drive, det må man sige du har Dbh Martin
 
Kære Martin,
Ja, det ville unægtelig være nemmere hvis MLM folkene sådan lige forstod at det de er i gang med er død ulovligt og så stoppede med det samme. Det gør vi bare ikke af den simple grund at vi - hvis vi altså passer vores forretning rigtigt - ikke laver noget ulovligt.
 
Det er da netop derfor at denne debat er så spændende...;o))
 
Forbrugerombudsmandens responsum til dig er et standardsvar, som gives til hvem som helst der kontakter institutionen. Problemet for forbrugerombudsmanden er, som jeg har været inde på før i nogele af mine tidligere indlæg, at virkeligheden er blevet langt mere nuanceret end juristerne trode den var, da de strikkede lovgivningen sammen.
 
Argumenter, my dear Whatson...;o)) Og fri mig for nedladende personbeskrivelser og ros...;o))
 
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Du er godt nok irriterende at diskutere med.

Du ved alt, og alt hvad du siger er korrekt, du ved endda hvilke standardsvar forbrugerombudsmanden laver, og du ved de er nuancerede og bla bla bla...

Held og lykke med dit MLM koncept, jeg er ude af denne tråd.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt ærligt gutter, så er denne tråd vist ved at køre af sporet!

Jeg er temmelig neutral hvad MLM og NM angår. Jeg har fulgt denne tråd for at blive klogere på hvad det går ud på, og måske endda få nogle tip til hvordan man kan bruge nogle af tankerne bag MLM og NM i min "almindelige" virksomhed.

Men det er bare blevet til en værre gang mudderkast - normalt kan det op til folketingsvalg blive helt pinligt at høre politikkerne kaste med mudder, men det her er sgu værre!

Al den argumentation, og til tider mangel på samme, har ihvertfald ikke styrket MLM, og der er sikkert ikke mange der får lyst til at gå i krig med det efter at have læst denne tråd.

Først er der blevet diskuteret volsomt om det er lovlig eller ej, og da Martin så lagde sig i selerne og brugte sin (kostbare?) tid på at få en kommantar fra ombudsmanden, skulle man tro at den pot var ude. Men nej.

Nu diskuteres, lige så volsomt, om ombudsmanden er snæversynet, partisk, ved hvad MLM drejer sig om etc.

Denne tråd sænker niveauet på Amino!

mvh Carsten
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 9/8/2005 4:02:32 PM Forfatter: Martin Tygsen Du er godt nok irriterende at diskutere med. Du ved alt, og alt hvad du siger er korrekt, du ved endda hvilke standardsvar forbrugerombudsmanden laver, og du ved de er nuancerede og bla bla bla... Held og lykke med dit MLM koncept, jeg er ude af denne tråd.

Kære Martin Thygesen,
Kig på svaret som forbrugerombudsmanden sendte til Martin Thorborg og kig lige på teksten her: http://www.forbrug.dk/oss/1009/
 
Ja, det er sgu godt nok irreterende at skulle argumenterer for sine meninger... Men også udviklende. En udvikling, som jeg forstår du ikke længere vil deltage i.
 
 
Side 17 ud af 18 (173 indlæg)