Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mine rettigheder ang. domænet..

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår ikke helt dit svar.

For det første er det på ingen måde i "ond tro" at jeg har oprettet domænet, eneste grund til jeg spurgte om det her på amino, er at jeg blev usikkerhed omkring navnet, efter jeg købte det.. og så kendte jeg til amino.dk da jeg er iværksætter.

Vil ikke træde nogen over tæerne på nogen måde, og vil heller ikke risikere at miste noget økonomisk, så ville bare gerne være sikker inden jeg oprettede nogen form for debat på domænet.

Jeg har endda skrevet og spurgt scientology på deres officielle mail i Danmark, men venter på anden uge stadig på svar.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Sikke noget bavl fra en anonym bruger. I og med at der ingen krænkelse er sket, og siden indtil videre faktisk handler om Scientologi og ikke om noget som helst andet. Den har som den fremstår ikke engang til formål at skade ''varemærket'', blot oplyse om scientologi.

 

Man fristes til at tro, at du indirekte fik dit svar fra Scientology selv. Selvom organisationen jo ikke må omgås med os lavere livsformer. ;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
> Sikke noget bavl fra en anonym bruger.

Det synes jeg bestemt ikke det er - og jeg har intent med Scientology at gøre. Faktisk synes jeg de er nogle fjolser. Men det ændrer bare ikke på det lovgrundlag der arbejdes på,og de ubehageligheder de kan påtvinge folk der misbruger deres varemærke. Og man kan hoppe og danse ligeså tosset man vil, men misbrug af varemærke ER der tale om, i lovens forstand.

Den store misforståelse hos mange er, at man godt kan bryde loven og så bagefter bare slippe med at sige undsklyld. Sådan virker det ikke (altid). Mange gange koster det, på den ene eller den anden måde, dyrt når man bryder loven - uanset at man ikke gjorde det med vilje, med ond vilje, forsæt eller for at genere nogle. Det er naivt og dumt at fornægte dette forhold.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er en spændende og uddybende artikel om et hjørne af problemet her: http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=11684

Den er spækket med eksempler på hadesider. Jeg har forstået, at denne tråd ikke handler om en hadeside, men mange af problematikkerne er de samme.

 

God læselyst.

 

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en ret spændende diskussion. Tak for linket Hans.

Generelt kan man vel ikke forbyde folk at være utilfredse med et firma, et varemærke eller noget som helst andet - og lade folk ytre sig. Det er en af vores grundlæggende demokratiske rettigheder, som jeg ville være meget ked af hvis domstolene begyndte at knægte.

Hvis virksomheder ikke vil have hadesider, burde de nok vende blikket mod egen service og produktkvalitet. Jeg synes faktisk det er en umådelig sund tendens, at det er så nemt at finde ud af hvilke produkter/services, der stinker og hvilke der ikke gør på nettet. Det er lidt af en forbrugerrets-revolution, og det kommer efter min mening alle til gode på langt sigt (bortset fra hajerne).

Et er virksomheders adfærd overfor hinanden hvor markedsføringslovgivningen gælder, noget helt andet er vores menneskelige frihed til at diskutere den verden der omgiver os.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hadesider er i vid udstrækning lovlige, og det mener jeg også de bør være (indenfor visse grænser, som f.eks. løgn og bagvaskelse). men, denne "sag" handler slet ikke om hadeside eller ej, men om misbrug af varemærker, og den forvirring det kan skabe hos folk der besøger siden, når domænet ligger så tæt op af et kendt varemærke. Var siden i stedet for oprettet på et domæne som "religionsfrihed.dk" eller "vi-hader-scientology.dk" tror jeg man havde haft en bedre sag, da det så er yderst tvivlsomt om der kan påvises den nødvendige forvirring for at kunne påberåde sig varemærkemisbrug.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogle af de sider, der er nævnt i artiklen er også klart krænkende mod varemærker. F.eks. utryg-baltica.dk.

 

mvh Hans

Tilmeldt 22. Jun 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/19/2006 1:02:58 PM
Forfatter: Carsten Jacobsen: Hvis der er andre som har lyst til at lege med
varemærker kan jeg oplyse at g00gle.dk er ledigt (nul''er istedet for
o''er). Er der nogle som har lyst til at lege med den?



Ikke så let at komme til at skrive ved en fejl - den type "stavet-næsten-rigtig-sider" satser vel på, at folk kommer derind ved at skrive forkert.

Har i flere år undret mig over, at Jubii ikke har reageret på
wwwjubii.dk (manglende punktum)
Siden har snart eksisteret i 4 år.

Andre snyltesider, indholdet har intet med TV2 at gøre:
sportentv2.dk
vejrettv2.dk (her står TV2 ellers som ejer af domænet??)


Men ok, A.P. Møller var cirka 17 år om at opdage A.P Møller Band....



Tilmeldt 18. Aug 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Wickings

 

Faldt tilfældigvis over dit indlæg med køb af scientologi.dk fordi det må være penge værd. Jeg kan sagtens se fidusen - men vil lige fortælle, at det var der også nogle andre smarte fyre der kunne i sin tid, hvor domænerne kom til salg.

 

De købte en masse forskellige domæner, der ikke var deres og prøvede at sælge dem videre. De købte en masse domæner, blandt andet vist nok politiken.dk og meget mere - der var en masse om det i nyhederne og aviserne, og det endte med at de blev dømt og skulle betale en masse i erstatning. (jeg gik i gymnasieklasse med hovedpersonen, og syntes derfor, at det var sjovt at følge med). På nedenstående link kan du se en af dommene:


 

Pas derfor godt på hvad du gør - du siger, at du har henvendt dig til dem (og håber måske at kunne sælge siden for en god pris?) - men du kan altså ende med en bøde på 50.000 kr, hvilket vel dybest set ikke er din mening. Det er ikke for at komme med løftede pegefingre, men bare lige for at oplyse dig om at du skal passe på. Held og lykke med det!!

 

Mange venlige hilsener

Ursula Brink


 

 

 

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-08-2006 13:57:06 Forfatter: Ursula Brink
Hej Wickings


Faldt tilfældigvis over dit indlæg med køb af scientologi.dk fordi det må være penge værd.

...snip...

Mange venlige hilsener

Ursula Brink


 

Nu er sagen jo, at der aldrig er blevet nævnt noget om at tjene penge på domænet. At det kan bruges til ''noget'' er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med kommerciel udnyttelse.

Bortset fra det, så er det da sjov nok læsning du linker til. Relateret er en nogle virksomheder jo rigtigt gode til at eje domænenavne, som principielt ville gøre mere gavn hvis de ikke lige stod og ventede på at nogen ville give den rigtige pris (www.vejret.dk f.eks.).
Side 7 ud af 8 (75 indlæg)