Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bil der køre uden brændstof!!

Side 3 ud af 15 (142 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Jesper,

Jeg kan ikke få dine udtalelser til at hænge sammen.

> men jo hurtigere du kør jo mere strøm...

Dette lyder jo som om du burde ringe til Ferrari, da de jo nok ville være interesseret i idéen. Når du har en elbil, så er det jo strøm, som skal skabe hestekræfterne, og du ville i så fald have en bil, hvor hestekræfterne er eksponentielt stigende - indtil du når maksimal ydeevne for din motor.

Dog vil du opleve det problem, at når bilen skal sættes i gang fra at være stoppet, så vil du være nødt til at tilføre energi til systemet. Dette kunne gøres på mange måder, så ingen problemer der. Men du ville få en bil, som var enormt langsom i optrækket, med mindre, at du tilfører den meget energi ved opstart.

Men du skriver også

> vis man sætter dette system på lastbiler så kan man en lastbil chaufør tjene lidt mere på den lange tur. og give strøm til de forskelige elværker. og den inkludere busser.

En lastbil kører langsomt, og har behov for rigtig mange hestekræfter for at blive drevet frem. Den skal jo trække på en tons tung last, og har altså brug for rigtig meget energi, selv ved lave hastigheder. Du modsiger altså din egen teori - i samme indlæg.

Derudover, hvis du kan drive en lastbil med din opfindelse, så vil du uden tvivl også kunne lave en bil, som kan køre over 130 km/t. En lille lastvogn har fra 250-300 HK, mens en stor lastvogn har 6-700 HK. Hvis du lægger sådan en motor i en personbil, med en gearkasse, som passer til en normal personbil, så vil du have en rimelig alvorlig racerbil.

Jeg tror du skal finde blyanten og viskelæderet frem, og så regne lidt på det igen! :-)

De venligste hilsner
Martin

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 02:13

det med den store lastbil har du ret i, som det ser ud ligenu. for den største motor jeg har designet har kun 500 hk. så en stor lastbil er nok ikke muglig.  

motoren virker ved hjælp af north &south magnetisme som der stiger ved hjælp af !!strøm!! 

det med jo hurtigere man køre jo mere strøm er hemmeligt

og motorene fås jo i flere størelser

hilsen jesperGeeked 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 09:38

Men essensen af det du skriver er at du har lavet en evighedsmaskine?

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:56

Hvis jeg var dig, så ville jeg få patentopfindelsen ASAP!!!

Derefter bestemmer du selv om du vil udvikle ideen eller sælge den til en af de store kriseramte bilfabrikker. Personligt ville jeg nok vælge selv at udvikle ideen med en eller to pengestærke partnere i ryggen. På den måde ville man også sikre miljøet en fremtid. ;o)

Jeg glæder mig til at høre mere om projektet, samt til at køre i en miljørigtig og driftsøkonomisk bil. Hagen ved det er at så kommer Socialdemokraternes vanvittige forslag om en kilometerafgift på banen, da staten ikke vil gå glip af de voldsomme afgifter de hiver hjem på os der har råd til en bil.

Hilsen Glenn

P.S.: Al mulig held og lykke med projektet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:13

Nu er der som sagt bare det problem, at man vist slet ikke kan patentere evighedsmaskiner i Danmark :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det en sterling motor vi snakker om? Eller har i bare røget for meget ? Big Smile 

Måske skulle jeg lige læse side 2.. hehe

Hvis du har opfundet en måde hvorpå du kan genere mere strøm en du forbruger, skal du nok også lige ringe til forskerene da der så er noget galt med de regler vi idag kender fra fysiken.

Men det lyder rigtigt sjovt. Yes

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 15:13

lad mig få det gjort helt klart dette er IKKE en evigheds maskine jeg kan ikke forklare hvorfor pågrund af jeg skal have lavt et patent

og Glenn jeg har plandlagt at selv at udvikle og producere bilen  men mange tak jeg håber at jeg får held og lykke med projektet.        men jeg tror ikke at staten fjerner de der grønne afgifter men hvis de gør så ligger de nok noget som bro afgifter .

jeg er næsten sikker på at staten ikke kan ligge kørsels afgifter for så skal de fjerne kørslels penge men de kan jo også bare lægge afgifter på privat kørsel

hilsen jesperGeeked

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 15:16

remydk. eller hvad du nu hedder

jeg vil så gerne svare på det spørgsmål på grund af patent

men jeg tror ikke jeg har røget for meget hashStick out tongue

hilsen jesperGeeked

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 01:51

Hej Jesper,

Ang. lastbilen....

Hvordan er det lige at du vil lagre den overskydende strøm fra køreturen, så du senere kan sælge den til elværket? Big Smile og skal lastbilerne så holde i kø imens de venter på at kablet ind til elværket bliver ledigt, hehe... (sidder her og griner højt for mig selv).

Du skriver iøvrigt også at du bruger "vindmølleteknologi" hvilket lyder noget underligt i mine ører, som professionel vindmøllemand.

Kom nu med bare lidt facts så du kan lukke munden på alle os som er en "anelse" skeptiske Big Smile

Jesper, hold nu op mens legen er god og gå til bekendelse Wink du mener ikke det her seriøst, det er jeg sikker på.

Mvh

Lars

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 02:01

Hvis du virkelig har opfundet en bil, der kan køre af sig selv uden nogen form for opladning, så vil jeg give dig alt hvad ejer og har for at få aktier i det projekt.

Mulighederne er uendelige, og dit koncept vil jo ikke bare kunne bruges til biler, men også til at fremstille energi. Vi kan således afskaffe alle former for kraftværker og bygge nye værker, baseret på din teknologi.

Hele verdens miljøproblem vil være løst på få år. Det må siges at være en opfindelse. Det vil jo faktisk være den vigtigste opfindelse i videnskabens historie!

Side 3 ud af 15 (142 indlæg)