Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omtale på Amino

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil helt klart sige farvel og tak til dette forum, hvis jeg ikke længere har rettighederne til det, jeg selv har skrevet - og jeg mener ikke enerettigheden.

Jeg står helt klart ved det, jeg skriver. Men jeg vil også gerne frit kunne benytte det i andre sammenhænge - eller kunne spørge andre aminoer, om man må benytte deres guldkorn på ens egen hjemmeside - uden at Martin skal give sin tilladelse.

Jeg synes også, det er helt i orden, at Martin (eller hvem der står bag Amino - eller et hvilket som helst andet forum) enten får delt rettighed eller på anden måde forbeholder sig ret til såvel at slette som at beholde indholdet.

Om Martin så skal have ret til at benytte indlæggene i andre sammenhænge, har jeg ikke helt tænkt til ende.

Fornuftigt formuleret, kunne ikke være mere enig - jeg vil også mene at det bør være en selvfølge at man også selv råder over rettighederne til det materiale man skriver på siden. Hvad angår rettigheden for Martin til at benytte indlæg i andre sammenhæng, mener jeg at dette ville være at gå for langt.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:20
Før i går helt i selvsving, så er her den disclaimer 99% af jer har accepteret:

Hvis du er enig i nedenstående tekst, så er du mere end velkomen og kan trykke på "Next" knappen som vil føre dig videre til registreringssiden. Hvis du ikke er enig, så tryk på "Cancel" knappen og vi er lige gode venner for det.

Iværksætter-debatten er ejet og drevet af Cloud1 som igen er ejet af Martin Thorborg og her er de ting du accepterer:

Regler:
* Det er forbudt at publicere andre folks indhold uden deres samtykke, så ikke noget med at indsætte artikler fra aviser etc. Så lav hellere et link.

* Racisme og andet pjat hører heller ikke hjemme her, så gem det til fritidsklubben.

* Vi diskuterer emner og ikke personer. Med andre ord vil jeg ikke have verbale slagsmål, den slags hører også til i fritidsklubben.

* Vil du lave reklame for dig selv og dit firma er det fint med mig. Men det foregår ved at du sætter en link til din hjemmeside i din signatur og laver nogle god indlæg der hjælper folk videre. Så skal du nok bliver berømt en dag.

Forbehold:
* Cloud1 tager intet ansvar for hvad der skrives i debatten, det er ganske simpelt umuligt. Hvis du ser et indlæg der krænker dig eller andre, så anmeld det til mig, så vil jeg kigge på det når jeg får tid.

* Det indhold der laves i debatten er ejet af Cloud1 og kan bruges til f.eks. en iværksætterbog eller publiceres på andre medier. Med andre ord kan jeg finde på at bruge indholdet til at lave forretning på en dag, men jeg kan ikke lige overskue hvad det skulle være, så nu er du advaret.

Sådan er det:
Når du tilmelder dig debatten, vil du af og til få et nyhedsbrev. Det nyhedsbrev kan du kun afmelde ved at slette din profil. Det er ikke for at være irriterende, men for det første er det relevant for folk der bruger debatten og for det andet, findes der ikke en feature i debatten der kan fjerne folk fra listen.
Så lige nu er det bare sådan det er. Men bare rolige det kommer ikke så tit og vil ofte ikke indeholde reklamer :-))

Jeg ser frem til at du i god ånd bidrager til debatten og at du får en masse med hjem i posen selv.
Og kan du så komme videre med registreringen, den tager kun et par sekunder.

De bedste hilsner
Cloud1

Martin Thorborg

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:44
Dato: 6/14/2006 12:19:56 AM
Forfatter: Martin Thorborg

Før i går helt i selvsving, så er her den disclaimer 99% af jer har accepteret:

Det er jeg fuldt klar over. Jeg svinger lige selv en gang til over dette:

* Det indhold der laves i debatten er ejet af Cloud1

Ovenstående kan tolkes på to måder (da vi snakker om noget immaterielt).

1. Det er kun Cloud1 som ejer indholdet i debatten.
2. Cloud1 og de respektive skribenter af de enkelte indlæg ejer indholdet i debatten.

Jeg tror helt klart, at det er nummer to, som Cloud1 har tænkt sig, men kunne godt tænke mig, at det blev præciseret i en kommende disclaimer, så der ikke var nogen tvivl.

Martin, kunne du tænke dig at komme med indlæg i et debatforum, hvor du ikke havde rettighederne til dit indlæg efterfølgende?

Eksempelvis hvis Cloud1 blev opkøbt!

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:26

Halløj

Som der står skrevet ejes indholdet på amino af Cloud1 , men hvad jeg har skrevet i et eller andet indlæg

som min mening, står det da mig frit for at skrive igen med tavlekridt på rådhuspladsen.

Det kan jeg da ikke forbydes, og at vi linker og henviser til Amino har jeg svært ved at tro vil falde Martin for brystet.

Tråden startede med at Martin gjorde opmærksom på at hvad man skriver bliver stående til evighed,

hvilket egentligt er fair nok, da Amino ellers med tiden vil fremstå som en gennemhulllet si,

hvor der er slettet indlæg, der gør at sammenhængen i en tråd forsvinder.

Opfordringen var blot : tænk før du skriver.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 08:36
Dato: 6/14/2006 8:26:28 AM
Forfatter: Hans

Som der står skrevet ejes indholdet på amino af Cloud1 , men hvad jeg har skrevet i et eller andet indlæg som min mening, står det da mig frit for at skrive igen med tavlekridt på rådhuspladsen.

Ikke hvis du ikke længere har ophavsretten til det (hvilket jeg så mener, at man har som udgangspunkt, med mindre .man er i et ansættelsesforhold, hvor arbejdsgiveren har ophavsretten).

Det er blot det, jeg synes, skal præciseres.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:48

Claus

Jeg er ikke jurist, og tror derfor at hvis jeg på Amino skriver at solen er blå, hvilket må siges at være en

unik holdning, så har Martin ingen chance for at forbyde mig at fremføre dette unikke postulat hvorsomhelst.

Eller er vi ovre i noget der foregik i DDR sammen med strækmarch og hjernevask,

hvilket jeg tror ligger en del lysår fra intentionen med Amino

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:13
Tanken er bestemt ikke at begrænse folk i hvad de vil bruge deres skrevne ord til. Tanken er at jeg kan plukke citater til en evt. bog, vise et Amino screenshot i et foredrag eller hvad jeg nu finder på at sjove ting hen ad vejen.

Men hvis nogen kopierer alle indlæg på Amino og viser dem på deres side, så kommer jeg efter dem. Hvis folk vil have mig til at slette det ene og det andet, så vil jeg vurdere om det er noget jeg vil bruge tid og kræfter på.
Med andre ord vil jeg begrænse den tid jeg skal bruge på ligegyldige ting og samtidig kunne bruge nogle af de gode ting Amino frembringer, til at hjælpe andre iværksættere.

Dbh Martin

Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:49
Dato: 6/14/2006 10:12:59 AM
Forfatter: Martin Thorborg
Tanken er bestemt ikke at begrænse folk i hvad de vil bruge deres skrevne ord til. Tanken er at jeg kan plukke citater til en evt. bog, vise et Amino screenshot i et foredrag eller hvad jeg nu finder på at sjove ting hen ad vejen.

Men hvis nogen kopierer alle indlæg på Amino og viser dem på deres side, så kommer jeg efter dem.
Dbh Martin

denne beskyttelse over for en kopiering af alle indlæg vil du netop også undgå med delte rettigheder. Med delte rettigheder vil man nemlig kun kopiere sine egne indlæg fra amino, og du må kopiere alle.

mvh
kristian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:05
> dvs. du ingen ret har jævnfør loven om ophavsret.

I al beskedenhed ved jeg temmelig meget om Ophavsret, og har også beskæftiget mig meget med de juridiske aspekter af online communities som dette. Og jeg mener ikke du har ret. Når man udtaler sig offentligt i en debat som denne, giver man implicit en non-ekskulsiv licens til gengivelsen. Det ville naturligvis være smart at skrive dette i disclaimeren, men dansk retspraksis er i almindelighed indrettet så fornuftigt at man tager udgangspunkt i at folk selv kan tænke og drage helt logiske konklusioner. Dette er helt anderledes end f.eks. Amerikansk retspraksis, hvor tingene ofte skal pensles ud for at gælde.

En non-eksklusiv ret vil normalt være uigenkaldendelig - og dem der skriver omhyggelige disclaimers formulerer det da normalt også som noget i den retning. Alternativet ville også ødelægge enhver debat - at gamle debattråde kunne pilles fra hinanden af tidligere debattører. En non-eksklusiv licens er ikke det samme som at give sin ophavesret væk. Man kan faktisk slet ikke give sin ophavsret væk i Danmark - man kan kun licensere den ud. I et tilfælde som denne debat, vil den non-eksklusive licens betyde, at du gerne må bruge de tekster du skriver her, andre steder også. Det er dine tekster. Men det betyder ikke at du på forgodtbefindende kan tilbagekalde licensen.

Det er derfor rigtigt som Martrin skriver, at man skal tænke sig om, når man skriver noget i en offentlig debat. Det var der f.eks. mange der helt glemte tilbage i Internettets barndom - dengang det hed "nynedsgrupper". Men så en dag indekserede Google alle de gamle nyhedsgrupper, og nu kan man så læse hvad folk sagde dengang CD''en kom ud og tilsvarende "oldtidslevn" :)
Side 3 ud af 3 (29 indlæg)