Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WOW!.. WOW!.. WOW SIGER JEG BARE! ( EN VIDEO DER ÅBNER DINE ØJNE ) *** 5 STJERNER ***

Side 9 ud af 9 (88 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde skrevet et længere indlæg, hvor jeg gennemgik, hvorfor den omtalte film er utroværdig. Indlægget blev desværre "spist" i cyberspace. Så min godnathilsen kommer i stedet til at se således ud:

FashionFreakZ UK Ltd:
Hans vi diskuterer 2 forskellige ting og det bunder i du ik har set filmen.

Ja, vi diskuterer to forskellige ting. Jeg holder fast i filmens egentlige omdrejningspunkt, nemlig at den agiterer for tilslutning til The Venus Project, som du ikke kender, fordi du ikke har set filmen. Jeg kan ikke diskutere, fordi jeg ikke har set  hele filmen - men du kan godt? Filmen ender jo med at konkludere, at Venusgutterne har løsningen, ikke - det er netop én af de væsentligste ting, der gør den utroværdig.

Jeg er træt af dine krænkende angreb på min person. Jeg er træt af at du skyder mig motiver i skoene, som jeg ikke har. Jeg fatter stadig ikke, hvordan jeg skulle have været nedladende og fordomsfuld, og du har ikke givet ét eneste eksempel på det. Jeg beder dig inderligt om at holde op med det.

Vi er meget enige om at medierne ikke er objektive i deres dækning.
Jeg har dog set samtlige dine fire emner grundigt baggrundsbehandlet i DR2, på P1 og i Politiken. Jeg vil derfor anbefale dig at opsøge disse medier.
Epn er vist bare et hjørne af Jyllandsposten, så vidt jeg ved, men jeg læser den sjældent, så jeg har ikke et billede af deres troværdighed. Jeg kan dog ikke se, hvorfor den skulle være hverken bedre eller dårligere end andre landsdækkende medier.

FashionFreakZ UK Ltd:
Kan du måske nogen steder finde noget der modbeviser det jeg siger?

Jeg har ikke forsøgt, men det har heller ikke noget med filmens hovedbudskab at gøre.

Hvis dine personangreb stopper, så står jeg af her.
Hvis de fortsætter, vil jeg bede dig komme med eksempler, så jeg har en chance for at forklare, hvad du har misforstået.

mvh Hans

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:20

Bare et par facts om hvor gode centralbankerne er:

90% af de amerikanske delstater er på konkursens rand, of skatteindtægterne vil falde langt mere end forventet i budgetterne på nuværende tidspunkt. forbrugerne er fallit, skatteyderne er fallit, virksomehderne er fallit, bankerne er helt fallit, kommunerne er fallit, ddelstaterne er fallit, forbundsregeringen er fallit med gæld og underskud helt ude af propertioner, og centralbanken er også gået fallit. Samtidig har USA rekord store underskud i forholdet til udlandet og valutareserverne er negative og vil forblive negative.

Negativ vækst er selvforstærkende, og hvor forbrugere og virksomheder vil blive tvunget til at geare ned som følge af faldende indkomster og omsætning.
Forbrugerne bliverarbejdsløse, og må så spænde livremmen ind, og virksomhederne vil så blive ramt af faldende indkomst og omsætning, og må afskredige endu flere medarbejdere..
For det offentlige er der tale om en katastrofal udvikling, idet øget ledighed øger de off. udgifter til bl.a understøttelse, medens skatteindtægterne fra alm. lønmodtagere og erhvervsvirksomhederne skrumper kraftigt ind.
Jeg vil på den baggrund forudse, at udbuddet af statsobligationer vil komme til at stige voldsomt i takt med at statsfinanserne forringes, og at ingen vil have råd til at købe de obligationer, så renten vil komme til at stige. Jeg vil endvidere antage, at faldet i BNP'et vil stige i 1 kvartal 2009, og at tilliden til den nuværende økonomi og økonomiske politik vil falde til et minimum.
USA og England er i umiddelbar risiko for at gå statsbankerot, da deres handels- og betalingsbalance underskud er uholdbart store og ikke vil kunne finansieres internationalt. De meget lave renter i USA og England vil samtidig skade udenlandske investeringer især i obligationer, som jeg må formode rammes af massive tilbagesalg fra udlandet.
Vi står foran en historisk nedtur af dimensioner. Som skrevet er administrations ønske om at have en stærk dollar, så er det bedre økonomisk at have en stærk økonomi, end en stærk valuta, hvilket burde være logik for burhøns. Danmark har det samme problem.

Bailout udgifterne når $ 9700 pr. amerikanske skatteyder og de fleste er fattige som kirkerotter. Dertil skal lægges budgetunderskud på det alm. statsbudget på ca. 600 mia dollars, samt et enormt underskud i delstaterne. Hvis skatteydernes gæld i snit vokser med ca. 12.000 dollars om året, svarende til ca. 70.000 stærke danske kroner, og de ikke kan betale terminer og telefonregninger, så mener jeg at man må stille det spørgsmål om hvorvidt de overhovedet nogensinde bliver i stand til at betale. 1-2 år mere med stigende underskud, og skatte gældsbyrden bliver totalt uoverskuelig.
Det går helt galt for amerikansk økonomi, og det snart.

Den amerikanske gæld er på 50.000 trillioner usd eller 300.000 mia kr. Hvordan skal dette beløb kunne betales tilbage nogen sinde taget i betragtning af ovenstående.

Konklusion: Filmen der har startet denne debat har et meget vigtig budskab om man kan lide måden den er lavet på eller ej. Det er jo ganske tydelige fakta, om man kan lide dem eller ej... Men igen det er altid nemmest at vende det blinde øje til i stedet for at se virkeligheden i øjnene. Verden er langt fra den lyserøde sky vi alle bilder os selv ind.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:21

PS.  da krisen i 1929 ramlede... havde de kære amerikanere en gæld på 170% af deres BNP idag er den på 400% af deres BNP...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:04

Og for til sidst at relaterer det hele til en situation vi alle kender. ISLAND :D

Staten Island er bå fallitens rand med en gæld på 29% af BNP... I modsætning er USA gæld 400% af BNP og ingen ser nogle farlige signaler...

Hvornår vil folk se problemerne i øjnene?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:04

Og for til sidst at relaterer det hele til en situation vi alle kender. ISLAND :D

Staten Island er bå fallitens rand med en gæld på 29% af BNP... I modsætning er USA gæld 400% af BNP og ingen ser nogle farlige signaler...

Hvornår vil folk se problemerne i øjnene?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:05

Hvad så Fashion.....er du begyndt at duskutere med dig selv? ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:07

Næ skriver bare lige fakta... Det er sku svært lige at huske alt i en enkel tråd...

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 21:12

http://www.amino.dk/blogs/bodyplanning/archive/2009/01/24/r-229-b-noget-mere.aspx#comments

Råb noget mere husk det! ;)

Side 9 ud af 9 (88 indlæg)