Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiemarkedet de seneste par dage

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er også gået tilbage med omkring 5%. Spørgsmålet er om døningerne har lagt sig endnu, eller der stadig sker paniske beslutninger?!

Det er rigtig nok at ejendom investeringer klart har været det bedste indenfor de sidste par år, min lejlighed er steget over 80% indenfor 2.5 år. Men den ene investering udelukker ikke den anden og ens egen virksomhed er klart den bedste investering :D

Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:13
USA er i minus, Europa er i minus, Asien er i et svagt plus .. Sverige''s OMX er nede med 4,3%. Et godt bud kunne være at dem der ligger tungt i norske aktier ikke sover i nat.

Ingen kan jo sige hvornår det vender. Jeg er gået likvid over de seneste par dage, hvilket umiddelbart ser fornuftigt ud som landet ligger nu. Jeg går ind igen når tendenserne peger den anden vej, men det sker ikke fra den ene dag til den anden. Jeg tror ikke bunden er nået i nu.

De private investorer har måske is i maven, men der er fandeme også mange der kører med gearede investeringer og er tvunget til at holde udsalg nu. Inflationsfrygten og rentestigningen i USA er sikkert overdrevet, men markedet reagerer jo på udbud og efterspørgsel..

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 23:31
Dato: 5/17/2006 11:13:29 PM
Forfatter: flyhigh
USA er i minus, Europa er i minus, Asien er i et svagt plus .. Sverige''s OMX er nede med 4,3%. Et godt bud kunne være at dem der ligger tungt i norske aktier ikke sover i nat.

Ingen kan jo sige hvornår det vender. Jeg er gået likvid over de seneste par dage, hvilket umiddelbart ser fornuftigt ud som landet ligger nu. Jeg går ind igen når tendenserne peger den anden vej, men det sker ikke fra den ene dag til den anden. Jeg tror ikke bunden er nået i nu.

De private investorer har måske is i maven, men der er fandeme også mange der kører med gearede investeringer og er tvunget til at holde udsalg nu. Inflationsfrygten og rentestigningen i USA er sikkert overdrevet, men markedet reagerer jo på udbud og efterspørgsel..

Måske skulle jeg sælge i morgen. I aftes søgte jeg på signaler på, hvad det faldet skyldtes,
om der var nogle negative samfunds tendenser, men fandt ikke noget, så jeg troede bare at det var almindelige små udsving.
Men når de falder hver dag, så haster det pludseligt med at få solgt. (sådan tænker mange, og det fremkalder yderligere kursfald.)
Måske lægger jeg salgsordrer ind nu, hvis systemet er åbent på nuværende tidspunkt)
Henning Buddig

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 23:39
Nå, for pokker - du er ikke inde I hvorfor?

I Fredags havde de danske børser lukket. Samme dag hævede de renten i USA, hvilket satte gang i en inflationsfrygt og sendte aktierne i minus. Det afspejlede sig først i de danske aktier Mandag. Igår var det lidt mere positiv stemning, men idag er det hele røget yderligere ned. Det er en rimeligt stor korrektion, så ikke bare "de sædvanlige sving". Hvor seriøst det er, er der ingen der ved .. De asiatiske børser lader sig åbenbart ikke røre så meget. USA er endnu engang lukket i minus, så jeg er bange for at det forsætter ned igen imorgen..

Derfor .. Hvis du har dine penge kære, er det nok en god ide at sælge ud. Du kan altid gå ind igen når det vender. Lige nu er markedet meget, meget ustabilt.

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Skrevet kl. 00:06
Dato: 5/17/2006 11:39:07 PM
Forfatter: flyhigh
Nå, for pokker - du er ikke inde I hvorfor?

I Fredags havde de danske børser lukket. Samme dag hævede de renten i USA, hvilket satte gang i en inflationsfrygt og sendte aktierne i minus. Det afspejlede sig først i de danske aktier Mandag. Igår var det lidt mere positiv stemning, men idag er det hele røget yderligere ned. Det er en rimeligt stor korrektion, så ikke bare ''de sædvanlige sving''. Hvor seriøst det er, er der ingen der ved .. De asiatiske børser lader sig åbenbart ikke røre så meget. USA er endnu engang lukket i minus, så jeg er bange for at det forsætter ned igen imorgen..

Derfor .. Hvis du har dine penge kære, er det nok en god ide at sælge ud. Du kan altid gå ind igen når det vender. Lige nu er markedet meget, meget ustabilt.

Jeg har allerede lagt salgsordrerne ind til markedet åbner i morgen.
På en af aktierne har jeg valgt bedst mulig kurs, er det dumt  ?
Bliver de så solgt til en speciel lav startkurs, hvor bud er sat og udbud højt indtil handelen går igang når børsen åbner ?
Jeg kan nå at ændre det, for det er en af ulemperne ved at være på arbejde fra inden børsen åbner
og til i morgen eftermiddag.
Henning Buddig

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 11:29
Og han fik ret .. Yderligere blodbad idag. Jeg troede jeg tabte penge ved at gå kontant, men relativt set vandt jeg vist på det korte sigt ;) Norge er nede med 4,1 procent.
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Skrevet kl. 11:40

Dato: 5/17/2006 11:39:07 PM Forfatter: flyhigh Nå, for pokker - du er ikke inde I hvorfor?

I Fredags havde de danske børser lukket. Samme dag hævede de renten i USA, hvilket satte gang i en inflationsfrygt og sendte aktierne i minus. Det afspejlede sig først i de danske aktier Mandag. Igår var det lidt mere positiv stemning, men idag er det hele røget yderligere ned. Det er en rimeligt stor korrektion, så ikke bare 'de sædvanlige sving'. Hvor seriøst det er, er der ingen der ved .. De asiatiske børser lader sig åbenbart ikke røre så meget. USA er endnu engang lukket i minus, så jeg er bange for at det forsætter ned igen imorgen..

Mange tak for  hjælpen :)
Jeg nåede at sælge alt ud bortset fra nogle bankaktier.
DSV har haft en stor stigning i år, og jeg har ventet på, hvor længe det kan blive ved.
For det går nedad på et tidspunkt, vi ved bare ikke hvornår.
Måske er det ikke endnu, men...??
Det er mit indtryk at aktier stiger langsomt gennem en længere periode,
og falder hurtigt gennen en kortere periode.
Derfor haster det med at få solgt inden en evt. alvorlig nedtur, lige som omkring
årtusindeskiftet.
Dengang nåede jeg ikke at sælge i tide, men det gjorde jeg vist nu.
Henning Buddig

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 12:04
Dato: 5/18/2006 11:39:31 AM
Forfatter: Henning Buddig

Dengang nåede jeg ikke at sælge i tide, men det gjorde jeg vist nu.

Så er det store spørgsmål om du når at komme ind i tide igen ;-)
Jeg har ikke solgt ud. Set over kun 14 dage er mine aktier nemlig ikke faldet.
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Skrevet kl. 12:09
Dato: 5/18/2006 12:04:15 PM Forfatter: elund.dk

Dato: 5/18/2006 11:39:31 AM

Så er det store spørgsmål om du når at komme ind i tide igen ;-)
Jeg har ikke solgt ud. Set over kun 14 dage er mine aktier nemlig ikke faldet.

Mon ikke, tiden under stigning er som regel længere og mindre stejl end nedturene,
en ingen ved hvad fremtiden bringer, slet ikke nu.
derfor er jeg stadig glad for at jeg solgte.

Og ingen tvivl, det skyldes at jeg læste denne  tråd i aftes :)
Henning Buddig

(at så forumsoftwaren her driller, det er mindre væsentligt)

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:15
Jeg beholder også mit portefølge, jeg tror på at markedet vender og de pnde stigninger kommer igen...
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)