Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan betegnes min mand som selvstændig i min virksomhed?

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvordan får man så den anden ægtefælle til at hæfte for virksomhedens forpligtelser sådan rent praxis, for det er jo faktisk der I/S normalt kommer ind i billedet??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24

Hmm..Bent...er du nu helt sikker, at min løsning ikke holder?

Hov...havde lige overset noget.....glem det...er o.k....ja!

Tilmeldt 14. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:35

Det du nævner der er netop regelen for medarbejdende ægtefælle som Peter nævner. der er dog nogle små modifikationer og én stor, nemlig at han kun må tjene nogle og 200.000 om året (kan ikke lige huske grænsen i hoved).

Jeg ville anbefale at lave et I/S (i klart de fleste tilfælde).

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:49

Valueinvestor:

Det du nævner der er netop regelen for medarbejdende ægtefælle som Peter nævner. der er dog nogle små modifikationer og én stor, nemlig at han kun må tjene nogle og 200.000 om året (kan ikke lige huske grænsen i hoved).

Jeg ville anbefale at lave et I/S (i klart de fleste tilfælde).

Prøv lige at læs tråden igen. Den regel jeg omtaler er ikke reglen for medarbejdende ægtefælle men den frie fordelingsregel i kildeskattelovens § 33, stk. 5 hvorved det er overflødigt for ægtefæller at lave et egentligt I/S. 

Peter: Ja jeg er 100% sikker på at din løsning ikke holder.

Henriette: Muligvis hæfter din ægtefælle allerede i dag for gæld til bank m.v. Det er mit indtryk - uden at jeg kan komme med nogle konkrete eksempler - at Skat går mest op i det med erklæringen om den fælles hæftelse i forhold til Skat. Jeg tvivler ihvertfald på at dem jeg har set hvor der er registrering med fælles hæftelse   har ægtefællen inde som kautionist i alle tilfælde.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 08:57

Dvs. at jeg skal bede Skat om en formular hvor jeg henviser til kildeskattelovens § 33, så må de jo vide hvilken en jeg skal skrive og sende ind......

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:58

Skattekonsulenterne:

Prøv lige at læs tråden igen. Den regel jeg omtaler er ikke reglen for medarbejdende ægtefælle men den frie fordelingsregel i kildeskattelovens § 33, stk. 5 hvorved det er overflødigt for ægtefæller at lave et egentligt I/S. 

Er den ikke ophævet KSL §33, stk. 5 - og  flyttet ned i 25 A stk. 8?

Et er det beregningstekniske i´KSL - specielt hvid der ikke er tale om en juridisk hæftelse  - noget andet er så hvordan arbejdsløshedskasser mv. vil stille sig i en tolkning om man reelt har været selvstændigt og i hvilket omfang.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:22

Korrekt det er 25A, stk. 8. Herudover er jeg enig i det med A-kasserne. Det er et kapitel for sig selv.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 09:45

Ja, der ved jeg, at normalt kan dette løses med medarbejdene ægtefælle, og at man så arbejder i et vist omfang i virksomheden..........man behøver ikke et selvstændigt momsnummer eller lønsedler. Nå, men i starten må vi så hellere holde os til medarbejdende ægtefælle, men der er da godt nok alligevel noget forvirring om begreberne. Så vi gør således:

1. Registerer på sa. som medarbejdende ægtefælle
  2. Sætter ens indkomst ekstremt lavt, så der er lidt likvid at arbejde med
  3. Betaler sin skat ihvertfald op til 40000 kr, inden der skal betales renter.

Iøvrigt, hvornår er grænsen egentlig for dette område, er det d. 31.12.08 at jeg skal have betalt min skat for året 2008?? her tænker jeg naturligvis på de 40.000 man kan indbetale.......

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:50

Henriette:
Iøvrigt, hvornår er grænsen egentlig for dette område, er det d. 31.12.08 at jeg skal have betalt min skat for året 2008?? her tænker jeg naturligvis på de 40.000 man kan indbetale.......

Henriette,

Den havde Peter tidligere i dag her http://www.amino.dk/forums/t/48616.aspx

Henrik

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 10:14

dejligt mange tak til alle og god jul Wink

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)