Hej Nogen kolleger jeg tidligere har arbejdet sammen, har lavet et lignende produkt som du måske kunne kaste et blik på: www.siteimprove.com - det synes jeg ser meget interessant ud.
/Martin Askhøj |
Input til ny hjemmeside/projekt
Det ser også meget dyrt ud.... |
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
Jeg tror bestemt ikke det er priser der ville afskrække evt. virksomheder, der ville være interesseret i sådan en service. Men hvis det er til at overvåge ens 8 kr/md. website om kaniner så er det selvfølgelig dyrt. Det hele drejer sig om at få lavet noget god markedsføring der fortæller om alle fordelene ved produktet, evt. i flere varianter. F.eks. til direktøren der fortæller hvor hurtigt de 200-700 kr. om måneden kan tjenes ind ved undgå mistede ordre på grund af at serveren er nede og medfølgende dårlige brugeroplevelser. Og en version til teknikeren der fortæller hvor nemt det er at komme i gang (vigtigt, alle teknikere har typisk 200 ting at se til og hvis det er besværligt for dem så ryger det i bedste tilfælde nederst i bunken), hvilke funktioner/overblik servicen indeholder og evt. lir som f.eks. statistik på PDA’en - guf for teknikere ;-) Hvis man bare for fortalt den rigtige historie, så tror jeg ikke priser i omegnen af 200-700 kr. om måneden ville være noget problem. /Martin Askhøj |
Hej Allan, Jeg har netop tilmeldt mig til en prøvekonto hos dig også - umiddelbart ser det fint ud. Jeg vil ikke komme ind på design osv., da det har været vendt en del gange allerede.
Dog vil jeg sige at jeg som indehaver af en e-butik er meget interesseret i en sådan løsning, da det giver en mulighed for at føre egenkontrol med hosting og betalingsgateway. Jeg vil især give en af de andre indlæg ret i, at det i forhold til "mig" som målgruppe, er vigtigt at fokusere på, hvor dyrt det er IKKE at have din service.
Uden at være helt klar over reglerne på området, så kunne en måde at skaffe kunder/opmærksomhed på, være at lave et service check på en række danske domainer uden beregning og uden ejerne kender til det. Hvis der pludselig er nedetid får de en email om at deres side er nede + lidt information om dit produkt. Jeg har set tilsvarende fra en udenlandsk side, der checker for døde links. Jeg har aldrig været inde på siden, men de checker lidt vilkårligt rundt omkring. Som sagt kender jeg ikke lige konrekt til markedsføringsloven på området, så dét bør du nok undersøge først.
Ellers - held og lykke :) |
Hvad angår prisen er det altid et svært emne, men det er nok noget der til dels skal besluttes ud fra hvilken målgruppe du ønsker at satse på. Som nogen er inde på er prisen underordnet ved den rette målgruppe, hvor i mod den ved andre kan være alfa omega. Hvad angår vores egen virksomhed og hvad vi ville betale for et produkt som dit, er jeg typen der foretrækker at få lavet en intern løsning i stedet for at gå ud og leje en ekstern, hvilket gør det lidt svært for mig at prissætte hvad vi ville give for et sådanne produkt. Når jeg tænker på de udgifter der ville være ved at drive det selv ville jeg tænke i små beløb og derfor finde det dyrt, men som andre nævner ville jeg måske tænke i højere beløb hvis jeg tænkte på de store besparelser man kan opnå ved at blive opmærksom på problemer i god tid etc. Med i dine overvejelser om hvilken målgruppe du skal satse på tror jeg også at du skal tage emner som om du ønsker at lave meget opsøgende salgsarbejde samt hvor meget du har tænkt dig at gøre ud af at markedsføre dit produkt. Hvis du satser på et prisleje som det du har nu og forsøger at henvende dig til virksomheder med egen server der f.eks. kører e-handel, mindre webhoteludbydere eller andet hvor oppetid kan være kritisk tror jeg ikke du er helt galt på den. Idéen med at lave en engelsk udgave tror jeg er god, en mulighed kunne måske være at lave den engelske udgave under et andet navn og lidt længere nede i pris (ligesom der efterhånden er masser af de store webudbydere der har startet discountsalg under et andet navn), så du på den måde henvender dig til flere brugere. Mhs. til de andre forslag der har været synes jeg at det er nogle meget interessante idéer folk kommer med. Jesper''s skal du dog være meget varsom med. Idéen er i princippet god og holder sikkert i nogle lande, men her hjemme ryger du i hvert fald på kant med markedsføringsloven ved at udsende den slags e-mails uanmodet og jeg tror ligeledes ikke at alle folk ville tage det lige positivt hvis du begyndte at overvåge deres servere sådan uden videre. - I så fald ville jeg vende den om og sige at du kunne ringe til firma X og spørge om de kunne være interesserede i at prøve dit system, og så efterfølgende når prøveperioden er overstået følge op med et telefonopkald igen for at høre om de er interesserede. Martin''s teori om at fremhæve fordelene på de forskellige måder er jeg også stærkt enig i, det er dybt forskelligt hvor attraktivt de to parter (direktøren/salgsansvarlig/whatever og den teknisk ansvarlig) vil finde produktet afhængig af hvordan det præsenteres. |
Sikke mange indlæg der kommer i denne tråd. Det er lækkert, at folk gider deltage. Jesper: Efterhånden som jeg tænker mere over det, så er målgruppen med "mindre" ehandelsbutikker nok der, hvor jeg vil starte i hvert fald. Som du selv er inde på, så er det et rigtigt god argument, at det ikke er hvor meget (eller lidt? ![]() ![]() Da jeg selv er meget modstander af spam-mails, så er den metode du beskriver nok ikke lige en forretningsmetode, der falder i mit sind. (Selvom den sikkert er effektiv nok) Så skulle man overholde loven og sende dem et brev eller prøve med et telefonopkald, men tror ikke det ville holde. Sune: Ved mindre webhostingfirmaer kunne det måske være en idé at se, om man kunne få noget samarbejde igang. Firmaer der enten lejer servere ud eller har noget co-location, kunne det måske være interessant med en model, hvor de kunne fungere som en form for reseller. De kunne prøve at sælge en overvågningsløsning med for mig, og så kunne de score x antal % hver måned også. Man slipper for selv at udvikle og vedligeholde et system til dette, og jeg ville måske mene at en 3. parts overvågning ville have en fordel frem for et internt system. Vil prøve at lave nogle forskellige korte præsentationer af systemet med udgangspunkt i forskellige folk i firmaerne. |
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
Jeg tænkte også selv lidt over konceptet med en reseller model til f.eks. serverudlejere, da det sikkert kunne være interessant for mange. Fordelen jeg (som udbyder) umiddelbart kan se er dog ikke kun at videresælge det som en ekstra ydelse til serverkunderne, men nok nærmere at medsælge det ved en server inkluderet i serverens pris som et godt salgsargument. God ide du har fået der tror jeg, den er i hvert fald også værd at forsøge at arbejde videre med, bare sørg for ikke at have flere fisk i vandet end du kan styre. Lyder som om du er ved at komme ind på et godt spor, hold os endelig opdateret :) |
Kære Allan Et enkelt lille input, en engelsk version er selvfølgelig altid et godt udgangspunkt, men....
kun ca 15% af verdens befolkning har engelsk som modersmål, så måske skulle du overveje at starte med en dansk version og herefter tilbyde dit produkt på de fire hovedsprog - Tysk, Fransk og Spansk og Engelsk - se så tror jeg du ville rykke ganske voldsomt - idet alle de søge/overvågnings/statistik programmer vi har prøvet, kun findes på engelsk og det gælder stadig om at træde udenfor hovedstrømmen af alle andre produkter for at få succes.
NB. Det skal indskydes at jeg ikke har set dit oplæg, men det hjælper nok lige fedt idet jeg er lidt lost indenfor engelske tekster som på vores egne statistikker.
Med venlig hilsen
Lars C |
Tak for dit input. Det er ikke nogen dårlig idé med at udbrede det på flere sprog, og det har også strejfet mig. Det eneste jeg er lidt betænkelig ved, det er at jeg ikke har mulighed for at modtage support/kontakt på tysk, spansk og fransk. Så tvinger jeg alligevel kunderne til at skrive/snakke engelsk eller dansk, hvis der opstår en situation hvor de ønsker kontakt. |
Kære Allan Jeg kan måske bedst beskrive situationen som følger:
Hvis jeg læser noget materiale på mit hovedsprog og får problemer, så har jeg ret nemt ved at spørge på engelsk, men hvis jeg læser materiale jeg ikke helt forstår, så bliver mine spørgsmål - sådan lidt volapyk-agtige.
Jeg tror du vil få en rigtig god respons på dit produkt med en service der rækker langt ud over hvad der er normen eller kotymen.
Med venlig hilsen
Lars C |