Hej Jesper, Jeg kan ikke få dine udtalelser til at hænge sammen. > men jo hurtigere du kør jo mere strøm... Dette lyder jo som om du burde ringe til Ferrari, da de jo nok ville være interesseret i idéen. Når du har en elbil, så er det jo strøm, som skal skabe hestekræfterne, og du ville i så fald have en bil, hvor hestekræfterne er eksponentielt stigende - indtil du når maksimal ydeevne for din motor. Dog vil du opleve det problem, at når bilen skal sættes i gang fra at være stoppet, så vil du være nødt til at tilføre energi til systemet. Dette kunne gøres på mange måder, så ingen problemer der. Men du ville få en bil, som var enormt langsom i optrækket, med mindre, at du tilfører den meget energi ved opstart. Men du skriver også > vis man sætter dette system på lastbiler så kan man en lastbil chaufør tjene lidt mere på den lange tur. og give strøm til de forskelige elværker. og den inkludere busser. En lastbil kører langsomt, og har behov for rigtig mange hestekræfter for at blive drevet frem. Den skal jo trække på en tons tung last, og har altså brug for rigtig meget energi, selv ved lave hastigheder. Du modsiger altså din egen teori - i samme indlæg. Derudover, hvis du kan drive en lastbil med din opfindelse, så vil du uden tvivl også kunne lave en bil, som kan køre over 130 km/t. En lille lastvogn har fra 250-300 HK, mens en stor lastvogn har 6-700 HK. Hvis du lægger sådan en motor i en personbil, med en gearkasse, som passer til en normal personbil, så vil du have en rimelig alvorlig racerbil. Jeg tror du skal finde blyanten og viskelæderet frem, og så regne lidt på det igen! :-) De venligste hilsner |
det med den store lastbil har du ret i, som det ser ud ligenu. for den største motor jeg har designet har kun 500 hk. så en stor lastbil er nok ikke muglig.
motoren virker ved hjælp af north &south magnetisme som der stiger ved hjælp af !!strøm!!
det med jo hurtigere man køre jo mere strøm er hemmeligt
og motorene fås jo i flere størelser
hilsen jesper