Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investorer...Findes de?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

 
Jeg faldt lige over denne tråd som har tryllebundet mig en god 1/2 times tid:-)
 
Om investorer findes, eller om der er risikovillig kapital i DK? Det gør de jo, der er mange der får penge og rigtig mange flere der ikke gør:-)
 
Vi har f.eks lavet forretningsplaner med kravspecs enmass - lange og uhyre detaljerede forretningsplaner som ingen kunne overskue alligevel. Så lavede vi forretningsplaner der var kortere med et hav af appendix - men uanset hvad, passede de ikke helt til den model som den aktuelle investor ønskede.
 
Nu prøver vi noget nyt, med superkorte forretningsplaner, lidt a la et executive summary - men annonceret som en forretningsplan. Vi har selvfølgelig et væld af baggrundsstof, således at vi kan svarer på snart sagt ethvert spørgsmål - men det skriver vi ikke i forretningsplanen - fordi... Hvis investor ikke er interesseret, så kan du skrive op og ned af stolper uden nogen som helst effekt.
 
Hvis investor er interesseret, så skal de nok spørge dig om en uddybning.
 
Tænk blot på hvis du gik og overvejede at købe en ny bil - den skulle helst have alle det moderne + lidt ekstra. Din forhandler sender et billede og to linier, hvis den tænder dig, så skal du nok spørge ham - og rager det dig en høstblomst, så kunne han for den sags skyld have brugt både nøgne damer som blikfang uden at det havde spor effekt end noget hjemmearbejde:-)
 
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det der med at henvende sig udenfor Danmark grænser er jo lidt spændende - og meget farlig tænkning ...
Hvor er det LIIIGE at man får fat i en udenlandsk investor, med risikovillig kapital til at kaste penge efter ens innovative IT projekt?

Min virksomhed brugt har deltaget i Venture Cup, og vi har brugt et års tid på at skrive forretningsplan, og forhandle med forskellige innovationsmiljøer - og vi har en aftale på vej regner vi med.
Men innovationsmiljøer - det er jo en form for statsstøtte, og begrænset til ca. 1,5 mln.

Hvad bør de første skridt i udlandet være? Skal vi vente til vi har fået nej alle steder i DK?
Vi har fx. oplevet at en del VC er stokkonservative - og ikke lever op til at det er innovative projekter de vil investere i, tværtimod, de leder efter en gennemprøvet "type", som de kan være sikre på at få success med.

Så jeg ved ikke helt om jeg tror på at der findes venture kapital ???
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agatap

 
Du har faktisk ganske ret i at kapital fra VC, BA, innovationsmiljøer etc etc er rigtig svært at komme i nærheden af. Jeg ved ikke om der er lavet statistik over emnet - "hvem får og hvem får bestemt ikke"
 
Umiddelbart vil jeg tro at for hver een der får kapital fra ovennævnte - så er der nok 4-5.000 der ikke får. Dette er kun udfra de tilbagemeldinger vi har fået i de sidste 10 år på denne bane.
 
Det kan selvfølgelig være baseret på forkerte oplysninger. Kort fortalt; møder vi trods alt kun dem der ikke har fået, de andre kan vi læse om i medierne:-)
 
NB. Jeg mener det er farligt kun at satse på en kilde! Hvem ville f.eks passerer tværs over Sahara ørkenen, med kun en oase undervejs?
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja - jeg har set artiklen i Computerworld. Men jeg er stadigvæk helt blank: hvor er det lige de rare venture kapitalister har gemt sig?

Til Lars: selvfølgeligt er det farligt at satse på en kilde. Jeg mener at vi har været det halve kongerige rundt indtil videre

Helge Sander, vores videnskabsminister, var forbi vores kontor, og udtalte sig efterfølgende til pressen at "det er sådan nogen ideer, Danmark skal leve af i fremtiden" - og man gør meget i at overtale studerende og lignende til at blive iværksættere - og når man så kommer med et spændende, gennemarbejdet projekt - ja så mangler man erfaring, og hvad ved jeg. Vi har ikke fundet penge til udvikling endnu - og tro mig, vi har ledt.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

 
Jamen du har da ret i at der er nogen der får den vigtige kapital til deres projekter. Der bor jo også mange mennesker i verden, så succeshistorier vil altid være mulige at finde - som f.eks Vi ved alle at rygning er noget skidt for nogle, men alle kender - eller har hørt om en der røg 100 smøger om dagen og blev mindst 95 år:-)
 
 
Mvh
 
Lars C
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også ment lidt ironisk - jeg kæmper p.t. selv med finansieringen af et projekt. Og det er sgu ikke let!

/Carsten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agatap

Nu ved jeg ikke noget om hvad i har gjort - men jeg brainstomer lige...
Skriv et brev til Hr. Sander, tak for besøget og send flere penge, eller måske at han kan formidle kontakt til undervisningsministeriet - måske at de har en pulje penge der passer på jeres projekt.
Pengemændene og ditto kvinderne er måske ikke de mest udfarende, så hvem kan hjælpe jer med at skabe kontakt? måske en erhvervschef i odense - skab kontakt til nogen der potentielt kender nogen der kender nogen. Og
Beskriv jeres idé på 1 A4 side, som i kan dele ud, og relevante personer kan videresende. (som Lars C skriver, skal de nok vende tilbage hvis det har interesse).
Hvis I får adgang til den omtalt 1,5 mio, så få tilknyttet en person hvis primære opgave er at rejse penge, og sæt penge af til det. Eller brug 50% af tiden på udvikling og 50% på jagten efter penge..
Er der nogle fonde der giver penge til et projekt af jeres karakter?
Og til sidst, få en god advokat som I har tillid - og husk at det typisk tager laaaaang tid at sikre finanseringen.
Og til aller aller sidst - når pengefolkene siger, det er bedre at eje en lille del af en stor kage, end ingenting, så sig iligemåde

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/9/2005 3:25:33 PM Forfatter: agatap Ja -Til Lars: selvfølgeligt er det farligt at satse på en kilde. Jeg mener at vi har været det halve kongerige rundt indtil videre Helge Sander, vores videnskabsminister, var forbi vores kontor, og udtalte sig efterfølgende til pressen at ''det er sådan nogen ideer, Danmark skal leve af i fremtiden'' - og man gør meget i at overtale studerende og lignende til at blive iværksættere - og når man så kommer med et spændende, gennemarbejdet projekt - ja så mangler man erfaring, og hvad ved jeg. Vi har ikke fundet penge til udvikling endnu - og tro  mig, vi har ledt.

 
Kære Agatap
 
 
Nu skulle dette svar helst ikke tage al luften ud af dig, sådan lige med det samme:-) I forbindelse med vort minedetektor projekt søgte vi så mange kontakter, at vi bl.a var igennem ca halvdelen af "Fortune 500" listen i USA, samt f.eks alle regeringsoverhoveder i EU, Nordamerika, Asien og til dels den Arabiske verden.
 
I forbindelse med vort Road Warning System projekt (intelligente vejskilte) har vi haft kontakt til ca 90 udvalgte VC''er i EU, USA, Japan og Australien. Samt alle Business Angels netværk i EU og USA + alle danske Business Angels + Vækstfonden og udvalgte innovationsmiljøer i DK + en række ministerier og selvfølgelig Vejdirektoraterne og vejsikkerhedsorganisationerne i hele EU og US.
Vi har også haft kontakt til EU-kommisionens generaldirektør for Transport og Energi, Francois Lamoureux.
 
Om det giver noget på sigt er svært at afgøre på stående fod, men uanset hvor mange du søger om kapital - så må det aldrig være en sovepude - der er kun een vej - og det er fremad.
 
NB. Det er så pudsigt at verdens mest udbredte vejsikkerhedsmagasin for nogle minutter siden udbad sig en artikel fra os til deres "Annual review" Det skal indskydes at de allerede har skrevet flere gange om os og iøvrigt betalte os for at komme til Stuttgart i maj 05 for på konferencen "Safe Highways of the Future 2005" for at præsenterer vort projekt på små 20 min for den nette sum af ca 10.000 kr alene til rejse - og diætomkostninger.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
 
Hvis det ikke lige var fordi jeg allerede havde et slogan nedenfor, ville jeg gerne bruge følgende:
 
"Netværk, forbindelser og netværk er den eneste vej frem"
 
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I flyder min postkasse så er jeg nødt til at svar på indlægget!fficeffice" />

Det var mening jeg skal skrive et svar til Henrik S. Larsen og jeg har faktisk tænkte meget på den her tråd.  Kort efter Henrik skrevet


Jeg tror stadig ikke at det bliver en del af min virksomhed, og jeg vil ikke råde nogen til at bygge hele deres virksomhed op på et håb om at "nogen" vil finansiere den. Men nu er jeg ihvertfald nysgerrig.

 

forsvandt jeg ud i verden til alle steder man skal til når man har er skal har penge til at kører forretninger.  2 dage sener sat jeg, med 1000 andre, til DI's årsdag og hørt Anders Fogh tale om hvordan Denmark skal være verdens mester i iværksættere.   Men hans 5 år strategi (mere veluddannet arbejdskraft og mere forskning) var virkeligt for store dansk virksomheder...ikke iværksætter og ikke udlands investering ('except maybe' lavere marginalskat). 

 

På den Future Winners konference svaret 60% at adgang til venture kapital er en vigtig faktor for deres virksomhed. 

 

Så hvad kan jeg tilføj til den her.

 

1. Bygge dit netværk NU...ikke i morgen, ikke når du skal brug det, NU. 

2. Snak om din planner, konstant! Alle sammen du møde skul ved hvad du vil i gang med.  Jeg hører om idéer konstant, og jeg ved indenfor 3 minutter om jeg vil invester...det næste 2 måned er bare et spørgsmål om hvor meget.

3. 10 20 30...10 dias, 20 minutter, ikke mindre end 30 point font.  Hvis du kan ikke forklare dit koncept indenfor dette rammer, du skal ikke forvent at en VC vil giv dig hans tid, mindre hans penge. (og øver dig!)

4. Prøve at brug en Angel til du kan ikke mere, men vent ikke for læng til at snak med en VC...som i alle sammen kan se, det kan tage noget tid.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)