Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må et hosting firma gerne..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Her midt i sidste uge gik min server ned hos virksomheden e-studio.dk.

Jeg forsøgte i 3 dage at tage kontakt pr. e-mail og tlf. i deres åbningstider fra åben til luk. Der blev dog aldrig svaret.

Virksomheden viser sig at være ejet og kørt af en person. Gennem diverse søgning m.v. finder jeg frem til dennes bror som nævner at han er på island og der derfor intet support er i over en uge.

Kan det virkelig passe at en virksomhed kan stoppe support i en længere periode ? - endda uden at informere kunderne derom. Der reklameres jo højt med support numre og e-mails.

Min virksomhed står nu i den situation at vi har mistet større omsætning. Godt nok skriver e-studio i deres betingelser:

 

Ansvarsfraskrivelse

Skulle det ske, at kunden taber data eller på anden måde taber penge på, at serveren er nede i en periode, eller at der sker fejl på serveren, sker dette for kundens egen regning. e-studio.dk er ikke ansvarlig for kundens direkte eller indirekte tab eller følgeskader.

e-studio.dk er ikke ansvarlig for tab, der skyldes force majeure som f.eks. svigtende telekommunikation, brand, eksplosion, vandskade, hærværk, indbrud, terror eller sabotage m.m.

 

Men kan dette virkelig også passe når virksomheden har sløset ved ikke at være til stede, grundet medarbejderen vil ud at rejse?

Kan vi få noget ud af at gøre noget videre i denne sag??

 

Ellers vil jeg generelt bare fraråde alle ikke at få noget som helst ved denne udbyder. Selvom ejeren er kommet hjem til Danmark igen idag, vil han ikke yde nogen form for support før imorgen ved supporttidspunkterne.

 

 

 

 

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mowee har du skrevet under på at du accepterer deres betingelser?

fordi hvis du ikke har det er faktisk muligt at du kunne indgi en klage til den rette myndighed

Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig skrevet under på noget i forbindelse med leje af server.

 

Betingelserne står bare skrevet på virksomhedens side og intet andet

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

mowee:

Jeg har aldrig skrevet under på noget i forbindelse med leje af server.

Betingelserne står bare skrevet på virksomhedens side og intet andet

Prøvede faktisk lige at lave en bestilling på deres side, og ganske rigtigt, man skal på intet som helst tidspunkt acceptere betingelser eller ligende, så man må eftersigende se fuldstændig bort fra deres betingelser.

Mit råd er derfor, hvis der er tale om et større tab, få fat i en god advokat.

EDIT: Prøvede lige igen, jo man skal acceptere betingelserne inden man accepter sin bestilling. My bad. Men mit råd står jeg stadig ved.

 

Mads Madsen

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man driver et hosting-firma vil jeg forudsætte, at der er nogen, der kan tage hånd om problemer altid minimum indenfor normal arbejdstid. Så jeg synes at det moralsk er svagt at deres (eneste) ansatte er ude at rejse og dermed ingen der overvåger. Juridisk vil jeg ikke vurdere, at der er meget at komme efter.

Når du bestiller bliver du præsenteret for betingelserne og skal aktivt godkende dem for at komme videre i din bestilling, så jeg vil ikke mene, at der er noget at hente i den forbindelse. Men der står i deres betingelser:

"Oppetid

e-studio.dk leverer hosting af kundens hjemmeside. En teknisk specifikation kan til enhver tid findes på www.e-studio.dk.

Vi bestræber os på, at vore systemer er tilgængelige 24 timer i døgnet året rundt. Vi garanterer, at vore systemer er tilgængelige i minimum 99 % af tiden. Hvis vi ikke lever op til dette, tilbagebetales ydelsen for den pågældende periode.

e-studio.dk er dog berettiget til at afbryde driften, når vedligeholdelse eller andre forhold gør det nødvendigt. "

Så hvis de garanterer tilgængelighed i min. 99% af tiden svarer det til en nedetid på max 4 dage pr år. Du bør nok kunne gøre gældende, at du skal have penge tilbage. Det er dog kun beskedent i forhold til tab af omsætning. At du har tab som en følgevirkning af nedbruddet vurderer jeg ikke at du kan få godtgjort med mindre at du har en bevislig aftale om det. Jeg tror ikke at der er mange hostingselskaber (måske slet ingen), der vil dække et sådant tab, da det hurtigt vil koste dem livet. Hvis de tilbyder det vil det være begrænset til et max-beløb har de en forsikring i ryggen og så koster det også ekstra for kunderne.

Jeg ved ikke, hvor meget omsætning, du har tabt, og det er en begrænset udgift lige at drøfte sagen med en advokat, der måske kan finde noget i dit materiale, der kan bruges. Ellers er det nok bare ærgerligt, men jeg vil nok arbejde hårdt på at finde en anden udbyder og gøre det klart for den nye, at der skal være nogen, der håndterer systemerne hver dag hele året.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var jeg under omstændigheder hvor jeg havde et webhotel der og meldte til ham at vi ikke længere ønskede dette da vi havde behov for en server selv.

Han tilbød os derfor en server og vi takkede bare ja. Altså accepterede vi aldrig nogen betingelser for denne. Kan det passe at betingelserne fra det gamle webhotel stadig hænger ved, til denne?

Det er både tab af omdømme samt økonomi som dette har påvirket.

Der er yderst dårlig service.

Tager fat på min advokat snarest for at løse dette

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som en træls oplevelse du har haft, jeg tror dog desværre ikke dine muligheder for dækning af dit tab er særligt store. At du har godkendt betingelserne ved køb af dit webhotel betyder jo at du er blevet gjort bekendt med (og har accepteret) hvilke vilkår udbyderen gør forretning under, så uanset om du direkte har godkendt dem eller ej ved leje af serveren så vil jeg tro at de holder vand. I bedste fald vil jeg tro du kan få din leje refunderet for den pågældende periode som det fremgår af deres betingelser, men som de andre også skriver er det nok bedst at vende den med en advokat.

At hostingvirksomheder fraskriver sig ansvar for dækning af direkte eller indirekte tabt omsætning er meget almindeligt, og selvom jeg selvfølgelig ikke er den mest objektive person så vil jeg ikke mene der er noget galt med det. Mange hostingvirksomheder har kunder hvis forretning afhænger 100% af hostingvirksomheden, så skulle udbyderen mod forventning få et nedbrud der f.eks. varede en dag eller flere og deres kunder dermed alle mistede en eller flere dages omsætning ville udbyderen jo hurtigt kunne lukke og slukke hvis de skulle dække tabet hos samtlige kunder.

Hvis ens forretning er afhængig af ens udbyder skal man derfor nok næppe satse på at kunne finde en udbyder der tilbyder dækning af tabt omsætning, men der i mod sikre sig at den udbyder man vælger garanterer at de er til at få fat på døgnet rundt. Set udefra kan du naturligvis ikke vide om de så rent faktisk lever op til denne garanti, så til dels er du jo nødt til at lave et skøn på baggrund af udbyderens referencer, størrelse og levetid samt eventuel omtale du kan finde på nettet (og hvad du ellers kan vurdere dem på).

Det er i øvrigt værd at undersøge med dit forsikringsselskab om de kan tilbyde nogen form for forsikring mod tabt omsætning der ville have dækket i sådan et tilfælde.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Sune i, at du nok ikke får nogen hostingvirksomhed til at garantere at de dækker dine tab ved nedbrud. Men der er mange hostingvirksomheder der giver bestemte garantier i forhold til support og fejlretninger - f.eks. svartid inden XX minutter/timer, emal/telefon, 24 timer - eller dagtid, og en fast responstid på, hvor hurtigt de skal påbegynde fejlrettelser.

Hvis de så ikke lever op til de garantier, så vil jeg tro du har en langt bedre sag i forhold tilat få erstatning for de tab du har pådraget dig. Men jeg vil nu også tro, at de fleste seriøse hostingvirksomheder, der nedskriver sådanne garantier har styr på at de nu også kan levere det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)