Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid vil det tage en programmør og designer...

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Hvor lang tid vil det tage (slag på tasken) for en programmør og designer, at opbygge en dating hjemmeside fra bunden af?

Datingsiden skal kunne det traditionelle:

Sende og modtage mails
Uploade fotos bl.a. fotoalbum
Forum
Blogs
Favoritlister - mest populære, tilføje hinanden til egen favoritliste
Hvem er online
Nyeste profiler
Hvem har besøgt min side
Søgemodul
Design

Venlig hilsen

Janus

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:44

Meget groft, ca. 1 1/2 måned med programmering og design.

Hvordan kan jeg fyre sådan en skråsikker bemærkning af?
Jo vi er nemlig lige gået igang med at levere det du spørger efter til en anden kunde....

Men altså det er jo meget muligt at dine behov er anderledes end vores kunde.

Catillo, Web der virker!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:52

Vi brugte godt 3 måneder sidst, men der var også en del integration. Jeg vil tro vi kan gøre det på cirka en månede.

Du må gerne skrive hvis det her interesse mmc@mc-solutions.dk

Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:00

jeg er lige grov her, og påstår at alt under 3 mandemåneder bare ender med at i løber over tid / budget / evne. Der er ingen måde en designer kan levere et originalt design til et større datingsite på under en uge - not gonna happen. Udover det, skal der bruges tid på at lave det til html osv, hvorpå følger de rigtigt grimme ting, som manglende funktionalitet, uklarheder på specs osv osv osv.

så regn med 3 mandemåneder - og jeg vil ikke lave det (og er iøvrigt lidt træt af alle de her salgsposts/svar man tit ser på amino) :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:06

Nu er vi er ved det..

Hvor meget vil det ca koste at opbygge et site på størrelse med dating.dk og minimum på højde med dem i alle funktionaliteter og i design. Og hvor meget vil det sådan ca koste i vedligeholdelse af site i den størrelse. Jeg ved i ikke kan give nøjagtigt tal. Men bare sådan for sjov.

Og nej der ledes ikke efter den billige løsning. Det skal være det bedste af det bedste

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 16:09

dating.dk, ca. 1 år ville være mit gæt... Jeg sagde bare;"Vi er ved at levere et datingsite, det bruger vi 1½ måned på" Det er et faktum, jeg har aldrig nævnt noget om hvor godt sitet er..

Jeg havde en kunde den anden dag der ville have en kopi af facebook :), den samtale løb hurtigt ud i sandet.

Catillo, Web der virker!

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Janus

Det er en lille smule svært lige at svare på, så længe opgaven ikke er klart defineret.

For at eksemplificere;

Forum, her kan sættes en phpbb uden tilretninger op på 1-2 timer eller der kan laves et forum ala amino for 300k. Den løsning du har brug for befinder sig naturligvis et sted der i mellem. Men for os umiddebart at skulle vurdere om det er tættest på 2 eller på 200 timer er umuligt.

Min anbefaling er at du sætter dig ned og helt klar definere hvad ud gerne vil have de forskellige elementer skal kunne.

Til inspiration. Upload af foto:

Hvordan skal de fremvises, i en lang lidt eller skal de kunne deles ind i forskellige albums.

Skal der være grænser for hvor mange foto der kan uploades pr. bruger

Skal der være grænser for hvor store billeder der skal kunne uploades

Skal der være autoscalering til 2-3-4 forskellige størrelse når et billede uploades

Skal man kunne dele enkelt foto med enkelte brugere, skal det hele være public, skal noget være public og noget kun kunne ses af brugere som får lov til det, etc.

Skal billeder kunne tilføjes på tværs af profiler (ala facebook)

osv.

Før der er lavet en komplet definition af hele projektet vil estimater ende ud med at være gætværk. Som sandsynligvis vil resulterer i at projektet bliver meget dyrt eller at du bliver meget skuffet over mangler når siden er færdig.

Når du så har lavet din kravsspecifikation kan du begynde at tage kontakt til forskellige webbureauer og indhente tilbud.

Alternativt kan du betale et bureau for at, helt fra start, hjælpe dig med at definere projektet. Dette vil gøre at du løbende vil have et indblik i hvad de forskellige ting vil koste, hvad der er af alternativer til hvilke priser, hvad der er af tekniske begrænsning, etc.

Mvh Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:38

Danskhosting.dk:

dating.dk, ca. 1 år ville være mit gæt...

Jeg har aldrig selv brugt dating.dk så jeg har ikke den fjerneste ide om what all the fuss is about. Men hvis vi tager udgangspunkt i at det tager et mandeår at udvikle, så ender vi på ca. 1 mill. Efterfølgende vil jeg formode at der vil 50k-100k pr. måned til forskellige udvidelse og tilretning de første 6 måneder efter lancering. Og derefter vil der vel gå ca. 20k pr. måned til opdatering og udvidelser (under forudsætning af at systemet er faldet på plads inden for de første 6 måneder og at der derfor kun er småting der skal laves).

Mvh Peder

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 16:47

Du har ret, dit gæt er også fint..

Catillo, Web der virker!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)