> Jeg kan love dig for at de har prøvet alt for at få fjernet sitet, men det er der endnu..
Martin, det tvivler jeg meget stærkt på at du har ret i. Jeg tror deres ADVOKATER har forsøgt alt hvad de kunne for at få det fjernet, men det beviser i så fald bare min første regel i Search Brand Management: RING ALDRIG TIL DIN ADVOKAT SOM DET FØRSTE!! (De ender som regel med at fucke sagen mere op end de gavner - og de har ikke det strategiske overblik der skal til, for at finde den rette løsning!)
Jeg tvivler på at de nogensinde har hyret en kompetent Search Brand Management ekspert - for det er sådan en de har brug for, hvis de vil gøre noget ved det. Og de kunne "sagtens" få gjort noget ved det hvis de virkelig ville ...
Jeg ved godt dette indlæg går lidt den modsatte vej af det oprindelige indlægs intention. Jeg synes bare lige det var værd at understrege, at bare fordi man smider en side op på Nettet skal man ikke tro, at man har vundet "krigen" - dygtige firmaer, kan hyre endnu dygtigere Search Brand Management eksperter, der faktisk kan gøre rigtig meget for at ændre på tingenes tilstand.
Heldigvis for dig, så er det - som du også kan se med Martins eksempel, fortsat de færreste virksomheder der ved at man kan gøre noget ved den negative omtale der dukker prominent op i søgemaskinerne. De fleste ringer fortsat bare til deres advokat - som så enten fucker det op eller ender uden resultater.
Jeg tror dog det er på vej til at ændre sig. Store firmaer passer normalt godt på deres dyre brands. Nettet er bare stadig så nyt for dem, at de ikke helt har fået styr på det. Men det kommer. I løbet af de sidste par år har jeg set en ekstrem stigning i USA og UK på dette område - som jeg også holder flere og flere foredrag i udlandet om. Det skal også nok blive mere udbredt i Danmark, når først de store virksomheder finder ud af hvad man kan ...