Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende priser. I spilder min tid.

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse H Kristiansen --> Enig! Sådan er det desværre blevet efterhånden.

Men nu gør det jo heller ikke noget at have sin baggrund i orden hvis man går ud med et sådant indlæg og kritiserer manglende priser, og ikke selv har én eneste information eller pris på sin website selv ;-))

Derudover du har helt ret Lasse, Amino er ikke længere et "her-hjælper-vi-hinanden" forum hvor iværksættere og andre interesserede kan dele viden, udveksle erfaringer mv. - Bevares, folk har forskellige holdninger, og det er vel også derfor det kaldes et debatforum, fordi der skal være plads til debat om forskellige synspunkter og holdninger.

Desværre går det efterhånden bare lidt for meget op i hvem der kan finde flest fejl på hvem, og træde på hinanden i den tro at det bringer dem højere toppen ;-))

En læresætning:

Du bliver ikke selv mere værd, af at gøre andre mindre værd!

Fra Odense - Beijing
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:22

Der kan fyres fantastisk mange undskyldninger af, til forsvar mod Rune's kritik om manglende priser. Men i bund og grund er jeg enig: Hvor mange mennesker bliver mere end 5 sek. i en forretning der ikke skilter med sine priser?

Hvis man som udbyder af en given ydelse, ikke mener fyldestgørende at kunne vise sit samlede priskatalog frem, så må det hedde "Priser fra..." eventuelt efterfulgt af et par typiske eksempler.

Mindre burde ikke kunne gøre det.

Et supergodt iværksætterår ønskes alle Amino-brugerne.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 13:34

Mads Baldersø:

Lasse H Kristiansen --> Enig! Sådan er det desværre blevet efterhånden.

Men nu gør det jo heller ikke noget at have sin baggrund i orden hvis man går ud med et sådant indlæg og kritiserer manglende priser, og ikke selv har én eneste information eller pris på sin website selv ;-))

Derudover du har helt ret Lasse, Amino er ikke længere et "her-hjælper-vi-hinanden" forum hvor iværksættere og andre interesserede kan dele viden, udveksle erfaringer mv. - Bevares, folk har forskellige holdninger, og det er vel også derfor det kaldes et debatforum, fordi der skal være plads til debat om forskellige synspunkter og holdninger.

Desværre går det efterhånden bare lidt for meget op i hvem der kan finde flest fejl på hvem, og træde på hinanden i den tro at det bringer dem højere toppen ;-))

En læresætning:

Du bliver ikke selv mere værd, af at gøre andre mindre værd!

Til Mads og hvem der ellers deltager.

Jeg har nu altså forklaret at jeg ikke tilbyder nogen ydelser på den hjemmeside jeg har i mit signatur, det er bare en slags visitkort. De sider jeg snakker om er dem der tilbyder ydelser men ikke viser priser.

Det er da klart at Amino, er et sted hvor man bør hjælpe hinanden, men der skal osse være plads til debatter, og dette indlæg er et oplæg til debat, og derfor må man forvente uenigheder, det skal der være plads til. Der skal osse være plads til at høre andres meninger. At jeg så ikke har pakket mit debatoplæg ind i vat, men har været direkte med min mening, er sådan jeg nu engang har valgt at fremlægge det.

Jeg finder selv debatten interessant, ellers havde jeg ikke lavet dette oplæg, at ikke alle synes det samme, kan jeg ikke tage mig af. Men jeg ved da at jeg ikke er den eneste som finder debatten interresant.

Her er et citat fra Mads, citat: "Debatten er absolut interessant, og det ville være endnu mere interessant at se en måling på hvordan potentielle kunder reagerer på hjemmesider med ingen priser og med synlige priser hvis en sådan findes." citat slut.

Mit indlæg er fuldt ud berettiget.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hehe... jeg må altså slå mig på lårene af grin...

Nå, venner, fortsat god debat...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 16:47

Jeg synes nu også at spørgsmålet er fuldt ud berettiget - hvorfor ikke skilte med priser? Jeg har selv spildt uanede mængder tid på at undersøge priser for efterfølgende at finde ud af at virksomheden og jeg ikke opererer inden for samme økonomiske niveau.

Jeg er udemærket opmærksom på at mange ydelser er særdeles svære at prissætte, men hvis der er angivet priseksempler vil det spare meget tid. Og det kan vel ikke være så svært at sætte en cirkapris på en ydelse?

Design af logo fra 50.000,- så slipper man også for useriøse henvendelser fra potentielle kunder der vil have varen gratis...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:14

Man skal ikke kaste med lort, hvis man selv bor i et lokum :)

Jeg har sites hvor vi oplyser priser, fordi det er standard produkter, der kan sættes faste priser på. Det gælder f.eks. SEO Supporten. Og jeg har andre sites, hvor vi kun oplyser nogle priser - på de produkter, hvor det er muligt. Det gælder f.eks. deMib.com.

Men når det gælder mine egne rådgivningsydelser annoncerer jeg ikke priserne - dels af nogle af de grunde som allerede er nævnt, og dels fordi det ikke rager kunde A hvad kunde B betaler. Nogle kunder giver jeg en god pris, fordi jeg synes projektet er spændende, de er søde, kender min mor eller fordi jeg bare er i lalleglad humør. Andre kunder tager jeg kasen for, fordi opgaven er kedelig, meget svær, fordi de virker som nogle fjolser jeg kommer til at spilde en masse tid på, eller simpelt hen som en "pæn" måde at sige: Den her opågave er jeg ikke interesseret i (nogle gange sker det så, at de siger ja tak til den meget høje pris, og så må jeg jo så lave det).

> hvem tror I selv at I er ...

Jeg er verdens bedste søgemaskineekspert, og hvis du er så fokuseret på prisen, frem for at få det bedste - koste hvad det vil - så er jeg ikke den rette mand for dig! :)

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 19:56

Mikkel deMib Svendsen:

> hvem tror I selv at I er ...

Jeg er verdens bedste søgemaskineekspert, og hvis du er så fokuseret på prisen, frem for at få det bedste - koste hvad det vil - så er jeg ikke den rette mand for dig! :)

Jeg er ikke kun fokuseret på prisen, men jeg finder det ganske brugbart hvis jeg kan få en fornemmelse for hvad man får og for hvor meget. Det kan vel ikke være så svært at forstå?

Det hænder at jeg faktisk osse bruger tid på at kontakte div. for at høre om priserne, men det er sjældent. Jeg har faktisk osse har kontaktet dig for nyligt ang. priser, Mikkel. Big Smile

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:27

I min branche er dette indlæg faktisk temmelig relevant - der er ikke ret mange emballage-forhandlere på nettet som har både pris, fragtpris, osv. stående - og det passer mig fint, for det er nok det, vi får mange af vores kunder på :-) De fleste af vores konkurrenter har ingen beskrivelse, fotos, priser, fragtpriser osv - det havde vi heller ikke i starten.. Men hvis man bare skal bruge et bundt ganske almindelige papkasser, gider man ikke ringe 20 steder for at finde det bedste tilbud og man vil gerne kende de samlede omkostninger før man køber.

Nogle ting kan vi ikke sætte pris på på nettet, af den grund at dagspriserne på materialerne kan skifte, der kan være forskellige ting man skal tage højde for fx ved varer med tryk. Skulle vi sætte en fast pris eller priseksempel på special lavede produkter, ville vi nok være nød til at sætte den alt for højt, for at være dækket ind - og dermed risikere at skræmme nogen væk.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 09:46

Hvis det er salg af et konkret produkt. fx som Jakodan nævner med emballage-forhandlere, så skal der priser på. Man kan så oplyse, at der kan være mængderabet og det kan man ringe ind og spørge om. Jeg synes selv det er irreterende. Dog er det svært at prissætte en kundespecifik ydelse på forhånd og derfor synes jeg ikke kritikken berigtiget indenfor alle brancher, men kun dem som sælger et standard produkt.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:40

Hejsa alle sammen og godt nytår.

Jeg har siddet det meste af morgenen og set hvad der er sket på amino den sidste stykke tid. Jeg faldt over denne interressante debat, hvor jeg syntes at den bliver fejet for let af banen. De fleste virksomheder kan sætte priser på deres arbejde, mange er bange for at gøre det, da de føler at de kan miste kunder, hvilket også er tilfældet. Jeg har nu den opfattelse af grunden til at mange virksomheder ikke sætter priser på fordi de er bange for at virke for billige eller lige kunne tjene lidt mere ved at være lukket omkring deres pris politik. En anden detalje jeg har observeret er at de færeste service baserede virksomheder som ikke skilter med deres, sjældent har kigget på den kundeprocess, som de sælger som ydelse. For jeg håber da at de mange gange genbruger viden, processor, arbejdsgange og herved vil de i 90% af tiden kunne sætte en fast pris, hvis dette ikke er tilfældet, har i simpelthen ikke styr på jeres arbejdsgange, tidsforbrug og lignende.

Jeg var til foredrag med en iværksætter fra usa som solgte sin virksomhed tilbage i starten af dette årtusinde, virksomheden levere IT og Elektronik katastrofe hjælp til private og mindre virksomheder. Han fortalte at han og tre kammerater startede virksomheden op og i mange år havde de som så mange andre en del spildtid på kunder, der kom med forespørgsler som de egentligt ikke var i deres interresse felt. De valgte så bruge det jeg kalder burger-metoden, De nedfældede simpelthen størstedelen af de service ydelser som solgte mest til kunderne, brugte tiden på effektivisere dem og lagde dem op på deres hjemmeside med prisen. Detajlen herved var at de beskrev overfor kunden, hvad denne service indebar, no more no less, herefter kunne kunden tilkøbe ekstra services, men kunden viste hele tiden hvad udgiften var. De var ikke de billigste på markedet, ej heller de bedste, men kunderne blev forberedt på, hvad de fik og hvad det kostede, og det mest chokerende var, at kunderne lettere kunne acceptere det, diskuterede ikke prisen, da dette pludselig blev en standard vare. Da de solgte virksomheden til var de gået fra 4 mand til mellem 10-12000 medarbejdere og de startede i midten af 90'erne. Udover det er jeg stadigvæk af den opfattelse at man sagtens kan vælge at lave standard varer ud af sine service ydelser, hvilket jeg kan se at Hr. Demib har gjort med seo supporten ;) , og ja mikkel jeg kan godt forstå at du har den holdning til high-end kunderne, men jeg tror din virksomhed stadigvæk er iblandt de 5% hvor størstedelen af de danske iværksættere ikke når op i blandt, men jeg indrømmer gerne at jeg tager fejl, det sker jo så ofte for folk der forsøger at udtale sig om fremtiden.

Min egen erfaring med nettet, syntes jeg at der stadigvæk er vildt meget at lære, men at poste med priserne på ens varer og service ydelser giver flere kunder og nedbringer også spildtiden med kunderne. Der skal være plads til dialog og overvejelser, men der er jo også grænser for hvor meget dialog vi selv vil have for at købe varer/ydelser som er en basal del af vores hverdag. Desuden kan i jo også resikere at kunderne begynder at snakke sammen og melde ud hvad de har set på nettet til andre kunder. Åbenhed bringer tillid.

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)