Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS for 50 øre

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, ved ikke i har læst det, men i dag fremstilles et nyt lov forslag, som gør det muligt at stifte et anpartsselskab for bare 50 øre.

http://www.business.dk/article/20081125/borsnyt/711250029/

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 07:55

Ja, men der er selvfølgelig en hage ved det. Kapitalindskudet SKAL på en eller anden måde "matche" ens aktiver. Det vil sige at hvis du kun har et kapitalindskud på 50 øre må aktiverne ikke overstige en hvis grænse. Sådan forstår jeg det. Det betyder også at kravet om kapital i et ApS kan risikere at blive langt højere i nogle tilfælde. Tongue Tied

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:14

Det kunne godt se sådan ud.

Personligt synes jeg man kunne lave et fleksibelt kapitalindskud, altså op til en hvis grænse.

Den gamle grænse på 125.000kr kunne sættes som loftet for kapitalindskuddet.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 08:21

Ja det lyder spændende. Hvis det bliver implementeret.

Men jeg er også enig i, at individelle vurderinger af aktiverne kan give højere indskudskapital end 125000kr.

mvh. Løsningnu.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:17

For lige at give et eksempel, så vuderes de i Thailand i værdi klasser...altså du ligger i X antal million klassen (bath)

Dette har meget stor betydning for hvilken kredit og ikke mindst hvilke leverandører der gider samarbejde med dig.....så mon ikke et ApS til 50 øre ikke skal regne med samme velvilje som en til 125000 kr.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:34

Jeg er helt enig - samme betragtning gjorde sig gældende i min verden sammenlignet med smba.

jeg har lige opsumeret det forventede forslag i et hurtigt blogindlæg.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:40

Foreløbigt er det kun et stykke udvalgsarbejde. Der er stadig MEGET langt til en egentlig lov. Tingene kan nå at ændre sig meget inden vi når dertil ... :)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:13

Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan det kan gavne samfundet at alle kan stifte et anpartsselskab, handle med begrænset hæftelse og lade det gå konkuse. Det bliver jo en hønsegård at drive forretning, og alle med et eksisterende ApS mister den seriøsitetsvurdering, som man får som iværksætter ved at man har skudt 125.000 efter sin idé og derved sender et signal om at man tror på den.

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 10:17

Ja. Vi taler om årsskiftet 2009/2010 . Hvis det bliver vedtaget.

Desuden har jeg ikke noget i mod den gældende lovgivning. Det giver et mål og incitament til at komme hurtigt i gang og skabe resultater fra start.

Det giver firmaet en konkret værdi for iværksætterne, man kunne frygte at folk ikke værdsætter firmaet nok, hvis de kun har lagt "50øre i det"..

Det eneste spændende ved forslaget, er at se om den juridiske og politiske proces kan gennemføres. (Fra forslag til implementering) , og hvor hurtigt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:33

Kenneth,

For det første et det positivt at iværsættere får bedre mulighed for at lave et selskab, hvor de kan begrænse deres egen risiko.

Dernæst ligger der jo ikke i forslaget at man "bare" kan stifte et ApS og lade det gå konkurs. Der er jo netop understreget, at der skal være en passende kapital, der afspejler ApS aktivitet/forretning. Hvis man ikke har sørget for dette  kan du stadigvæk blive erstatningspligtig. 

Dernæst vil du nok som Kennth Boysen er inde på begynde at se, at der fokuseres på selskaber efter "anpartsstørrelse". 

Din "seriøsetetsvurdering" bliver vel ikke ændret bare fordi du kan nøjes med et mindre beløb. Eksempelvis vil man jo netop i det tilfælde hvor en kunde kommer med et ApS til 50 øre overveje om det er en seriøs partner og være mere opmærksom.

Mit ApS har en anpartskapital på 2 millioner kr. SKal jeg så sige  at min forretning er mere seriøs end dit til 125K? En vurdering af anpartskapitalen kan ikke stå alene men bør blot være et af flere faktorer man lægger vægt på når man vurderer kreditværdighed.

Klovn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)