Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input til ny hjemmeside/projekt

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten

Tak for dit svar.

Ang. kundegruppen - så havde jeg håbet, at folk med en onlineforretning ville drage nytte af systemet også. (Selv ved hostingwebhotel). Har kørt med sådan en i min testperiode, og han havde stor glæde af det. Ikke nok med at han fik overblik over hans nedetid (fandt ud af at hans host ikke var alt for god!) - så fangede han også fejl, som han selv kunne iværksætte fejlrettelse på, og dermed spare nedetid, og i sidste ende... ja, så har han nok tjent lidt flere penge end ellers. 

Ang. forsiden, så syntes jeg da ikke, at det er indtrykket man får. Er i hvert fald ikke hensigten! Nogen foreslag til hvordan du syntes det kunne laves om så ?

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Som Ditlev er inde på ville der sikkert være et godt marked i at kunne verificere at en købsproces eller anden proces på en webside fungerer, dog vil jeg umiddelbart mene at det er en meget individuel opgave fra side til side, da processen jo ikke nødvendigvis er ens hver gang - dvs. det lyder som en masse bøvl.

Jeg har oprettet en demo konto, så kan være jeg vender tilbage med flere forslag når jeg en gang har fået leget lidt ;) indtil videre ser det ikke tosset ud, dog har jeg lidt punkter:

1) Kontaktoplysninger
Du er nødt til at have en adresse og gerne et telefonnummer på, alt hvad der er i øjeblikket er en kontaktformular og det udsender et forkert signal. Kontaktoplysninger skaber tilid.
2) Popup med betingelser
I popup''en mangler der vist noget formatering af teksten, det er kun punkt 1 der er formateret med verdana.

Lidt dybere overvågningsmuligheder såsom at man kan sende en UDP eller TCP pakke, og hvis ikke der kommer et specifikt svar tilbage skal den fejlmelde - dette vil gøre overvågning af mange services nemme. Vi har selv benyttet os af Advanced HostMonitor der giver en del muligheder, hvis ikke du kender det var der måske en del inspiration at hente i det:

http://www.ks-soft.net/hostmon.eng/

Umiddelbart synes jeg at din løsning virker meget dyr sammenlignet med f.eks. at en hosting virksomhed selv investerede i HostMonitor, lignende software eller selv lavede et system.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Mhs. til din webside så synes jeg ikke at der er noget galt med forsiden, generelt finder jeg faktisk siden meget indbydende og overskuelig.
Det eneste jeg søger er kontaktoplysningerne og måske en underside der uddybede hvordan det rent teknisk fungerde samt hvorfor man skulle vælge lige netop den løsning i forhold til selv at sætte noget op eller vælge en anden virksomhed.
- Du har lidt under "Funktioner", men måske du skulle overveje at uddybe det lidt på en anden måde og give siden et andet navn, umiddelbart synes jeg i hvert fald ikke Funktioner er en passende overskrift.
Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune

Først tak fordi du gider bruge lidt tid på at teste det.

Vil gerne lige kommentere på dine input. Kontaktoplysninger er på vej... Mangler stadig lige at få mit CVR-nummer og vil gerne have et telefon-nummer oprettet specielt til firmaet, så folk ikke ringer på den private og får fat i min bedre halvdel.  Jeg er dog meget enig med dig i dette punkt, og det kommer også asap.

Ang. prisen, så var det faktisk også lidt det, jeg gerne ville diskutere i denne tråd. De priser jeg har skrevet på siden nu er taget med udgangspunkt i et par lignende services, hvor jeg så har lagt mig lige en tand under i forhold til hvad de havde. Jeg tror nu også, at de skal sættes lidt ned. :-) ... hvilket prisniveau ville du mene var rimeligt? (Hvis du skulle overveje sådan en løsning?)

- Kigger lige på de betingelser og "Funktioner"

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 17. May 05
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
En ting der i hvert fald falder mig for øje, på din forside er, at der er en ''border'' omkring det øverste billede men ikke det nederste.

Ofte bliver ens grafik tung, at se på når man ''gradints'' med, specielt hvis den dominerende farve er øverst. Prøv, at vende dem, så den mørke blå er nederst - specielt på mobil billedet.

Computeren på det øverste billede er heller ikke klippet optimalt ud. Prøv eventuelt, at klippe det lidt bedre ud og så smide en eller anden let skygge på.

Dette er bare ting som jeg ville afprøve, kan ikke love det vil se bedre ud. Jeg synes bare ikke forsiden lever op til resten af siden. Forsiden passer i mine øjne heller ikke ind i resten af omgivelserne.

Hele sidens grafik er meget let og lyst, med enkelte små ''lette'' billeder. En utrolig simpel menu, alt er simpelt, pånær forsiden. På din forside er der 75% billede, med tunge farver.

Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes virkelig ikke forsiden passer ind i resten af din side.

Det er forresten en interessant service du tilbyder, jeg havde aldrig tænkt over det. Men det kunne måske ligefrem være guld værd for mig at benytte mig af din service, eftersom jeg får 500$ for hver nede time der er på min server. Dertil må jeg så tilføje, at det nok er fordi den aldrig er nede, og derfor ville det så ikke kunne betale sig.
Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten

Tak for dit input.

Design er ikke min stærke side, men kan godt følge dine synspunkter.
Gemmer din input til jeg kan få fat i en, der kan hjælpe mig med at lave en bedre/pænere forside. Jeg er som så mange andre programmører uden grafiske evner!

Du skal da være velkommen til at prøve systemet af i hvert fald. Det koster dig da ikke noget!

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Mht. prisniveuaet: Gør op med dig selv, hvilken målgruppe, du vil gå efter. Den "almindelige" lille e-handlende kan have et problem med dine priser som de er nu (personligt synes jeg at de virker ok, men jeg har ikke nogen tidssvarende viden om branchen og konkurrencesituationen), mens en hostingvirksomhed vil fokusere meget mere på at få en løsning, der *virker* og som dækker deres behov - om den koster 100 eller 1000 pr. måned er nok mindre vigtigt for dem.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan,

Jeg har selv arbejdet på noget lignende med SMS alert - blot til eget brug, så jeg er ikke en konkurrent

Jeg begyndte at se på det fordi jeg havde/har problemer med en server som kører fast i et program. Selvom programmet er kørt i baglås svarer serveren fint på ping etc. så det har været nødvendigt at lave et lidt mere grundigt check.

Det bør du måske også overveje?

Mit input til en målgruppe er helt klart virksomheder med egne servere/datacenter. Hosting firmaer lever af deres servere, og har (forhåbentlig!) allerede en eller anden form for servercheck.

Desuden er der langt flere virksomheder med egne servere, end der er hosting firmaer.

Blot min mening. Held og lykke med projektet!
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Vi ejer http://www.serveralert.dk/ så vi ved lidt om markedet.
 
Det er et svært marked at komme ind på, vi har haft gang i vores i over 1 år nu, og det har været hårdt arbejde at komme dertil hvor vi er idag.
 
Synes det ser lidt ud til du er blevet inspireret af vores produkt, men det er der jo intet galt i :)
Det tager vi bare som ros af vores produkt.
Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten og Ronnie

Tak for jeres input.

Carsten: Det er klart at hvis man vil teste et specielt program, så kræver det mere end at pinge serveren. Det kan løses på nemme og besværlige måder. Man kan forholdvis nemt lave en hjemmeside, der laver kontrollen af ens program/service, og så kan man bruge et kontrol-program som vores (Eller Ronnie´s ServerAlert.dk) - til at teste om den hjemmeside viser det som den skal. (Lige præcis den funktion har ServerAlert - og den er på vej på min side også!)

Med målgruppen, så er det svært, men håber at kunne ramme begge målgrupper. Det ville jo være optimalt. Jeg vil meget gerne ud på det internationale markede, og lavede det først på dansk som en slags test.

Ronnie: Jeg har da set jeres hjemmeside før jeg gik igang med min egen. Det er ingen hemmelig - og ja, jeg er da blevet inspireret af mange af de lignende services som er på markedet. Man skal jo kigge sig omkring inden man går igang med noget. :-) ... og jeres ser bestemt ikke dårligt ud. Så det kan du godt tage som ros.

Ja - det er helt sikkert ikke noget nemt markede at sælge på, og jeg er så heldig at jeg ikke skal leve af det. (Selvom det jo kunne være rart) Det er stadig et "hobby/fritds" projekt.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)