At kommodificere en serviceydelse, som vi har gjort med SEO Supporten, er bestemt ikke altid i kundernes interesse. I vores tilfælde har v taget noget komplekst og dyrt og gjort enklere og billigere. Det er godt. Vi løber så en risiko på den enkelte kunder - trækker de for meget på vores service indenfor de faste rammer vi giver, så taber vi penge. Men i vores regnestykke er det lige meget sålænge den gennemsnitlige bruger ligger indenfor vores interne beregninger. Men til sammenligning synes jeg det er virkelig skidt med de autoværksteder der har gjort noget af det samme - sat faste priser på faste ydelser. For resultatet med sådanne værksteder er, at hvis du skal have lavet 3-4 ting på en gang, så bliver det hurtigt dobbelt så dyrt, som hvis du brugte en mekaniker på timepris. Vi gjorde det samme da jeg var fotograf i gamle dage. Vi to 1 times honorar for et pack shot (simple produktfotografering). Alle ordre samlede vi så sammen en gang om ugen, og så kunne vi køre 20-30 timers produktion af på en eftermiddag, fordi det reelt set kun tog nogle få minutter at lave hver optagelse. Så gennemskuelighed og åbenhed i priserne kan hurtigt ende med at blive forbandet dyrt for kunderne - med mindre det, som med SEO Supporten, er en full-service løsning - en form for forsikringsordning, hvor den samlede pris dækker hele servicen. |
Hej Mikkel
Jeps det kan jo være ulempen ved det, men kunden er stadigvæk forberedt på prisen. Og så kommer der ikke som en grum overraskelse bagefter, man kan jo altid som den sælgende part vælge om man syntes prisen er fair eller at kundens indkøb tillader retten til rabat.. Men kunden er ikke forberedt på det. Det forvener størstedelen hvis de får en kundespecificeret tilbudspris..