Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danawebshop - kun for folk der har råd at miste kunder - og har stor tålmodighed

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Stampe:
Skulle der være gode råd omkring netbutikkens opsætning, så overdrager jeg gerne et par konstruktive bemærkninger til programmørerne i  vores bagland.

Nu lige på basis af en hastig gennemgang på dejligekrudtugler, sådan ud fra et basalt seo- og konverteringssynspunkt:

• Luk af for flere URL'er til samme side. Dublicate content er gift i forhold til at opnå gode resultater i søgemaskinerne
  • Brug fonetisk omskrivning af URL'er, så der ikke fremkommer æøå og mellemrum (brug bindestreg)
  • Gør det muligt at angive unik beskrivelse i meta tags for hver side
  • Lav server-side validerings af forms - der checkes kun med Javascript om jeg har udfyldt et påkrævet felt, det kan fejle...
  • Lav topbanneret til home-link
  • Ryd op i html-koden, den er frygtelig at se på og fjerner/distraherer fokus fra det reelle indhold som søgemaskinerne gerne skulle kunne finde let.
  • Jeres problem med at man automatisk kommer ind på den engelske version skyldes sandsynligvis Cookies. I starten kom jeg fint ind på den danske side, men efter at have forbi http://dejligekrudtugler.dk/uk/Home.html kommer jeg automatisk ind på den engelske side.

Meget hurtig og overfladisk vurdering, der er nok mere under motorhjelmen, med det kan jeg ikke sådan se lige nu - og har ikke tiden :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:12

Hej, jeg kan prøve om jeg kan huske forklaringen.

Jeg har annonceret på spar30 og derinde har jeg kopieret linkene fra mine billeder. Det viser sig så, at fordi spar30 tilsyneladende ikke kan læse æ,ø og å så linkede den ind til den engelske side .... eller sådan noget i den stil....

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:14

Oxkjær:
Hvordan kan problemet komme fra 3. mand - kan du uddybe det?

Well... to muligheder:

1. Shipejeren har lade en ekstern lave ting på siden som skaber problemer med kernen. Ikke rigtigt Danawebs problem

2. Danaweb har brugt en 3. mand til nogle ting og denne har lavet rod i det. Danawebs problem og dem som skal skynde sig at råde bod på problemet

(blot min mening)

Oxkjær:
Jeg har ingen problemer med Firefox 3.

Prøv at gå ind på den engelsk side via UK flaget oppe under Uglen i banneret.
Prøv herefter at slet alt i URL'en efter dk/ og se om ikke du havde på UK igen. Prøv at slet Cookies for siden derefter og se hvad det gør.

Har du samme resultat som mig, så er det et Cookie problem (vil jeg antage)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23

Helt ærligt! Hvorfor syvsytten lokalisere man sporgversioneringerne efter browseren??????????
Det skal da lokaliseres efter IP-adresse. Jeg benytter typisk altid UK software, men bor i Danmark. Så skal den danske version komme frem. Ja, jeg kan godt læse engelsk, men det er slet ikke der mit fokus er. Fragt, Kreditkort-betalinger m.v. kan være forskelligt????

Bare en tanke.

PS. Fx Mysql.com bruger MaxMind som geolocater http://dev.mysql.com/get/Downloads/MySQL-5.1/mysql-essential-5.1.29-rc-win32.msi/from/pick#mirrors

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06

Jannik Hansen:
Helt ærligt! Hvorfor syvsytten lokalisere man sporgversioneringerne efter browseren??????????

Det var kun min umiddelbare indskydelse. Jeg tror at Nicolai har fat i den rigtige forklaring :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:16

Jannik Hansen:

Fordi det er det funktionen er der for. Hvis du bor på Færørene men taler Dansk skal jeg garantere dig for at du bliver knotten hvis Amino pludselig slår over i færøsk og du ikke kan ændre det fordi du jo kommer fra en færøsk ip adresse.

Desuden så kan du heller ikke regne med ip adresser, f.eks. havde sonofon i starten kun Norkse IP Adresser at dele ud af, ligesom at Telia nogen steder deler svenske adresser ud.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:30

Desværre ER du kunde hos Danaweb og har så vidt jeg husker 1. års opsigelse, med mindre de har lavet regler om fra dengang jeg arbejdede der.

Jeg var så IT-konsulent (sælger) som det så fint hedder i 5 dage, så kunne jeg ikke holde ud at se og høre på hvordan de tog røven på folk.

Det eneste det handlede om var, at få en underskrift fra kunden og hvis man kunne gøre det UDEN at informere kunden om opsigelse pris etc...

Ammen ALTSÅ, så var man en fantastisk sælger..

Usmageligt og derfor smuttede jeg hurtigt!

Det er nok ikke nogen hemmelighed at Danaweb ikke er det bedste firma her i Landet, men jeg havde nu liige lyst til at komme med et indlæg..

Så alle kommende iværksætter, shopejere... Alt andet end danaweb kan vidst kun blive en succes.

Marlene

Tilmeldt 8. Jun 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 07:30

Indlæg fra DanaWeb A/S

Hej Nicolai,

Super indlæg. Jeg får programmørerne til at gå dine punkter igennem. Tak for god og saglig sparring!

Omkring opsigelsesbetingelser ved DanaWeb A/S, så skal det gøres tre måneder før udløb, hvilket alle kunder skriver under på ved indgåelse af aftalen. Det står ikke en gang med småt. Ønsker man ikke disse betingelser, så skal kunden finde en anden samarbejdspartner end os.

Indlæg fra "anonyme tidligere medarbejdere" eller debattører som Jørgen Olsen, der kalder os for "idioter" ønsker jeg ikke at kommentere på. Det er simpelthen for lavt.

Med venlig hilsen

Kenneth Stampe
DanaWeb A/S

Kenneth Stampe
Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:02

Nicolai Lønne >

Jeg sidder med som systemudvikler for DanaWebShop systemet og blev af Kenneth Stampe (DanaWeb) gjort opmærksom på dit indlæg.

Jeg vil gerne give en hurtig tilbagemelding på dine punkter:

Luk af for flere URL'er til samme side. Dublicate content er gift i forhold til at opnå gode resultater i søgemaskinerne
Jeg vil da umiddelbart mene at vores system ikke giver adgang til samme side via flere forskellige URL´er - kan du give et konkret eksempel på dette problem i vores system?

Brug fonetisk omskrivning af URL'er, så der ikke fremkommer æøå og mellemrum (brug bindestreg)
Inden vi programmerede vores URL system, brugte vi en del tid på at researche hvad der er den mest hensigtsmæssige URL navngivning, og det var mit indtryk at der var delte meninger om dette. Vi har derfor valgt at fastholde visning af æøå og mellemrum som %20 i vores URL`er. Men hvis du kan påvise at det uden tvivl er en bedre løsning at benytte fonetisk omskrivning og bindestreger i stedet for mellemrum, så vil vi naturligvis omskrive denne del i vores system ved næste udviklingsrunde, da det jo selvsagt er i vores interesse at systemet fungerer bedst muligt med søgemaskinerne.

Gør det muligt at angive unik beskrivelse i meta tags for hver side
Det er allerede muligt i systemet i dag - men det er ikke sikkert at vores kunder benytter det...

Lav server-side validerings af forms - der checkes kun med Javascript om jeg har udfyldt et påkrævet felt, det kan fejle...
Det vil undre mig meget hvis vores forms ikke også bliver valideret server-side, men jeg kan da ikke afvise at dette er "smuttet" i nogle tilfælde. Har du et konkret eksempel på en formular, hvor du har konstateret dette problem?

Lav topbanneret til home-link
God idé, men måske lidt "over-kill" at tage med på en liste over SEO relaterede fejl/mangler...

Ryd op i html-koden, den er frygtelig at se på og fjerner/distraherer fokus fra det reelle indhold som søgemaskinerne gerne skulle kunne finde let.
Jeg er ikke enig med dig i at html-koden er frygtelig at se på. Vi gør meget ud af at opbygge en fornuftig og overskuelig opbygning af siderne via DIV´er og CSS styring. Men husk på at det content som kunderne selv indlægger på siderne via web-editoren ikke altid ser lige "lækkert" ud, men det er jo lidt ude af vores kontrol...

Jeres problem med at man automatisk kommer ind på den engelske version skyldes sandsynligvis Cookies. I starten kom jeg fint ind på den danske side, men efter at have forbi http://dejligekrudtugler.dk/uk/Home.html kommer jeg automatisk ind på den engelske side
Så vidt jeg husker, så var det konkrete problem med shoppen dejligekrudtugler.dk at nogen (jeg er ikke sikker på om det var en DanaWeb medarbejder eller kunden selv) havde lavet en domæneopsætning der betød at den test-adresse hvorpå selve shoppen lå hos DanaWeb blev vist på det rigtige domæne i en FRAME løsning. Dette gav nogle session-cookies problemer, da der pludselig foregik nogle utilsigtede skift fra eet domæne til et andet. Er det kunden, der selv foretog denne opsætning hos dennes DNS-udbyder uden at informere DanaWeb, synes jeg ikke DanaWeb kan holdes ansvarlig for de problemer dette medførte - er det derimod en medarbejder hos DanaWeb, bør det naturligvis udløse et krav om kvajebajer til vedkommende og en undskyldning til kunden.

Jeg kan afslutningsvis kun gentage med Kenneth Stampe har skrevet - har nogen konstruktiv saglig kritik af systemet, hører vi meget gerne fra dig. Vi er kun interesseret i at forbedre vores system og lytter gerne til kritik.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:14

> Brug fonetisk omskrivning af URL'er

Jeg anbefaler også altid fonetisk omskrivning af URL'er. Dette er dels fordi vi har bedst erfaringer med søgemaskinernes fortolkning af disse, men i endnu højere grad fordi sådanne URL'er er langt lettere at læse/afkode for almindelige brugere.

F.eks. er det meget svært at læse ordet "økomælk", hvis det skrives med almindelige URL encoding - men noget lettere at læse med fonetisk omskrivning:

%F8kom%E6lk
oekomaelk

Det sidste tror jeg de fleste vil være enige om ser pænere ud :)

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)