Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

deltid vs fuldtid?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gerne starte webshoppen Dunkelskov op. En del af varene skal jeg selv producere. Produkterne er kostumer, props og accessories til liverollespil. 

Spørgsmålet er så om jeg skal starte det som bi-job. dvs have et fast job og køre butikken ved siden af.

Eller skal jeg springe ud i det og have det fuldtid og kun koncentrere mig om Dunkelskov

Jeg kan sige at med hensyn til startkapital har jeg  200.000 kr. Det er ikke penge jeg låner af nogen, men penge jeg har arvet efter min far. Jeg har arvet mere end 200.000kr men det er hvad jeg i første omgang vil skyde i projektet.

Hvilke erfaringer har i? Hvad vil i anbefale.?

Kom gernee med for og imod til begge mulighedder.

På forhånd tak.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 22:28

Hej Karina

Lidt kommentar:

Jeg syntes, at det er svært at råde andre til hvad de skal gøre, for der er meget forskel på hvem man er, hvilket produkt man skal sælge, ens økonomiske vikår mm.

Det er altid en god ide at starte på et iværksætterkursus - væksthuset, for så har du en grundlæggende/fundamental viden om, hvad det vil sige at starte som iværksætter, inden du giver den "gas".

Jeg sprang ud som fuldtids iværksætter - og for mig var det rigtigt. Jeg har haft tid til at opstarte virksomheden med de påkrævede organisatoriske elementer - og det gav hurtigt "pote" Yes

Jeg ønsker dig held og lykke i fremtiden Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:45

Hej Karina.

Ja det er svært at råde om.

Men inden du tager en beslutning, er du nødt til at se på, om du kan lave én krone, om til to.

Det kan du sagtens finde ud af uden at smide flere hundrede tusinde ind i en ide eller virksomhed.

Så prøver du det af igen, og igen, og igen.. Når du er sikker på at du kan lave 1 til 2, 2 til 4, osv.

Kan du smide flere penge i det. Så længe du mener med fornuftige overvejelser, at du for hver krone du smider ind, kan få to tilbage.

Bare til at starte med, så kan du jo smide mere og mere i det, og så mere og mere ud ;)

Med det mener jeg at du ikke behøver at starte ud med at droppe dit andet job fra start.

Du kan sagtens teste dine færdigheder ud mens du kører andet ved siden af.

Du kan sagtens være fuldtids iværksætter, men kun arbejde på dit projekt 10% af dagen. 

Det er noget mentalt i dig. Når du så føler at din virksomhed giver dig ligeså meget igen som du har givet den, kan du jo så satse og give den alt hvad du har, og håbe at den giver dig verden til gengæld Wink

Held og lykke med det.

Mvh Jonas

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 22:56

Da det er en webshop, er du så priviligeret, at du ikke behøver at stå der fra 8-16 hver dag. Derfor - udnyt den mulighed og begræns derved risikoen for dig selv. Selv om det er en arv og ikke et lån, er det surt at bruge den på at betale løn til sig selv, hvis det nu ikke holder i længden.

Jeg vil klart anbefale dig at starte med at beholde dit fuldtidsjob og så starte med at køre din forretning på fuld tid ved siden af. (Ja jeg sagde fuld tid 2 gange - døgnet har jo 24 timer, og 2 gange 8 giver kun 16) Wink

Hvis det så tager om sig, og du har succes i en 6 måneders tid, så siger du dit job op og kører videre med kun forretningen!

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Skrevet kl. 23:14

Tusind tak for jeres svar. det har givet mig nogle ting at tænke over og samtiddig affødt nogle flere spørgsmål.

jeg er på barsel indtil okt 2009? ville jeg godt kunne starte dunkelskov op selvom jeg er på barselsdagpenge?

desuden har jeg to børn, en på 3 år og en på 4 mdr. Jeg ved godt at det er krævende at være iværksætter, men syns også at børnene stadig skal kunne se deres mor hver dag. At jeg vil følge min drøm skal jo ikke være på bekostning af dem. Hvordan kan familieliv og at være iværksætter kombineres?

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 07:02

At være iværksætter kan i mange tilfælde give dig endnu mere tid til andre ting, som familien og forholdet, fordi meget af det foregår i hovedet og ikke altid behøves fysisk tilstedeværelse eller observation.. Bare du implementere de ting du har gået og tænkt over, når du så møder din computer igen ;)

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Skrevet kl. 16:19

tak for svaret. og ja det har du egentlig ret i. Jeg tror jeg vil satse på at starte som iværksætter på fuld tid, nu jeg har et lille sikkerhedsnet.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:28

Det lyder seriøst :-)
Jeg forstår dig fuldt ud hvis du er lidt træt at dit job eller sådan.

Men det tager længere tid end man tror, at få kunder nok i biksen i en webshop.
Men det er skønt at tage sig tiden til det, slippe for alt stresset med dobbelt job i en periode.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:32

Birgit - Min-mave.dk har en blog, hvor du måske kan finde lidt information Big Smile Hun har 6 børn Indifferent

http://www.amino.dk/blogs/min-mave/default.aspx

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:42
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)