Jeg har lige konstateret at alle mine indekserede sider er røget af google? Selv hvis jeg søger på vores firma navn er jeg røget af. Altså hvis jeg søger på made4men.dk kommer vi slet ikke op? Nogen der ved hvordan det kan være sket?
Det er sgu lidt krise, og forstår det slet ikke...
Det var sgu mærkeligt... Er røget af når jeg søger selv... Kan godt se mine sider ved en site search, men ikke når jeg søger på normale søgeord... Håber sgu i har ret....
Jeg er ikke røget af åbenbart... Men min mainpage står lige pludselig nummer 45 på google.... Gad vide om jeg er blevet downgradet på en eller anden måde... Det giver ikke lige det store mening for mig lige nu...
Du har ret i, at hvis jeg søger på made4men, er du langt omme i SERP. Det kan der være flere grunde til, men det er da i det mindste en væsentligt mindre kamel at sluge kontra blacklisting
> Min adwords står der stadig i toppen i øvrigt...
AdWords annoncer og de "almindelige" (kaldet organiske) søgeresultater har ikke noget med hinanden at gøre.
> Men min mainpage står lige pludselig nummer 45 på google
Google placerer ikke bestemte sider bestemte steder. Hvor en side optræder i søgeresultaterne er helt afhængig af den søgning der laves - og hvorfra og af hvem.
Der kan være næsten uendeligt mange grunde til, at du ikke ranker som ønsket - eller at det svinger over tid. Lidt på samme måde, som der kan være uendeligt mange grunde til, at min bil ikke helt kører som den skal. Løsningen er, enten selv at sætte sig lidt mere ind i hvordan søgemaskiner - eller biler - fungerer, og så selv ordne det, eller sende det til "mekanikeren".
Jeg har altid stået helt godt på google, og vi får rigtigt mange besøgende der inde fra. Mit problem er at jeg lige i dag søger på made4men på google. Her plejer vi at stå øverst og så have 8 links under med vores undersider. Det er nu væk, og vi er nu placeret som nummer 45 i stedet for nummer 1 på vores firma navn. Altså en meget pludselig nedrangering.
Derudover er alle andre sider fra vores site rykket 30-40 sider ned på googles indeks. Med min beskedne indsigt i SEO ligner det umiddelbart at google straffer mig for et eller andet. Jeg har dog ingen anelse om hvad de straffer mig for? Men nu har jeg jo fat i en mekaniker? Kan din SEO-support hjælpe mig hvis jeg tilmeldte mig til den?
Start med at tjekke i Google Webmaster Tools om der skulle være en meddelelse til dig fra Google.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.