Haha, okay. Amino fungerede heller uden Javascript... skulle lige genaktiveres :-)
Ryd op i html-koden, den er frygtelig at se på og fjerner/distraherer fokus fra det reelle indhold som søgemaskinerne gerne skulle kunne finde let.
Jeg er ikke enig med dig i at html-koden er frygtelig at se på. Vi gør meget ud af at opbygge en fornuftig og overskuelig opbygning af siderne via DIV´er og CSS styring. Men husk på at det content som kunderne selv indlægger på siderne via web-editoren ikke altid ser lige "lækkert" ud, men det er jo lidt ude af vores kontrol...
Under et produkt er det såment ikke
class="productDescriptionContainer"
som jeg finder problematisk, men derimod alt det javascript I propper ind i menuen, længere JS kode som let kunne separeres ud i ekstern fil og diverse "småting" med HTML'en.
Det er selvfølgelig generelt en smagssag det ved jeg godt og qua mit eget arbejde, så skal min faglige stolthed selvfølgelig få øje på det at jeres kode trods alt er rodet, fyldt med unødigheder og ikke synderligt struktureret.
SEO-mæssigt er det dog nok begrænset hvad der kunne vindes på at lave koden 100% tableless, struktureret og semantisk - så det er selvfølgelig en prioriteringssag. Mængden af javascript i jeres menu skæmmer nu lidt. Kan ikke helt overskue om dét har seo-mæssigt konsekventer, det må I enten selv teste på eller snakke med en ekspert på området som fx deMib.
eres problem med at man automatisk kommer ind på den engelske version skyldes sandsynligvis Cookies. I starten kom jeg fint ind på den danske side, men efter at have forbi http://dejligekrudtugler.dk/uk/Home.html kommer jeg automatisk ind på den engelske sideSå vidt jeg husker, så var det konkrete problem med shoppen dejligekrudtugler.dk at nogen (jeg er ikke sikker på om det var en DanaWeb medarbejder eller kunden selv) havde lavet en domæneopsætning der betød at den test-adresse hvorpå selve shoppen lå hos DanaWeb blev vist på det rigtige
domæne i en FRAME løsning.
Okay, men som jeg skrev tidligere så er problemet der stadig og jeg ser ikke siden i frames. Det er 99% sikkert cookie relateret.
Dette gav nogle session-cookies problemer, da der pludselig foregik nogle utilsigtede skift fra eet domæne til et andet. Er det kunden, der selv foretog denne opsætning hos dennes DNS-udbyder uden at informere DanaWeb, synes jeg ikke DanaWeb kan holdes ansvarlig for de problemer dette medførte
Vrøvl.
Først og fremmest så bør jeres medarbejdere på sekundet spotte så simpel en fejl.
Dertil så kan en kunde jo ikke oprette domæner i jeres IIS, så selv om kunden styrer domæner udefra kan de højest lave en redirect som intet problem kan give, eller en frame løsning som ikke kan være baggrunden for at shoppen håndterer sprog via cookies.
I øvrigt, hvis flere domæner opsat igennem jer, ikke giver en korrekt 301 redirect, så kan de fire URL'er i forrige post ganges op med hvert ekstra domæne kunden har. Wauv det er meget dublicate content :-)
er det derimod en medarbejder hos DanaWeb, bør det naturligvis udløse et krav om kvajebajer til vedkommende og en undskyldning til kunden.
Det er i hvert fald en fejl at jeres supportpersonale eller en teknikker ikke kunne spotte fejlen. Jeres priser taget i betragtning, så bør man kunne forvente at I ofrer lidt tid på problemer af den art - det tog mig under to minutter at finde fejlen og jeg er ikke programmør :-)
Så skip i straks en jule-kvaje-bajer til kunden og en til mig som tak :-)