Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS for 50 øre

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, ved ikke i har læst det, men i dag fremstilles et nyt lov forslag, som gør det muligt at stifte et anpartsselskab for bare 50 øre.

http://www.business.dk/article/20081125/borsnyt/711250029/

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 07:55

Ja, men der er selvfølgelig en hage ved det. Kapitalindskudet SKAL på en eller anden måde "matche" ens aktiver. Det vil sige at hvis du kun har et kapitalindskud på 50 øre må aktiverne ikke overstige en hvis grænse. Sådan forstår jeg det. Det betyder også at kravet om kapital i et ApS kan risikere at blive langt højere i nogle tilfælde. Tongue Tied

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:14

Det kunne godt se sådan ud.

Personligt synes jeg man kunne lave et fleksibelt kapitalindskud, altså op til en hvis grænse.

Den gamle grænse på 125.000kr kunne sættes som loftet for kapitalindskuddet.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 08:21

Ja det lyder spændende. Hvis det bliver implementeret.

Men jeg er også enig i, at individelle vurderinger af aktiverne kan give højere indskudskapital end 125000kr.

mvh. Løsningnu.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:17

For lige at give et eksempel, så vuderes de i Thailand i værdi klasser...altså du ligger i X antal million klassen (bath)