Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Computer Leasing

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino..

Jeg er en 19-årig HTX studerende, som er færdig med skolen her til sommer. Jeg går med en drøm om at starte egen virksomhed, og da min hobby er computere, så vil jeg gerne basere min virksomhed på dette.

Dog ved jeg, at dette er en svær branche, da avancen er lav og konkurrencen er stor. Men jeg har en ide, hvor konkurrencen ikke er så stor - spørgsmålet er nok mere om der er et marked?

Min ide går på at udleje/lease PC ud til privatfolk, virksomheder osv. F.eks. til LAN parties, hvis folk vil have en stor computer til at game på over en weekend eller til virksomheder som skal bruge computeren i en begrænset perioder. Mulighederne er mange, men er computerpriserne nu så lave, at det ikke kan betale sig at leje/lease en computer?

Hvad syntes I?

På forhånd tak.,

Mvh

Kasper Imer

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:13

Super idé.. Vi kunne godt bruge noget alternativt til Lion, Leasy og DER... Hvis idéen bliver til noget ser jeg frem til en email fra dig, da det for firmaer stort set kun kan betale sig at lease!!! (såfremt leasing aftalen indebærer service osv).

Hilsen

Ronnie

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:15

RonnieF:

Super idé.. Vi kunne godt bruge noget alternativt til Lion, Leasy og DER... Hvis idéen bliver til noget ser jeg frem til en email fra dig, da det for firmaer stort set kun kan betale sig at lease!!! (såfremt leasing aftalen indebærer service osv).

Hilsen

Ronnie

Hvad mangler du RonnieF ?
VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17

Ja, der skal være service og det hele inkluderet i prisen.. Men det kan du tro, du skal blive den første jeg sender til :-).. hehe..

Mvh

Kasper

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:22

Tror faktisk at ideen er udmærket, da der må være plads til en udbyder på markedet for private der ikke tager en rente på 30-50% p.a. for at leje elektronik, som tilfældet er med eksempelvis Leasy.

Udlejning i større målestok til erhvervslivet tror jeg dog det er svært, da det (vist nok) i de fleste tilfælde er producenterne selv der leaser deres udstyr ud, hvormed de ikke skal indkøbe udstyret som du vil skulle som mellemmand. IBM er ihvertfald selv store på leasings-området i USA.

Men held og lykke med projektet. Håber ikke dit indlæg her, giver for mange konkurrenter inden du bliver færdig med studiet Wink

God dag Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28

Ja, den overbevisning er jeg også af. Leasy er alt for dyre, så vil ikke gøre noget de fik lidt konkurrence.,

Mht. de store virksomheder, så tror jeg du har ret. Men hvad så med de lille virksomheder og måske også de mellemstore virksomheder - tror du de har sådan en aftale?

Og nej, håber jeg godt nok heller ikke - men er en chance jeg må tage :-P. hehe.

mvh

Kasper..

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 15:36

Mange store firmaer leaser faktisk igennem firmaer som Dell og Topnordic m.m - og de er faktisk ikke helt billige (selvfølgelig afhængigt af hvilket IT budget man har som firma hehe)... Jeg tror bestemt du kunne mosle dig godt ind på markedet hvis dine service betingelser tilnærmelsesværdigt vil kunne ligne deres (dell's, topnordisk's mfl) hvis du da bare holder udgifterne til leasingen billigere end de før omtalte..

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:38

Det kan jeg slet ikke udlukke, har dog ingen ekspertviden på området.

Ville nok råde dig til at tage kontakt til en revisor, cand.merc.jur el.lign. som kan hjælpe dig med de skattefordele der kan være med hensyn til afskrivninger mm for dig som udlejer, men også hvilke skattefordele det kan give for dine kommende kunder. Når du har fået lidt overblik over dette, ku andet skridt være at tage kontakt til forskellige virksomheder og høre om de ku være interesserede i de fordele du kan give dem jf. step 1.

Venlig hilsen Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 15:40

Søren Svendsen:

Det kan jeg slet ikke udlukke, har dog ingen ekspertviden på området.

Ville nok råde dig til at tage kontakt til en revisor, cand.merc.jur el.lign. som kan hjælpe dig med de skattefordele der kan være med hensyn til afskrivninger mm for dig som udlejer, men også hvilke skattefordele det kan give for dine kommende kunder. Når du har fået lidt overblik over dette, ku andet skridt være at tage kontakt til forskellige virksomheder og høre om de ku være interesserede i de fordele du kan give dem jf. step 1.

Venlig hilsen Søren

Rigtig god idé!!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52

Det var nogle gode råd.. Det vil jeg bestemt gøre. Heldigvis er jeg så priviligeret at min nuværende svigerfar er revisor, så vil da tale med ham indenfor de kommende dage og hører hvad han har at sige..

1000 tak for hjælpen. Nu er jeg da kommet et skridt videre til at blive iværksætter.. hehe.. Et skridt ud af mange..

Kan I have en god dag - vender tilbage når jeg ved mere :-)

Mvh

Kasper

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)