Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-mærket, deres priser?! Kunne de selv godkendes til e-mærket?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

 

For forbrugeren er PBS 100% sikker, der er ingen selvrisiko ved handel på nettet, og modtaget du ikke dine varer, eller overholder webshoppen ikke lovgivningen og deres egne betingelser, så skal de føre pengene tilbage til din konto, ikke shoppen, men PBS.

 

Der kan måske være noget omkring det med forældelses perioden for misbrug af dit kort, men jeg mener bestemt ikke at den er mindre end et par måneder hvis ikke et halvt år.

 

Hvis PBS kunne sammensætte en afdeling til netop disse ting eller simpelthen optimere deres krav til ansøgerne af indløsningsaftaler så kunne det være godt.

 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
> For forbrugeren er PBS 100% sikker



Det vil stride mod markedsføringsloven at skrive sådan, når det faktisk ikke er (hele) sandheden



 



Det er jo så en smagssag om man vil overlade en mærkning til PBS - jeg går bestemt ikke ind for at ligge den slags hos PBS. Det vil give en samblanding af interesser, en øget monopolisering af deres i forvejen problematiske rolle i Danmark, og så synes jeg simpelt hen ikke at de har tradition for at behandle, specielt de mindre virksomheder, særlig pænt, som i praksis er nødt til at handle med dem.





 





Generelt tror jeg det er bedst at sådanne mærkningsordninger "står på egne ben" og er helt uafhængige af andre interesser en mærket selv.





Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Du har sikkert ret i at et mærke for sig selv som ikke har andre interesser end forbrugernes sikkerhed, ville komme i første række. Potentialet for E-mærket er da også stor, men vi er jo et lille land, og internettet, er måske ved at være stort, men det virker ikke stort nok endnu til at kunne bringe E-mærket frem til at være noget som alle mennesker kender og bruger som en virkelig kvalitets og sikkerheds faktor ved handel på nettet. Ved massiv markedsføring kunne det måske få et skub i den rigtige retning, men vi mangler nogle af de største aktører på nettet til også at komme med i ordningen og fortælle deres kunder om ordningen, som et suplement til det "lille øje" som ellers bare står helt statisk og måske ikke bliver lagt mærke til.

Hvis alle webshops som have mærket gjorde noget mere ud af at fortælle noget om hvad det står for osv, istedet for bare at henvise til E-mærkets hjemmeside, ja så ville det jo gavne alle webshops rundt omkring på nettet, som har E-mærket, dvs man kunne hjælpe hinanden, og den samlede positive udvikling af handel på nettet ville formentligt blive meget større, og E-mærket ville blive mere udbredt, da andre webshops ville se fidusen i det.

 

Men jeg kunne måske have håbet at det var en nonprofit organisation der stod for det, istedet for en privat. Ikke at det rører mig, men jeg tror det falder mange for hjertet at de tager "så mange penge" for det. Men det burde jo så også give en kvalitetsfølelse hos dem der betaler for E-mærket, men med de kommentarer jeg har set herinde, så er det ikke ligefrem kvalitetsfornemmelse folk får når de har haft med E-mærket at gøre.

 

Derfor ville det være superfedt, hvis der kunne fremvises nogle fakta om den positive effekt og et større mersalg på websites som indfører E-mærket, DET ville få MANGE flere med på ideen.

 

Mvh

 

Kim Sand Sørensen

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg hører til dem der mener, at E-mærket skader internethandlen mere end den gavner.

Hvis E-mærket får den succes som de ønsker, så vil man jo nærmest stå med ryggen mod muren, og være tvunget til at betale de forholdsvis store gebyrer.

 

Problemet med E-mærket er, at de med mine øjne forsøger at stille "os andre" i et dårligt lys. Mellem linierne skriver de jo, at ikke-E-mærkede butikker ikke er sikre, etiske osv.

 

Jeg vil, med min ikke-juridiske baggrund, sætte spørgsmålstegn ved hvorvidt E-mærket blandt overholder god markedsføringsskik som man jo bl.a. skal, for at kunne modtage E-mærket.

 

Hvis en forbruger går ind på E-mærkets website, kan han/hun på INGEN måde se, at E-mærket er noget man køber sig til. Tværtimod står der:

"Alle virksomheder, som overholder e-mærke retningslinierne, kan blive certificeret til at bruge e-mærket."

 

JA, det er jo rigtig nok...hvis man samtidig lige betaler ved kasse 1!

 

Om E-mærkets formål kan man bl.a. læse: "Mange forbrugere oplever i dag stor utryghed i forbindelse med bestilling af varer og betaling over nettet"

Alt er jo relativt. Er det virkelig kun mig der oplever stik det modsatte? Jeg mener bestemt at tendensen går i den rigtige retning, også uden E-mærket.

 

Og så er der jo den med bankoverførsel. De få kunder der er nervøse for at bruge deres betalingskort, vil hellere tage risikoen med at lave en bankoverførsel. Skal de så ikke have lov til det? Det handler vel om at de skal være trygge, og ikke tvinges til at betale med kort.

 

Iøvrigt er der også kun 350 E-mærkede webshops i Danmark, ud af måske mange tusinde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

e-mærket har en kendskabsgrad i befolkningen på ca. 15% jf. undersøgelse fra FDIH - her er vel at mærke spurgt internetbrugere, hvorfor det i den generelle befolkning er noget lavere, må det formodes. Tilsvarende kan jeg nævne, at vi hos ENGODSAG.DK har et uhjulpet kendskab først i tyverne - uden at have brugt mange kroner på markedsføring og primært set på PR. Altså er kendskabet ikke imponerende, men dog til stede.


 


Kendskabsgraden betyder alt for den værdi, mærket har - jeg vil lade det være op til folk selv at vurdere, om det på denne baggrund tilfører en merværdi, som retfærdiggør investeringen. Kendskabsgraden betyder jo især meget, fordi man med et "mærke" kommunikerer de værdier, som ligger i mærkets brand - hvorfor dets styrke er essentielt. Det er noget andet med PBS, som hos danskerne ikke forbinder med værdier, men blot med betalinger og "noget med betalingskort". PBS er et erhvervsbrand, som ikke er bevidstgjort hos danskerne som værende dem, der styrer sikkerhed osv. (de færreste kender sikkert også til bankernes ejerskab af PBS etc.), men blot som dem, der har "et eller andet med betalinger at gøre".


Det betyder så også, at PBS er ét fedt, hvad enten vi taler fysiske betalinger og internet - altså rammes PBS'' brand også af svindelsager fra den fysiske verden med kreditkort etc. Det gælder ikke for e-mærket, hvilket giver det en fordel, men også en svaghed da e-mærkets udbredelse er begrænset til netbutikker ... og vel at mærke kun et ringe antal af disse, som en anden AMINO skriver.


 


Derfor mener jeg, at værdien i mærket for butikkerne især skal tilføres i den kommunikation, man laver med mærket - altså de historier, man evner at fortælle og heri bruge mærket. Hvis man formår dette på en god måde, kan det tilføre værdi, ellers ikke. Det er ikke stærkt nok til at stå alene som ét blandt mange logoer på forsiden.


Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Jeg har pt. tre netbutikker og hvoraf to er med e-mærket og en enkelt er uden.

 

Regnestykker for dette når der er 0-4 ansatte:

 

År 1 - ansøgningsår.

 

Butik 1:

Ansøgning 1.500,-

Årsgebyr: 3.000,-

I alt: 4.500,-

 

Butik 2 er der 50% rabat på:

Ansøgning 750,-

Årsgebyr: 1.500,-

I alt 2.250,-

 

År 2:

Årsgebyr butik 1: 3.000

Årsgebyr butik 2: 1.500

I alt : 4.500

 

Nu skal jeg snart til at betale for 2 år, og jeg regner med, at jeg må bøde de 4.500,- hvis jeg fortsætter med det.

 

Er det pengene værd?

 

Tjaa. Det kommer nok an på hvad du måler du.

 

Jeg har valgt at adskille mig fra andre med lignende produkter, ved at have det på den ene af mine shops, og da jeg så fik 50% på shop 2, så fik den også bare. Shop 3 får det ikke, da jeg vil have mulighed for at modtage forudbetaling på denne shop, og det må man ikke, hvis man skal følge reglerne for E-mærket.

 

Du skal ikke have E-mærket hvis du forventer at du skal se en væsentlig forskel på bundlinien.

 

Jeg opfatter E-mærket som en del af min markedsføring/branding mv. og resultere det i en ordentlig ordre pr. butik pr. mdr. som jeg ellers ikke ville have opnået, så er det "reklame" bidrag tjent hjem, og der er der mange af mine andre reklame tiltag, hvor der skal væsentlig mere end det til, for at det kan løbe rundt.

 

Stoevsuger-shop.dk og StoreDrenge.dk har E-mærket, mens Robot-Shop.dk ikke har e-mærket.

 

/Kristiansen

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)