Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folk stjæler mine webtekster - hvordan stævner jeg dem?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan bestemmer du beløbet for misbruget Mikkel?

Vurdere du ud fra hvem der har rippet dig, altså om det er et stort A/S eller lille ole der sidder og koder lidt i kælderen.

Eller har du bare en fast pris alle får?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:02
Det er min advokat der udregner prisen, på basis af den retspraksis der er. De opstilles som regele på følgende måde:

1. Den tid det har taget at fremstille materialet ganget med min timepris (normalt har vi dog anvendt en væsentligt lavere sats end de 1-2000 jeg normalt tager)

2. Dertil lægges 100% fordi der ikke er opnået tilladelse til brugen

3. Hvis jeg, som ophavsretshaver, ikke er krediteret tillægges yderligere 100%

4. Dertil kan komme omkostninger til inddrivelse

Det skal bemærkes, at selvom de betaler skal de stadig fjerne materialet, da der ikke med betalingen automatisk er indgået aftale om brugen af materialet. Samlet har regningerne typisk lydt på 25-75.000 kroner men med mulighed for at få lidt rabat, hvis de betaler med det samme. jeg kalder den slags "black mail", men advokaterne bruger vist et andet ord - og så er det lovligt hehehehe :)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:05
Jeg ved godt det ikke svarer på dit spørgsmål angående erstatningskrav, men du kan måske finde synderne ved at bruge følgende site: http://www.copyscape.com

Den tester om der findes plagiater af dit site.

Bare et lille tip

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:15
Tak for alle de gode svar!

Jeg kan desværre ikke finde nogen kopister med copyscape, men det er måske fordi det kun er dele af websiden der er kopieret, eller måske fordi synderne ikke er indexeret.

Jeg har fået en telefonopringning fra den ene synder (den værste der havde kopieret stort set al tekst).

Han beklagede mange gange og havde ikke selv lavet sitet og kendte ikke til tyveriet af teksterne.

Da han valgte at ringe mig op, istedet for at sende en email, har jeg valgt at tage ham seriøst, og forventer teksterne fjernet inden længe.

Mikkels metode er ellers fristende at bruge i fremtiden. Dog har jeg en mistanke om at dem der stjæler Mikkels tekster, er lidt større spillere end de "garagefimaer" der plagierer mine?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:31
Det er faktisk mange forskellige der har snuppet af mine tekster, men det mest morsomme er egentligt at høre på deres unskyldninger ...

- En advokat svarede på regningen, at HVIS de betalte den så skulle jeg i hvert fald også garantere at jeg ikke "solgte" det til andre. En advokat! hehehe! hej fister, sådan fungerer ophavsretten altså ikke :)

- En anden mente at når det nu lå "frit fremme" på Internet så måtte man da godt bruge det. Han tog fejl. Det blev dyrt :)

- En sagde at de bare havde brugt alle mine tekster som "dummy tekster" til at opbygge sitet over - og bagefter ville teksterne skam blive omskrevet! Fjols :)

- Nogle få har påstået at de selv skrev teksterne - det holdt dog kun indtil de blev truet med at blive slæbt i retten. Det er trods alt MEGET billigere med et udenomsretsligt forlig, og deres advokater har sikkert fortalt dem, at de med 99% sikkerhed ville tabe :)

- Og så er der naturligvis dem så helt naivt mener at jeg da bør være glad for at de "markedsfører mig" ved at bruge mine tekster - og at jeg burde være glad for det. Til information: Det er jeg ikke :)

Og jeg kunne blive ved. meget underholdende faktisk :)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:39
Hej igen

I henhold til ovenstående debat, er jeg meget fristet til at sende en faktura sammen med en skrivelse fra en advokat.

Jeg har dog ingen advokat og ej heller lyst til at bruge en formue på advokatomkostninger.

Grunden er at jeg nu har oplevet flere "syndere" samt at en af de første jeg opdagede har ændret en del af teksten, men der er stadig store dele der meget tæt på min tekst, og meget af det andet er blot en omskrivning af min tekst.

Er der en billig genvej til et standardbrev fra en advokat?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:53
HVIS pengene kan inddrives så tillægger advokaten sin pris... så det er
synderen som kommer til at betale. Ender det i et forlig med delvis
betaling så tager advokaten først sit, og derefter får du resten.

Spørg evt. Mikkel om han vil dele din advokat med dig, eller google
advokat og ophavsret. Du finder nok nogle som kan hjælpe, og så er det
blot at spørge til priser og betalingsmodel...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:02

Hjemmeside for Johan Schlüter, der skulle være blandt Danmarks førende når det kommer til immateriel ret.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)