Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende priser. I spilder min tid.

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

At kommodificere en serviceydelse, som vi har gjort med SEO Supporten, er bestemt ikke altid i kundernes interesse. I vores tilfælde har v taget noget komplekst og dyrt og gjort enklere og billigere. Det er godt. Vi løber så en risiko på den enkelte kunder - trækker de for meget på vores service indenfor de faste rammer vi giver, så taber vi penge. Men i vores regnestykke er det lige meget sålænge den gennemsnitlige bruger ligger indenfor vores interne beregninger.

Men til sammenligning synes jeg det er virkelig skidt med de autoværksteder der har gjort noget af det samme - sat faste priser på faste ydelser. For resultatet med sådanne værksteder er, at hvis du skal have lavet 3-4 ting på en gang, så bliver det hurtigt dobbelt så dyrt, som hvis du brugte en mekaniker på timepris.

Vi gjorde det samme da jeg var fotograf i gamle dage. Vi to 1 times honorar for et pack shot (simple produktfotografering). Alle ordre samlede vi så sammen en gang om ugen, og så kunne vi køre 20-30 timers produktion af på en eftermiddag, fordi det reelt set kun tog nogle få minutter at lave hver optagelse.

Så gennemskuelighed og åbenhed i priserne kan hurtigt ende med at blive forbandet dyrt for kunderne - med mindre det, som med SEO Supporten, er en full-service løsning - en form for forsikringsordning, hvor den samlede pris dækker hele servicen.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:11

Hej Mikkel

Jeps det kan jo være ulempen ved det, men kunden er stadigvæk forberedt på prisen. Og så kommer der ikke som en grum overraskelse bagefter, man kan jo altid som den sælgende part vælge om man syntes prisen er fair eller at kundens indkøb tillader retten til rabat.. Men kunden er ikke forberedt på det. Det forvener størstedelen hvis de får en kundespecificeret tilbudspris..

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 13:28

Jeg må indrømme jeg er dybt uenig med dig.

Det kommer helt an på hvilke hjemmesider man fremstiller. Lad mig give dig et eksempel:

http://agencynet.com/

og

http://simpelside.dk/   (Bruger simpel side fordi jeg ved han er meget på amino)

Kan du se forskel? selvfølgelig ville agencynet aldrig skrive deres priser. De laver unikke løsninger, som 110% er tilpasset kundensbehov.

Er også sikker på at simpelside.dk tilpasser hjemmesiden til kundensbehov, men bare ikke på helt samme måde.

Disse to firmaer er helt forskellige, de laver begge to hjemmesider for folk, men bare på en anden måde. Simpel side sælger måske flere sider en agencynet, men agencynet tager samtidig 15 gange mere for deres sider.

Simpel side har nogle helt bestemte moduler de sælger, som du kan se i deres priser. Jeg ved ikke om simpel side tilbyder andet end det de skriver på deres side. Agencynet derimod har intet "standard", de sælger unikke hjemmeside hver gang, som er designet på nye måder og kreative måder.

Håber lidt det hjalp.

- David

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 19:03

Når jeg skal købe en bil er jeg udemærket klar over at den pris der står i forruden ikke er den pris jeg ender med at betale, men prisskiltet er medvirkende til at jeg overhovedet tager kontakt til sælgeren. Jeg skal ikke have den standardvare han har stående i vinduet, men det giver mig en ide om hvor vi er henne af.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 10:27

Jo, en bil er en standardvare. En bil er en bil og den bil du ser på, er også den du bil du ender med at købe - uanset om du får den til den annoncerede pris eller ej. MEN hvis du derimod henvendte dig til en bilfabrik og bad dem om, at lave en bil efter dit ønske, så er det ikke en standard. Ligeledes skiltre bilfabrikker heller ikke med priser - det selvom de laver mil. af biler og uanset hvor gode de er til det.

Det samme er gældende ved eksemplet tidligere i debatten omkring simpelside.dk og en anden virksomhed, som begger sælger hjemmesider - både forhandleren og fabrikken også det samme, biler! Simpelside.dk sælger en færdig løsning, som kan prissættes, men hvorimod den anden virksomhed skal udvikle en hjemmeside helt fra bunden, ligesom bilfrabrikken.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:53

Mads Baldersø:

Derudover du har helt ret Lasse, Amino er ikke længere et "her-hjælper-vi-hinanden" forum hvor iværksættere og andre interesserede kan dele viden, udveksle erfaringer mv. - Bevares, folk har forskellige holdninger, og det er vel også derfor det kaldes et debatforum, fordi der skal være plads til debat om forskellige synspunkter og holdninger.

Den påstand er jeg meget uenig i!

Hvad bygger du det på? Pesonligt får jeg dagligt hjælp af Amino og når jeg kigger mig omkring på forum er jeg laaangt fra den eneste. Amino er et kanon forum, især efter de nyeste tiltag med Thorborgs brevkasse og andre amino'ers lærerige blogge. Jeg synes godt nok din kommentar er tarvelig over for alle de mennesker, som dagligt sidder og hjælper folk her på Amino...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:04

Hejsa.

Jeg er selv på markedet efter design af en kommende webshop.  Jeg har brugt mange af de links jeg fandt her på amino. Når jeg kommer ind på en side hvor der ikke er oplyst en pris, priseksempel eller ligende er jeg væk efter 10 sec. Mit umidelbare indtryk er at de nok er for dyre til mig, og jeg kontakter dem ikke. Efter at have fundet en del sider som har pris på deres yddelser har jeg kigget dem igennem og fundet det som har passet til mig og det jeg ønsker.  De sider som ikke har oplyst nogen former for pris har ikke engang fået chancen og det er jo på en måde en skam. Jeg tror heller ikke at de er interesseret i et lille firma som mit. 

Det var bare mit synspunkt. 

Hilsen 

vulf.dk

Ps. Nej. i skal ikke sende tilbud til mig. Ellers tak.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 11:23

Vulf du har fat i noget og er vel også meningen med, at man ikke skriver priser på sin hjemmeside. Hvis man ønsker få, men større projekter. Det er også noget af det Mikkel var inde på, at man nogen gange giver en høj pris til en kunde, hvis man ikke ønsker, at udføre arbejde for kunden - hvis kunden så alligevel betaler, så er der ikke andet at gøre end at bide i det sure æble.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 12:32

De fleste kunder forventer den fulde pris, og det er umuligt at give på et udviklings projekt uden først at have hørt kundens krav.

Når du kender alle kundens krav. Er det stadig pisse svært at ramme en præcis fastpris.

Jeg kunne godt oplyse at jeg tager 850 kr i timen ved projekter på over 500 timers varighed, men kunden har stadig ingen idé om, hvad løsningen kommer til at koste.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 20:56

Faran Mahmood:

Jo, en bil er en standardvare. En bil er en bil og den bil du ser på, er også den du bil du ender med at købe - uanset om du får den til den annoncerede pris eller ej. MEN hvis du derimod henvendte dig til en bilfabrik og bad dem om, at lave en bil efter dit ønske, så er det ikke en standard. Ligeledes skiltre bilfabrikker heller ikke med priser - det selvom de laver mil. af biler og uanset hvor gode de er til det.

Det samme er gældende ved eksemplet tidligere i debatten omkring simpelside.dk og en anden virksomhed, som begger sælger hjemmesider - både forhandleren og fabrikken også det samme, biler! Simpelside.dk sælger en færdig løsning, som kan prissættes, men hvorimod den anden virksomhed skal udvikle en hjemmeside helt fra bunden, ligesom bilfrabrikken.

Bilen fås i forskellige farver, med forskellige motorer, med forskelligt tilbehør osv... præcis lige som hjemmesiden. Alligevel vælger bilforhandleren at skrive prisen på bilen med det forbehold at eventuelt tilbehør til bilen koster ekstra, men så har man en ide om hvor vi er henne af.

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)