Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starbucks Danmark Franchis?

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tjaah foruden den overnævnte finansielle grund og det..

Forresten har Starbucks også en konkurrent her i Danmark, Baresso... og nu er Baresso så snedigt indrettet, at det til forveksling ligner Starbucks.. Man kunne godt tro, at det var med den lille ting for øje, at skulle Starbucks få ønsker om at indtage det danske marked, så kunne det betale sig at opkøbe Baresso's caféer... Teknisk set, så er det jo kun skiltene der skal ændres, så er det en Starbucks.

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Starbucks som brand er jo noget anderledes i Danmark, end det er i USA. For danskerne er det ofte associeret med noget eksklusivt; tv-stjener, rockmusikere, popstjerner m.v., der bliver set med kopper fra Starbucks. Det har slet ikke samme status i USA. En kop kaffe er en kop kaffe. Efter amerikanske forhold er Starbucks dyr kaffe, men det har slet ikke samme status, som det ville få, i Danmark. Måske er det dét de ligger vægt på i deres afgørelse, at Starbucks' strategi, ikke er kompatibelt med det danske kaffemarked.

Med det sagt, så tror jeg sagtens Starbucks kunne have en fremtid i Danmark. Det kræver bare en justering af brandet i forhold til de skandinaviske markeder.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, BZR har ret i det med brand'et.

I Danmark har vi jo i forvejen en meget veludviklet café-kultur, og der ligger jo en eksklusiv in-café på et hvert gadehjørne. Tidens trend er jo også, at man skal skille sig ud, og det skal være noget særligt, og det er en kæde bare ikke særlig kompatibel med.

Jeg tror, at I Danmark vil folk se Starbucks som en slags discount-café. - En caféernes McDonalds. Der er der bare ikke meget snobberi over at gå hen. Det er jo heller ikke for sjov, at McDonalds har skiftet deres facader ud og gået væk fra det meget discount-agtige look, de havde tidligere.

En café-kæde er bare en nederen ting. Næsten lige så nederen som at lave en kæde af diskoteker! (Ingen nævnt, ingen glemt!) Smile

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Blasone:
En caféernes McDonalds. Der er der bare ikke meget snobberi over at gå hen. Det er jo heller ikke for sjov, at McDonalds har skiftet deres facader ud og gået væk fra det meget discount-agtige look, de havde tidligere.

Og nu kommer der jo også snart McCafé i DK, har McDonald's i hvertfald luftet ideér om :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke der er et reelt marked for det. Starbucks har én café i Københavns lufthavn (eller er det 2 nu? tror der er kommet en til?).

Baresso har et for stort omfang og er overalt.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Andersen Bahn Consult:

Patrick Blasone:
En caféernes McDonalds. Der er der bare ikke meget snobberi over at gå hen. Det er jo heller ikke for sjov, at McDonalds har skiftet deres facader ud og gået væk fra det meget discount-agtige look, de havde tidligere.

Og nu kommer der jo også snart McCafé i DK, har McDonald's i hvertfald luftet ideér om :)

ok, det er godt nok et lidt spøjst koncept, at man går ind på en McDonnalds og så er det en cafe... jeg kikkede noget først gang jeg var på en i tyskland.

men kaffen var rimelig....

 

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ladet mig fortælle at der var en meget simpel grund til at Starbucks slog igennem i USA. Den almindelige amerikanske kaffekultur er simpelthen så ringe så den frisk malede/bryggede kaffe var en så stor kontrast til det normale sorte tjære men for helt i koppen derovre. Starbucks var de første der bragte kvalitetskaffe til "provinsen" .

Danmark har som skrevet tidligere en mere veludviklet kaffekultur. Jeg ved ikke hvad det kommer af, måske nogle traumer efter 2. verdenskrig, men det har f.eks. været helt almindeligt at male sine egner bønner i supermarkedets mølle, selv i fattig firserne.

En sidste ting er prisen på Starbucks kaffe. Nu må i ikke hænge mig op på det, men jeg mener de ligger 20-25% højere end Baresso.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes svarene flyver frem og tilbage, spørgsmålet er jo egentlig blevet besvaret hvis man læser alle indlægene. Konkurrencen er simpelthen for hård, specielt pga. Baresso som sidder pænt på præcist samme marked som er Starbucks målgruppen. Hvis der var et attraktivt marked i Danmark så ville Starbucks være her allerede. 

Ang. den Starbucks i lufthavnen så er det os besvaret af tidligere indlæg.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Krarup Kristensen:

Synes svarene flyver frem og tilbage, spørgsmålet er jo egentlig blevet besvaret hvis man læser alle indlægene. Konkurrencen er simpelthen for hård, specielt pga. Baresso som sidder pænt på præcist samme marked som er Starbucks målgruppen. Hvis der var et attraktivt marked i Danmark så ville Starbucks være her allerede. 

Ang. den Starbucks i lufthavnen så er det os besvaret af tidligere indlæg.

 

Det er din konklusion ;o) Nu er det jo sådan at de ikke franchiser og du er velkommen til at foreslå dem, at starte op i kbh. Jeg kan ikke foresille mig at de er bange for baresso, for imo ville de sagtens kunne træke folk til. De har jo også konkurrenter alle andre steder...

Hvem ved....måske kommer de til Kbh. når 'skaderne' fra krisen er overstået?

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Morten Krarup Kristensen:

Synes svarene flyver frem og tilbage, spørgsmålet er jo egentlig blevet besvaret hvis man læser alle indlægene. Konkurrencen er simpelthen for hård, specielt pga. Baresso som sidder pænt på præcist samme marked som er Starbucks målgruppen. Hvis der var et attraktivt marked i Danmark så ville Starbucks være her allerede. 

Ang. den Starbucks i lufthavnen så er det os besvaret af tidligere indlæg.

 

 

Det er din konklusion ;o) Nu er det jo sådan at de ikke franchiser og du er velkommen til at foreslå dem, at starte op i kbh. Jeg kan ikke foresille mig at de er bange for baresso, for imo ville de sagtens kunne træke folk til. De har jo også konkurrenter alle andre steder...

Hvem ved....måske kommer de til Kbh. når 'skaderne' fra krisen er overstået?

 

Nu er det ikke kun "min" konklusion. Lavede en større opgave lige før jul om præcis dette emne

Det er jo altså sådan at før man går ind på et nyt marked kontrollere man først konkurrenterne og udbud/efterspørgsel. Det danske marked er så godt som mættet på netop dette område, hvis du er i tvivl kan du jo gå ud og lave din egen markedundersøgelse. Starbucks ser ikke den store fidus i at hoppe ind i et rødt ocean hvor konkurrence i forvejen er relativt høj. Starbucks startede en ny "dille" i USA. Det vil det ikke være i Danmark.

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)