Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mine rettigheder ang. domænet..

Side 5 ud af 8 (75 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin har helt ret. Hvis ikke du synes det er sjovt, så lad være. Men alt tyder på at det ikke er spor farligt. Stort set alle de trusselsbreve jeg har kunne opstøve kommer fra samme person, og brevene bliver allesammen afvist. Jeg er lidt skuffet over, at de ellers kloge hoveder pisker en stemning op, uden at der er det allerfjerneste belæg for det what-so-ever. Det er ubehageligt at se, at selv de kvikkeste underkaster sig frygten for det ukendte, uanset om det ukendte hedder Scientology, Hells Angels, indvandrere eller klokkefrøer. Det tyder skidt for frihedsidealerne i fremtiden.

 

Desuden viser læsningen at amerikansk lovgivning sikrer fair use af varemærker, når der ikke er en kommerciel intention bag. Det er simpelthen en rettighed.

 


Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/11/2006 10:46:17 PM Forfatter: Jesper S
Martin har helt ret. Hvis ikke du synes det er sjovt, så lad være. Men alt tyder på at det ikke er spor farligt. Stort set alle de trusselsbreve jeg har kunne opstøve kommer fra samme person, og brevene bliver allesammen afvist. Jeg er lidt skuffet over, at de ellers kloge hoveder pisker en stemning op, uden at der er det allerfjerneste belæg for det what-so-ever. Det er ubehageligt at se, at selv de kvikkeste underkaster sig frygten for det ukendte, uanset om det ukendte hedder Scientology, Hells Angels, indvandrere eller klokkefrøer. Det tyder skidt for frihedsidealerne i fremtiden.


Desuden viser læsningen at amerikansk lovgivning sikrer fair use af varemærker, når der ikke er en kommerciel intention bag. Det er simpelthen en rettighed.





Ja, ja, vi får se hvad der sker...

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nok fordi mange af os herinde er mere interesseret i at være iværksættere fremfor jurister eller politikere :)
- dybest set er det spørgsmålet hvad man gider bruge sin tid på - slås med nok så åndssvage advokater, eller iværksætte noget produktivt ...
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan Mikkel have meget ret i!

Det skal da heller ikke være skjult at jeg ikke har i sinde at kæmpe for det her på nogen måde, jeg tænkte bare jeg ville opbygge et informations site da domænet ikke blev brugt. Hvis jeg på nogen måde bliver fældet økonomisk pga. det her, ja så vil jeg da blive meget forarget. Det kan ikke passe.

Jeg er ikke interesseret i at udnytte nogens varemærke på nogen måde, ville bare opbygge et informations site. Men nu ser vi hvad der sker når de svare en gang.       

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man vil være iværksætter, så skal man ''ville'' det, siger nogen.

Det er jo ret usandsynligt at Scientology svarer med accept på din henvendelse. Hele idéen er jo at være en esoterisk organisation, hvor man kun får den dyrebare indsigt, hvis man følger det næste kursus.

Jeg synes også du skulle droppe det. Det er kun sjovt, hvis du brænder for det.

Det kunne dog have været interessant at følge. Du kan jo eventuelt forære domænet til nogen, som synes det er sjovt. Dem er der jo et par eksempler på her i tråden efterhånden.

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Vær opmærksom på, at blot benyttelse af varemærket "Scientology" som meta-tag til et sådant site kan være ulovligt i Danmark:
http://www.ipb.dk/dk/470/melitta_ctr._coffilter/ . Dvs at du kan være godt i gang med at opbygge en sikker sag imod dig selv, såfremt du både benytter et domænenavn næsten identisk med Scientology''s og samtidigt benytter deres varemærke som meta-tag til et site, som de måske ikke har lyst til at lade fortsætte...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Som tidligere nævnt kan Melita-sagen ikke bruges til en skid, da den bygger på helt forkerte forudsætninger om hvordan søgemaskiner fungerer. Allerede dengang sagen kørte kunne den let have været vundet af modparten, hvis de ellers havde fået ordentlig ekspertrådgivning. Så bare klø på med dine META-tags (du skal bare ikke tro det gør den store forskel i søgemaskinerne)
Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Man skal lige huske, at der er væsentlig forskel på om det er private eller kommercielle interesser der er i spil. Den sag der linkes til vil jeg tro er irrelevant i forbindelse med den private anvendelse af sitet som offentligt debatforum.

 

Har du endeligt fået besluttet dig Wickings? ;-)

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper S: Jeg er helt enig i din betragtning ovenfor.
Mikkel: Dommen er dog stadig gældende, og mig bekendt er den aldrig blevet korrigeret i dansk domspraksis. Har du oplysninger om nogen korrigerende domme på området, siden du opfordrer til at klø på?!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Ingen andre har være så åndssvage at anlægge flere tyndbenede META-kode sager - for de ville tabe dem, er jeg 110% sikker på. Så det er sikkert forklaringen på du ikke finder flere af slagsen. Og skulle sådan en sag opstå vil jeg, som jeg tidligere har tilbudt, gerne stille min ekspertise til rådighed så de idioter (læs: Advokater) der har formidlet sagen kan blive banket på plads.
Side 5 ud af 8 (75 indlæg)