M.h.t. links, så snakker jeg ikke udenom - jeg holder mig til sagen. Hverken vi eller vore kunder har problemer med søgemaskiner - tværtimod, men jeg finder ikke at dette forum er det rette sted at drøfte BGsys''s SEO politik og systemer. Generelt oplever vore kunder en markant fremgang i besøgstal OG omsætning ved skift til vores system, og / eller ved opgraderinger. Eksempler på ranking: |
Advarsel mod BGsys
|
Nå men jeg har sammensat mit forløb med bgsys - Ole. Alt hvad der står her har jeg på mail og står jeg indefor 100%. ---- Nej Ole, jeg har ikke været andre steder det er ikke korrekt. Jeg har haft valgt scannet som har en rigtig god løsning. Men jeg søgte en anden løsning idet jeg havde behov for import af komma separerede filer hvad scan net ikke kunne. Scannet laver en super god løsning som jeg udelukkende har godt at skrive om - super professionnelle og rigtig dygtige folk de har! Men ret skal være ret så her er en gennemgang: Korrekt at jeg har redigeret i oplæget flere gange, men oplæget har hele tiden været det samme med oplæg om en shop magen til en af dine referencer i grove træk. Ikke noget nyt der. Nå men så lad os tage bgsys forløbet slavisk: 22 marts henvender jeg mig og får lovet at shoppen kan være oppe mandagen efter - du glemmer at fortælle mig som giver udtryk for at jeg ingen erfaring har at du mener at du har lavet et login og at det så vil tage 2-3 mdr. før jeg kan regne med at være i luften. Her medsender jeg et generelt og ikke specielt udpenslet ønske til shoppen inkl. import af forskellige creloaded udtræk, som du skriver ikke er noget problem. 30 marts du lover at vende tilbage med en plan for forløbet og fremsender login og password. 6 april upload af diverse filer til ftp - de filer som du allerede her ved du skal importere i shoppen. "det er ikke noget problem jeg laver bare en knap så du kan importere disse fremover" Da samarbejdet ophørte for en uges tid siden havde du stadig ikke evnet at importere produkterne i shoppen. Jeg får at vide at jeg vil blive kontaktet af Rene pr. mail - jeg antar han er en medarbejder og skriver løbende til ham uden at få svar. 6-22 april - intet sker - jeg rykker for en status og får følgende svar den 22 april en mail om at du ikke har set mine mails fordi jeg har sendt til rene - som jeg på intet tidspunkt har fået at vide ikke er en bgsys mand. Her får jeg så for første gang at vide at det faktisk er en virtuel virksomhed bestående af dig og ingen andre - dvs. nogle freelancere. Den 26 april - intet er sket, jeg rykker for svar om status og får at vide at du har talt i telefon 18 timer i døgnet de sidste dage og derfor ikke har haft tid til at kigge på min opgave..her starter det sjove for alvor. + Din opgave er sendt videre i sysstemet, og jeg afventer en tilbagemelding fra den koder, der har fået din opgave. (samme opgave som blev leveret i marts) " mail dialog " Hej Som du sikkert også har set i dagspressen, så er der mangel på ansatte/ressourcer i Danmark, og jeg har derfor valgt at sætte fokus på udlandet, hvilket tager tid - min tid. Jeg kommer til dit projekt på søndag, og herefter får du status, samt en tidsplan for aftalte opgaver. |
Mange fine ord fra begge parter! :) Men... de skjulte links - hvorfor? |
|
Dato: 6/13/2006 11:11:33 PM Forfatter: LaikaGroup Det er sandt, at jeg kopierede koden fra nyemøbler og brugt selv - oscommerce er frigivet under Gnu public licens - der løst siger man må bruge, ændre osv. deres kode, men at ændringer så ligeledes også være frigivet som open source. osCommerce er ganske rigtig frigivet under GNU General Public License (ofte blot forkortet GPL), som giver retmæssige brugere friheden til blandt andet at rette i koden og efterfølgende frigive den. Alle afledte værker som videredistribueres uden for ens juridiske enhed skal være under samme licens - altså GPL. LaikaGroup fortsætter: Så jeg troede jeg reelt var rene hænder, da min tolkning var at bgsys version også skulle frigives under GPL. Olby forklarer mig så, at vist mere end 20% af koden er ændret er det ikke længere open source. Som også angivet ovenfor er det direkte forkert. Alle afledte værker - om det så er 1‰ eller 100% er sagen underordnet.Hvis det drejer sig om et uafhængigt modul (skrevet fra bunden af), som samarbejder med osCommerce, kommer det helt an på, hvordan de arbejder sammen med hinanden, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her. For en god ordens skyld vil jeg dog lige gøre opmærksom på, at man ikke er forpligtet til at give kildekoden vederlagsfrit til retmæssige brugere af software under GPL. Men hvis man ikke gør det, så skal man vedlægge et skriftligt tilbud om at levere kildekoden for en pris, der ikke overstiger omkostningerne ved at levere kildekoden. |
Den slags SVINERI SKAL stoppes! Til Olby: Hvis du mener det er iorden at placere skjulte links på dine kunders websites, uden at du har indgået aftale herom, så går jeg ud fra du heller ikke har noget imod at jeg kommer forbi og spraymaler nogle af mine slogans på din bil, forretningsface eller andre steder på din ejendom? |
|
|
''Som du sikkert også har set i dagspressen, så er der mangel på ansatte/ressourcer i Danmark, og jeg har derfor valgt at sætte fokus på udlandet, hvilket tager tid - min tid'' ...wow! Mangler ord. Top 10 over dårlige undskyldninger er væltet - ny verdens 1''er, lige over ''Det er samfundets skyld'' ![]() Kunne også godt lide: ''Jeg vil ikke acceptere et fortsat samarbejde, hvor jeg bliver behandlet / talt til som en skoleelev, der skal kaldes på kontoret flere gange om dagen. Enten omlægger du tonen, eller også stopper vi samarbejdet her og nu!'' Godt er det korrekt at kunden ikke altid har ret, men det er dog alligevel lidt vildere end standarden ![]() Imponerende at Johan hold ud så længe, var nok selv sprunget fra noget tidligere i forløbet. |