Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dana Web Stjæler Domæner

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:18
Ja, Danaweb ligner uomtvisteligt en haj. Surt at blive udset som kunde af dem.

Gad vide hvilke venner sådan nogle mennesker har.

Men jeg ville nu også køre en DIFOklage, hvis Danaweb ikke vil overdrage domænet for en hundredelas. Frisøren har jo uomtvisteligt kendetegnsret til domænet. Det kan man vist næppe sige om Danaweb.

(...måske man skulle snuppe det eftertragtede fd2.dk til familiehjemmesiden, mens det er ledigt )

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:50
> (...måske man skulle snuppe det eftertragtede fd2.dk til familiehjemmesiden, mens det er ledigt )
Ja, undskyld jeg siger det, men det er i hvert fald rimeligt åndssvagt at det ikke er blevet booket endnu. Det ER altså 100 gange lettere at booke det domæne man gerne vil have MED DET SAMME man finder på det, end at skulle kæmpe om at få det "tilbage" bagefter. Så Helle, få nu booket det domæne - ikke om 2 timer, i morgen eller i næste uge men NU (hvis du overhovedet overvejer at ville bruge det). Tro mig, FD2.dk er under alle omstændigheder et MEGET bedre domæne end de forskellige varianter af frisoerd2.dk :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:07
Ja, jeg vil give Mikkel ret i at det bare er med at få booket de domæner man påtænker at bruge. Og fd2.dk er da meget nemmere at huske end det oprindelige navn, for med det oprindelige skal man tænke på hvordan ø skrives, og der er bindestreg etc. Så få det i hus!

Jeg kiggede lige på Danaweb''s website, og de skriver:

"Alt for mange betaler i dyre domme for at få hostet selv de mest simple hjemmesider. Ring til os for en snak om Deres behov for hosting."

Det er rigtig. Der er nogle få andre som tager røven endnu mere på folk. En af mine kunder har indtil januar i år betalt 6.000 kr. om året for en DNS-pegning og to mailkonti. Der var ikke engang et webhotel med. Til gengæld havde firmaet registreret kundens domæner i EGET navn, og der var voldsom bøvl da det skulle frigives!

mvh Carsten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:13
Jeg er også helt enig. Nap fd2.dk og glem resten. Så kan de sidde tilbage med enhåndfuld 100% ubrugelige domæner som de har brugt tid og penge på at købe. Dertil vil denne tråd ligge til evig tid og koste dem kunder og hvis i vil forstærke effekten, er det jo bare om at linke til den fra jeres nye fine fd2.dk domæne :-)
Den der ler sidst ler bedst!

Dbh Martin
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:15
Dato: 6/7/2006 10:39:44 PM Forfatter: Jesper S
Danaweb er jo tilsyneladende en forholdsvis stor virksomhed.

Det lyder som fup og humbuk. Intet webfirma i DK har SÅ mange ansatte og i sær da slet ikke hvis man ser på hvornår de er startet.

De skriver de har over 40 supportere. Ikke engang DanDomain og Scannet som er landets største webudbydere har så mange supoortere til sammen.

Fra CVR.dk

--------------

Cvr-nr: 29414815
Startdato: 13.03.2006

Branche: 722100 Udvikling af standardsoftware 
Virksomhedsform: 60 Aktieselskab

Antal ansatte: 0

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:16
Hej Alle i rare mennesker

Tak for god hjælp!

Jeg har registreret fd2.dk i aftes. Faxet domæneregistreringen til udbyderen. Mere kan jeg ikk gøre.

Nu håber jeg bare at det kan nåes inden en eller anden anden har gjort det.

En klagesag vil koste mere end selve domænet og webhotellet, så det gider vi ikke.

Men håber at denne tråd vil hjælpe nogle chefer i Danaweb, til at se deres sælgere efter i sømmene.

Mvh.

Helle

Frisør De 2, Århus C.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:26
Helle, hvis jeg var dig ville jeg lige ringe til til din udbyder og tjekke at de HAR sendt din domæneregistrering videre. Forklar evt. om sagen så de forstår det haster lidt. Det er jeg sikker på de vil forstå :)

> Men håber at denne tråd vil hjælpe nogle chefer i Danaweb, til at se deres sælgere efter i sømmene.
jeg tror ikke du skal regne med, at der faktisk er tale om flere personer. Jeg mistænker at sælgere og ejere er samme personkreds. Jeg tror, som andre, ikke på deres lange liste af medarbejdere.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 10:31
Hehe... hvor er det lækkert med sådan et forum her, for nu vil Danaweb for tid og evighed (så snart googlebotten er kravlet forbi) være stemplet her på siden...

Jeg blev for nogle uger tilbage også ringet op af Danaweb (kort tid efter de havde ringet til min far som er selvstændig kørelærer, og før det min mor som er en lille selvstændig momsregistreret aloe-vera-forhandler såmænd ) med selv samme smøre, at jeg altså nu havde chancen for at få det her vilde tilbud med en GRATIS!!! hjemmeside... jeg skulle kun betale for hosting, altså de der "små" 3800 ex. moms / året... *gulp!* Det jeg giver 400 for i dag...

Det er ufine metoder at arbejde efter... selve princippet, som f.eks. min kammerat fra Aalborg sælger et lignende system af, er et lækkert koncept; få et website, design, mulighed for at redigere og en masse dejlige moduler i tillæg, uden opstartsomkonstninger, uden gebyrer, forskellen er blot at han markedsfører det sobert og ordentligt, og han tager sig sindssygt godt af sine kunder... det lader ikke til at Danaweb opfører sig helt så pænt som de burde...

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:46
6000,- FOR DNS ??? Seks TUDINDE?

Hvordan kan folk sove om natten med sådan en moral?

Jeg ville aldrig tage en 1 krone for alm. dns... jeg ville endda gå så
vidt og sige, at hvis en af mine kunder bad mig købe et par domæner for
dem (til alm. markedspris og selvf. reg i deres eget navn )
og bagefter kom og spurgte om de kunne få lov at ligge et lille
"visitkort" på domænet mens de fandt ud af hvad domænet skulle bruges
til, så kunne de også få lov til det uden at skulle have tegnebogen op
af lommen.

Det er måske bare mig, som tror at det på sigt vil kunne betale sig i
kraft af trofaste kunder, ikke at blive svinet til i fora på nettet og
måske tilmed opleve kunder som anbefaler en til andre...

Noget som koster mig mellem ingenting og 5 minutter kan andre jo også tilbyde til samme pris (hvis de vil)...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)