Hej Martin,
I svaret fra forbrugerombudsmanden tales om SALG af produkter til venner og familie og vennehvervning i forbindelse med SALG af produkter.
Se det er her hele koen ligger begravet. Som jeg i tidligere email har betonet kraftigt, så SÆLGER jeg ikke noget som helst, men formidler informationer om produkter og en forbrugsform og forretningsform, som ved forbrugsomlægning skaber positive muligheder for den enkelte. Jeg ved godt at jeg har fået på puklen for denne formulering, men det er altså hvad jeg gør.
Jeg sælger intet, men viser hvor og hvordan produkter kan købes. De produkter der efterfølgende bliver købt, købes direkte hos det pågældende
MLM firma. Det er således ikke MIG der SÆLGER.
Et traditionelt
homeparty, som bygger på demonstration af produkter og derefter ordreoptagelse er ulovligt og er selvfølgelig ikke det jeg gør. Jeg spørger heller ikke venner og familje eller ringer til ukente mennesker for at sælge produkter fordi det er ulovligt.
Jeg har intet produktlager jeg kan sælge af, men henviser gerne til den MLM
virksomhed, som jeg samarbejder med. Jeg har således heller ikke produktansvar, som jeg ville have hvis jeg direkte SOLGTE produkterne, produktansvaret ligger hos MLM selskabet.
Der er INTET ulovligt i at formidle informationer. PUNKTUM.
Det er muligt at øglerne herinde ikke vil accepterer min udlægning, men jeg må henvise til, at hvis forbrugerombudsmanden mente, der juridisk var noget at komme efter, ville der nok være en del domme på både de dansk registrerede MLM sleskaber og på de tilknyttede samarbejdspartnere.
Hvis der en nogle der gerne vil se og høre hvad det hele går ud på, så klik her (Skru op for lyden på din PC):