Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiemarkedet de seneste par dage

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal lige høre hvor mange der har lyst til at græde lidt sammen med mig .. ;) Det var ellers noget af en nedtur for de danske aktier.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:18
Næhh, jeg vil tillade mig at juble - for jeg har jo relativt tjent penge de seneste dage ved IKKE at have placeret mine penge i aktier :)
Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:21
well, ligefrem græde vil jeg ikke - men det har da været "et dybt stød" de sidste par dage ;) Om der så kommer et yderlig højre hook må tiden vise...

Og måske Mikkel har vundet de sidste par dage, men "vi" er stadig foran med 2 år :D Så der skal rimlig meget til før jeg begynder at tude....

Borset fra det bruger jeg Spies filosofi om at investere 50% og lade de andre 50% stå i banken...

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:37
Dato: 5/17/2006 3:06:55 PM Forfatter:flyhigh Jeg skal lige høre hvor mange der har lyst til at græde lidt sammen med mig .. ;) Det var ellers noget af en nedtur for de danske aktier.

Ikke her. Nedjusteringen har været ventet længe, så det er en af den slags stød verdenen giver! har man investeret fornuftigt, så har man hellere ikke haft det store tab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31

Dato: 5/17/2006 3:06:55 PM Forfatter:flyhigh Jeg skal lige høre hvor mange der har lyst til at græde lidt sammen med mig .. ;) Det var ellers noget af en nedtur for de danske aktier.

J o, tak som byder!
... og når finansgutten på TV2 nyhederne så giver sig til at snakke om "rutsjeturen i fredags", har man lyst til at gøre tumpen opmærksom på, at en rutsjetur går både op og ned - det her er mere at sammenligne med "Frit fald" i Århus tivoli

Jeg investerede i fire aktier lige før jul, pga. muligheden for en skattefri indtægt uanset hvor høj gevinsten bliver. Investeringen nåede torsdag et max på 19,38% for hele investeringen, og blev så lige sendt ned i 11,54% med fredagens samt dagens fald. Men det er, som nævnt tidligere, stadig hvad der svarer til ~6års bankrenter, så jeg tror ikke man kan snakke om at "ikke aktionærer" er specielt foran :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:40
> jeg tror ikke man kan snakke om at "ikke aktionærer" er specielt foran :)

Nu findes der jo andre investeringer end banken og aktier - f.eks. er sommerhuse på vestsjælland steget med næsten 70% i det forgangne år, og investering i egne selskaber kan også vise sig at give bedre end aktieinvesteringer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
>f.eks. er sommerhuse på vestsjælland steget med næsten 70% i det forgangne år

Det kender jeg så ikke til. Men den tidligere danske microsoft direktørs sommerhus, placeret i nordvestjylland, er steget 50% siden mine forældre købte det - det er selvfølgelig heller ikke skidt siden .

Problemet med "gevinster" i boligmarkedet er, at det kun er en gevinst hvis man ikke køber noget nyt :)
... og så har små-aktionærer som mig, jo ikke 1mio at smide efter et sommerhus ;)

Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:25
Ja flyhigh  -  højt at flyve - dybt at falde  

Jeg har selv tabt en sjat her de sidste par dage og blev da også meget nedtrykt, da jeg opdagede nedturen. Men efter et stykke tid kom jeg til at tænke på, at aktierne stadig står en del højere, end da jeg købte dem i oktober sidste år - så det er vel OK. Derefter kom jeg til at tænke på en god veninde, der for nylig har fået konstateret uhelbredelig cancer i en alder af 40 år - og så er min aktiebeholdnings størrelse pludselig meget ligegyldig 

Rigtig god aften - eller sov godt
Anja

Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:40
Dato: 5/17/2006 10:25:00 PM
Forfatter: Grummen
Ja flyhigh  -  højt at flyve - dybt at falde 

Jeg har selv tabt en sjat her de sidste par dage og blev da også meget nedtrykt, da jeg opdagede nedturen. Men efter et stykke tid kom jeg til at tænke på, at aktierne stadig står en del højere, end da jeg købte dem i oktober sidste år - så det er vel OK. Derefter kom jeg til at tænke på en god veninde, der for nylig har fået konstateret uhelbredelig cancer i en alder af 40 år - og så er min aktiebeholdnings størrelse pludselig meget ligegyldig 

Rigtig god aften - eller sov godt
Anja

Point taken. Forresten har jeg personligt tabt omkring 5%.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:40
> Problemet med "gevinster" i boligmarkedet er, at det kun er en gevinst hvis man ikke køber noget nyt :)

Nøjatigt det samme er gældende da for aktier

Jeg tror vist det er det man kalder "cirkulær logik" - eller "kvindelig logik" (i den politisk ukorrekte version) hehe :)

Det minder mig i logisk tankegang om en samtale jeg havde fornyligt med min kone om en helt dagligdags ting: Kartoflerne. Hun ville gerne lave nogle krydderkartofler i oven, men jeg gjorde hende opmærksom på, at det ville tage en times tid - særligt fordi hun selv lige havde sagt at hun var sulten og gerne ville have mad lidt hurtigt. Hun protesterede og sagde at kartoflerne, til denne ret, kun skulle have 45 minuter. Korrekt svarede jeg, men vores gamle komfur er altså MINDST 15 minutter om at varme op, hvortil hun fortørnet svarede: Jammen den tid kan man jo bruge på at skrælle kartoflerne! .... :)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)