Man kan jo også vende bøtten 180 grader; det kan være fornuftigt nok med en fastpris-ordning, ulovligt eller ej. Jeg arbejder selv i en branche, hvor der i en længere periode har været en voldsom priskrig på nogle af produkterne. Det betyder et DB på mindre end 5% på nogle af de varer (som oven i købet er dem, som tager mest lagerplads), som man som detailforretning/webshop ikke kan undlade af have i sortimentet. Jeg har samtidig en (teoretisk) produktserie, som jeg skal sælge til en fast pris - og det gør jeg fordi den pris giver mig et fornuftigt DB. Samtidig er der tale om et produkt, hvor der ikke er så mange forhandlere (producenten er meget selektiv) og hvor der er meget stor efterspørgsel. Hvorfor skulle jeg så brokke mig - jeg får jo min andel af markedet!? Tingene er ikke bare sort/hvidt. |
Dato: 6/8/2006 11:59:25 PM Forfatter: Kim Gam-JensenMan kan jo også vende bøtten 180 grader; det kan være fornuftigt nok med en fastpris-ordning, ulovligt eller ej.Tingene er ikke bare sort/hvidt.Det er de for loven!