Hej Kasper! Jeg er IKKE positiv over for din idé, som de andre herinde er. Men det er vel derfor vi har et debatforum. Jeg har 6 år erfaring inden for outsourcing i IT branchen der bl.a. inkludering leasing af PC'ere. Jeg vil godt komme med min vinkel på dette marked, der ikke er så lige til. Skal der en business Case ud af det, så skal du op over 40-50 PC'sere pr. kunde før det hænger sammen. Den service virksomhederne vil have skal erstatte det en medarbejdere i IT afdelingen laver. Dvs. der skal være en ny PC klar, med image og alt på meget kort tid. ALt skal være klar, OS, Windows, applikation, virus etc etc. Ved nedbrud er det med det samme (der skal ligge et antal klar osm backup), og ved nykøb inden for 1-2 dage. På privat delen er L'easy vel et godt alternativ. Umiddelbart som jeg ser det har du en PC derhjemme for 149 pr. måned. Der er da billigt?? Dertil kommer alt servicen (eller bøvlet vil nogen måske sige), ved fejl og drift stop, hvor du på en eller anden måde skal være tilrådig, ved at skifte PC, komme ud og rette fejl osv. osv. hvis du skal være på B2B marked. Privat er det nok noget andet. Du skal også tage højde for at, udstyret bliver behandlet som lejet udstyr, og det IKKE godt. Og til sidst har du noget skattemæssig som jeg ikke er stærk i. Men ved at lease/leje har virksomheder en driftsudgift, ved selv af købe har de et aktiv de kan afskrive. Der er fordele og ulemper der. Du skal have volume på denne forretning, før end det kan betale sig. Kan du det, tror jeg på en god forretning. Men husk der er mange om budet derude. Tjek google.dk og skriv leasing af PC. Mange tilbyder det. Skriv hvis der er noget jeg skal uddybe?!! God vind, Claus
|
Hej Claus..
Tak for dit input - er dejligt at få en anden vinkling på ens ide
Som du selv siger, kan jeg godt se problemernei at skulle have virksomheder, som kunder. De tanker havde slet ikke strejfet mig, men var jo også en af grundene til jeg oprettede et indlæg herinde..
Men kunne man ikke starte op på det private marked, og efterhånden bevæge sig ind på erhversmarkedet efterhånden som forretningen vokser..? Jeg har prøvet at "google" lidt, og syntes det firmaer der dukker op, ikke er nogen jeg kender, og jeg syntes da selv jeg er rimelig oplyst på computer-markedet. Er det ikke et spørgsmål at markedsføre sig lidt, eller? Tror da godt man kunne vinde lidt markedsandele på det - måske også fra Leasy? Men det kræver selvfølgelig penge at markedsføre, men hvis du kan vinde markedsandele på det, så er det vil det værd?
Mvh
Kasper