Hermed ønskes hjælp til tyveri af vors domæne. Historien...... Danaweb www.danaweb.dk ringer til os og beder min kollega og jeg om et møde. Vi ejer sammen salonen Frisør De 2 i Århus C. og Danaweb tilbyder at komme ud og give et tilbud på at producere en webside for os. Da dagen oprinder ankommer en salgsleder fra deres kontor i Århus plus en kvinde (siger stort set intet) Salgslederen har "guld-talen" linet op... Danaweb skal bruge jyske kunder i deres referencemappe (print - som i ser er der INGEN referencer på deres web). Han tilbyder at designe det hele gratis og producere det. Alt gratis. Vi skal kun betale for hosting. Som så er kr. 3600 ex moms. om året. Han ville dog ikke svare på hvilke specifikationer webhotellet havde - eller hvilke serviceaftaler hostningen indeholdte. Men sagde det var en god pris. Salgslederen var også lidt munter ind i mellem samtalen og underholdte med historier om alle de domæner han / Danaweb opkøber, så de kunder som siger nej til dem, ikke kan få deres domæne. Min kollega og jeg vælger at takke nej til Danaweb og deres tilbud. Da vi har fundet en anden billigere løsning. Og nu er vores webside så klar til at blive uploaded, og sjovt nok er alle versioner af frisoerde2.dk - med og uden oe - og med og uden bindestreg, altså taget - af - GÆT SELV.... Nemlig, en eller anden, hosted hos "ns1.danaweb.dk".... Sagen er at vi undersøgte hos både oplysningen og på nettet - om nogen anden frisør i Danmark, hed Frisør De 2. Det er der ikke. Dvs. Vi og vores salon i Århus, er de eneste retmæssige ejere af dette domæne. stavemåde ligegyldig. Derfor vil vi gerne hører fra nogen af Jer herinde, hvad gør vi ? Er der en lov at forholde sig til - da nu registranten ikke har noget forhold til navnet ? Svar ASAP På forhånd tak Helle, Frisør De 2. |
Dana Web Stjæler Domæner
|
Desværre må i nok under alle omstændigheder forvente at blive en smule forsinkede med at få jeres webside op at køre - et alternativ kunne være at kontakte DanaWeb og bede dem overdrage domænenavnet gratis, da i ellers indberetter en klage til DIFO. De må vide at de lige meget hvad taber sagen, og hvis de har den mindste smule anstændighed i sig bør de overdrage dem kvit og frit med det samme. Umiddelbart synes jeg det er en uretfærdig måde at drive forretning på, ud fra måden du beskriver det på. Hvis det forholder sig sådan, er vi på niveau med k2m |
Jeg kan sagtenms se det fra jeres side, og jeg vil bestemt ikke forsvare Danaweb, men sagen er dog et ganske godt eksempe på, at man ikke skal vente med at registrere et domæne hvis man gerne vil have det. Book det med det samme! Det koster så lidt at booke et domæne, at hvis man alligevel ender med ikke at skulle bruge det er tabet tl at overleve. Jeg synes også I skal forsøge jer med en klage, men jeg er dog ikke sikker på i nødvendigvis vinder domænet og i alle fald vil der gå et stykke tid. Jeg har svært ved at forestille mig, at Danaweb overdrager det frivilligt - i så fald havde de nok ikke booket det. Jeg vil anbefale jer at købe et andet domæne, og så komme videre ... Et godt bud kunne være FD2.dk som er ledigt (endnu) - men skynd jer nu lige lidt at booke det :) |
Kan kun give Mikkel ret, det er en kedelig situation at ende i, og et UHYGGELIGT dårligt valg at spare de 36 kr ex moms et domæne koster nu om dage ![]() Var der ingen alarmklokker der ringede, da sælgeren fortalte om fremgangsmåden? Køb fd2.dk (som da faktisk er et fantastisk domæne) med det samme, og lave en klagesag sideløbende ved DIFO. Får i domænet er det godt, gør i ikke er der ikke noget at gøre ved det - glem det og kom videre. Men ingen tvivl om at Danaweb fremstår som en flok usle lømler ![]() Har desuden skrvet til dem, og gjort dem opmærksomme på denne tråd, og det image de er ved at give sig selv. Måske det er nok til at få tingene i skred? Så må vi jo se om de tør at svare. Held og lykke med det. |
Ja så skal Helle til at skynde sig at få det domæne, inden de fortsætter deres svinestreger! ![]() |
Danaweb er jo tilsyneladende en forholdsvis stor virksomhed. Hvis de virkelig har en strategi, der går ud på åbenlyst at tryne småforretninger rundt omkring, så mister de da hurtigt mange potentielle kundeemner når rygtet spredes i lokalområderne. Man skal godt nok være dårlig forretningsmand (og psy***at), hvis man beder sine medarbejdere køre den strategi, at man presser folk til salg ved at booke deres ønskede domæner umiddelbart før et salgsmøde. Forhåbentlig er faktum det modsatte, at de har gjort det for at kunne yde en lynhurtig service, hvis den nye kunde bider på - og afgiver derfor selvfølgelig også straks domænet ved henvendelse. Alt andet ville være uetisk og småligt. (Jeg ville som chef desuden fyre den sælger på stedet, der udviste den opførsel du beskriver. I det lange løb er det ekstremt usundt for en virksomhed, at have huller i jorden til at rende rundt og sælge ved indirekte at true folk med sanktioner, hvis de ikke køber.) |
Jesper, nu er det jo ikke første gang vi har snakket om andre virksomheder der benytter sig af yderst grove metoder - og nogle af dem ser ud til udelukkende at have den slags sælgere ... K2m, Regionsregistret er bare et par af dem Jeg er så godt som 100% sikker på du tager fejl i dit gæt på at de bare er serviceorienteret og blot har booket domænet for at hjælpe. Det er lige en tand for naivt for mig :) |
|