Men jeg vil mene at det er accept af risiko for at ens ord bliver læst af folk når man skriver i et offentligt forum... |
Omtale på Amino
|
Jeg smider den sgu på igen indtil den anden er færdig. Dbh Martin |
|
Det er nu ikke for at få "krammet" på nogen, det er spørgsmål om at gøre det let for mig selv. Hvis jeg skal diskutere alt med alle, så er der ingen Amino, derfor er jeg en rar og fredsommelig diktator ;-) Dbh Martin |
Kunne du ikke i en kommende disclaimer gøre opmærksom på, at både Amino og den, der har skrevet indlægget, har rettighederne til indlægget. Jeg mener ikke, at man umiddelbart kan fraskrive folks ophavsrettigheder medmindre der er tale om et ansættelsesforhold. |
Problemet er nok at hvis jeg f.eks. skriver noget helt vildt klogt her på Amino, der allerede står i min helt vildt kloge bog, der er udgivet - så kan jeg jo baefter gå til anti piratgruppen og tude når jeg fortryder og ser mine kloge ord kopieret fra Amino til andre websites. Så sender de en regning til Martin på 4 millioner fordi han har spredt det til så mange personer (antaget, men regningen kommer - det er jo praksis inden for ophavsret). Jeg er godt klar over at det er en voldsomt hypotetisk situation, men groft sagt, så mener jeg at når du skriver på andres websites, opslagstavler, chatrooms osv. Så er teksten ikke din længere, men alles. Især da du effektivt ikke kan sprede udbredelsen af denne, du har jo skrevet det, hvis du mente det ikke skulle være offentligt, så lad være med at skriv det et offentligt sted. Men som sagt, så er jeg ikke jurist og det er vel lovens mening der tæller :) P.S. Jeg ved godt du ikke vil have krammet på os Martin, det var jo mest ment som en spøg ;o) |
Det vil jeg lade min kære advokat vurdere.. Dbh Martin |
|
Der er meget stor forskel på at afskrive sin ophavsret (hvilket jeg ikke mener, at man kan generelt) og dele ophavsretten med andre. Jeg vil helt klart sige farvel og tak til dette forum, hvis jeg ikke længere har rettighederne til det, jeg selv har skrevet - og jeg mener ikke enerettigheden. Jeg står helt klart ved det, jeg skriver. Men jeg vil også gerne frit kunne benytte det i andre sammenhænge - eller kunne spørge andre aminoer, om man må benytte deres guldkorn på ens egen hjemmeside - uden at Martin skal give sin tilladelse. Jeg synes også, det er helt i orden, at Martin (eller hvem der står bag Amino - eller et hvilket som helst andet forum) enten får delt rettighed eller på anden måde forbeholder sig ret til såvel at slette som at beholde indholdet. Om Martin så skal have ret til at benytte indlæggene i andre sammenhænge, har jeg ikke helt tænkt til ende. |