Som nogle af jer sikkert ved har jeg lavet følgende tilbud til Aminoerne - http://www.amino.dk/forums/t/46687.aspx men da jeg ikke i den forstand har lavet bannerannoncering på Min-mave før nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken CTR mine annoncører forhåbentlig får. Så med en placering øverst på siden - et banner på 728x90 - i rotation så den ses på alle sider, og ikke kun f.eks i forum - hvilke CTR værdier er så rigtig godt, godt, ok, knap så godt og dårlige Selvfølgelig skal det siges at der også skal tages hensyn til at produkterne er - Vildt interessante for målgruppen på Min-mave - Interessante for målgruppen på Min-mave Jeg vil kikke på resultaterne der kommer ind og forhåbentlig med tiden blive endnu bedre til at målrette annoncer og kampagner så annoncørerne får mest værdi ud af mine tilbud. Er der nogen der kan gøre mig lidt klogere på CTR området?
|
Det svinger jo selvfølgelig, men regn med 0.20 - 0.30 % for bannerannoncering. Bruger du Google AdWords er det omkring 2.5 - 4.0 %.
Men conversion rate er langt mere interessant: Visning > Klik > Action. Du kan på nogle medier købe en CPA aftale istedet for en CPM aftale, hvor du betaler for en action, altså køb, newsletter sign-up etc.
Håber du kan bruge svaret!