Hej Allesammen Jeg har kigget en del på at få.... sorry, give en spand penge for at få e-mærket. Jeg har kigget på deres priser http://www.e-maerket.dk/sw143.asp og så så nede i bunden af siden under "prispolitik" at der stod: For så vidt angår ansøgningsgebyret indebærer rabatten, at man maksimalt vil skulle betale 10.000 kr. om året, mens den indebærer, at man maksimalt vil skulle betale 20.000 kr. for så vidt angår årsgebyret. Det er da til grin! Det er vel - blandt andet - ligepræcis det e-mærket er til for, gennemskuelige priser, det kan man da ikke sige her! Så de kan vel ikke engang godkende dem selv, hvis det kom til det! Og deres reklame: ---------------------------------------- "Når du ser E-mærket så ved du:" "- Betalingsløsningen er godkendt" ja hvis vi snakker kort betaling, ved DK kort og VISA, ja så er det sgu godkendt gennem PBS! "Du modtager aldrig spam" Hvordan fanden vil de være sikre på det, og holde styr på det? "Du har maksimal forbrugersikkerhed" hvad bygger i det på? dvs at jeg kan komme til at smide 30.000 kr af sted om året - ifølge deres prispolitik - for at kunderne kan få det ovenstående at vide! Ideen med et mærke som viser at en webshop har styr på alle tingene indenfor lovgivningensrammer er som sådan god nok, men E-mærket kører de altså bare ikke ordentligt! Det ligner mere en pengemaskine. Så spørgsmålet ER: er det pengene værd, og kan de retfærdiggøre ovenstående? Mvh Kim Sand Sørensen |
e-mærket, deres priser?! Kunne de selv godkendes til e-mærket?
|
// Jesper Skov
Du kan se mere om dette i en tidligere debat om emnet http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=2465 Har selv kommenteret på de samme pointer som du selv prøver at fremhæve. |
Det er vel ret ligegyldigt hvad vi mener om eMærket - det er kundernes opfattelse af det som er afgørende for om det er nødvendigt at bruge det. Driver du en større eCommerce forretning i Danmark i dag vil jeg mene at det er en god ide med eMærket, da mange kunder ser efter det. Som med alle andre mærkninger er fidusen at mærkningen kan blive taget fra dem der bryder reglerne. Så naturligvis kan en der er blevet godtkendt efterfølgende bryde dem, men så kan mærket blive taget fra dem. Og er mærket tilstrækkeligt udbredt og anderkendt af forbrugerne så er det at miste mærket en alvorlig straf, der gerne skulle afholde mange fra at bryde reglerne. Bare fordi noget ikke er perfekt, betyder det ikke, at det er ringere end det der var i stedet :) |
Hvis du laver en shop der er overskuelig, virker troværdig, gør informationer let tilgængelige om vilkår, informerer løbende i købsprocessen, og generelt har et godt flow, tror jeg ikke på at e-mærke gør hverken fra eller til. (tror det er pris/udvalg i den sidste ende, kombineret med generel kendskab til butikken) Er enig i at selve ideen bag mærket er glimrende - så langt så godt. Men stort set alle de faktorer e-mærket reklamerer, er allerede lovgivning. Det betyder selvfølgelig ikke at den bliver overholdt - der er brodne kar i alle brancher. Om det er e-mærket (som jo er en privat brancheorganisation) der skal være politibetjent for om ting er rigtige eller ej, kan diskuteres, men mener ikke at den nuværende udformning af mærket er nogen fordel. Er der forresten nogen uvildige undersøgelser der viser om e-mærket har en afgørende betydning for valg af shop eller ej? (altså nogen som e-mærket ikke selv har stået for). |
|
I så fald er det nok ikke e-mærket der vælter budgettet ![]() Kunne være lidt sjovt at høre om der er nogen herinde der har ''før/efter'' erfaringer med e-mærket? Altså om det reelt gør en forskel. Viser erfaringer fra andre brugere at det giver en mærkbar positiv effekt på forretningen, så det reelt betaler sig ind+ skal jeg da være den første til at anbefale det til mine kunder fremover. ...så reelle erfaringer søges. ![]() |
|
Som Christian Foged skriver så har PBS nogle lign krav til websitet, så man kunne i princippet, uden ret stor tilretning, bruge et pbs logo i stedet for at vise at det er sikkert at handle på pågældende website, PBS syntes jeg også virker en del mere troværdige. Hvis kunderne og netbutikkerne skal have glæde af E-mærket, så skal de hos e-mærket altså længere frem i skoene, og markedsføre det noget mere, jeg kender ufatteligt mange som slet ikke ved hvad e-mærket er, MEN de ved hvad PBS er, og det virker på mange som et kvalitetsstempels i sig selv, så derfor, kunne PBS nemt udvide deres ansøgning med de få ekstra ting som e-mærket har, så folk som handler på en webshop som indeholder et PBS mærke ved siden af betalingskortene ved at det er 100 % sikkert. Lad PBS ordne det, for E-mærket er dømt til døden hvis ikke de snart får fingeren ud. Det eneste jeg har set til E-mærket offline, var da forbrugerministeren i fjernsynet snakkede om det på et tidspunkt. Desuden har PBS en kæmpe mulighed for meget nemt at markedsføre det, så faktisk alle i Danmark modtager oplysningerne om PBS transaktioner på nettet som værende 100 % sikre, DET kunne nemt sendes med, når vi modtager andre oplysninger fra PBS pr. brev, hvem modtager ikke engang i mellem PBS oplysninger pr. brev? Smid noget info i det brev omkring ovenstående, og så ved alle mennesker det i løbet af kort tid. Jeg ved godt at der sikkert er rigtig mange menensker der sikkert heller ser et kvalitetsstempel for sig selv, men vi kan jo ikke blive ved med at lave forskellige stempler. dvs PBS betaling = 100 % sikkert, nemmer kan det ikke være. Det er for svært at massemarkedsføre et kvalitetsstempel som e-mærket med, så få midler som e-mærket har, så hele den danske befolkning ved det. Men kan de få e-mærket mere op på dupperne, så er der muligheder, for som som demib siger, så er det jo for kundernes skyld en ok service. Selvom PBS ville være bedre. Giv mig bare nogle hug for det... ;-) Og til Henrik Morell, så blev jeg meget i tvivl om priserne da jeg kom til at læse prispolitiken, fordi det virkede som om at udgifterne i realiteten kunne blive højere end dem der stod ovenfor på pris siden, men jeg tror nu ikke du har ret i det med at det er hvis du har over 249 ansatte, jeg forstår det sådan at det er hvis du har fx 10 sider som du vil have e-mærket på, at så kan du ikke kommer over de 10.000 i ansøgningsgebyr og 20.000 i årsgebyr. tag et kig igen, http://www.e-maerket.dk/sw143.asp der står "indebærer rabatten....". dvs rabatten er på 50 % på ansøgningsgebyr og årsgebyr på andre sites man har, og at de samlede priser maksimalt kan komme op på 10.000 kr! Mvh Kim Sand Sørensen |
> PBS transaktioner på nettet som værende 100 % sikre, Det ville i så fald være både villedende og forkert. Transaktioner med PBS er absolut ikke 100% sikkert. Intet er 100% sikkert og PBS er langt fra. Som forbruger er man dog godt beskyttet via lovgivningen, men det er en helt anden sag. Og selv med loven i hånden er der huller (f.eks. skal misbrug af dit kort anmeldes indenfor en bestemt tid, der kan være selvrisiko osv). PBS er bestemt mere kendt end eMærket i den almindelige befolkning. Men jeg er ikke sikker på, at det opfattes som mere troværdigt. Jeg har dog ikke set dokumentation for hverken min eller din påstand, så det må forblive et gæt. Men uanset det, ville jeg meget nødigt have at PBS skulle overtage eMærkets rolle. Har du nogensinde handlet med PBS selv? :) Spørg dem der har - de ved hvad jeg mener hehe. Nej, lad os for guds skyld begrænse PBS-tossernes virke mest muligt |