Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiemarkedet de seneste par dage

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man har sin opsparing kær, så er det eneste rigtige at gå kontant sådan som markedet opfører sig lige nu. Det der sker lige nu er ren panik. Det er en ond spiral der trækker sig selv nedad og nedad. De reelle efterdyninger efter rentestigningen har vi jo set. Henning, du har gjort det eneste rigtige hvis du solgte dine aktier imorges. Idag er endnu en lortedag på markedet og ingen ved hvornår det vender. Personligt har jeg, relativt set, allerede tjent flere tusinde kroner (i forhold til min begrænsede porteføljeværdi) ved at gå ud af markedet. Jeg går ind igen når tendenserne vender, men jeg kan ikke se hvad der taler for at sidde og følge kurserne helt ned .. Man kan lige så godt gå ud og springe på vognen igen, når den kører den anden vej. Set ud fra et "moralsk" aspekt er det jo fejt at sælge ud nu, da man derved bare medvirker til at skabe yderligere panik. Men overordnet set betyder én sælger fra eller til jo ikke så meget og jeg holder for meget af mine penge

Alle korrektioner har jo hidtil resulteret i større stigninger på et senere tidspunkt - men hvor lang tid går det? De rebounder jo ikke med samme fart. Opturen har ikke den samme hældning som nedturen. Altså har man relativt kort tid til at afhænde sine aktier og lang tid til at tage markedet temperatur og gå ind igen.

Forresten siger pre-markets at USA åbner i plus imorgen. Måske kan det ændre stemningen - hvem ved?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:38
Lidt gode råd fra en der har prøvet lidt af hver ;-)

* Invester kun det du kan undvære og lad være med at låne penge til det.
* Invester kun i aktier du selv tror på og du har så meget forstand på, at du har mere information en gennemsnittet af investorerne på markedet.
* Invester langsigtet og lad være med at kigge på aktierne for tit. Husk at du skal sælge før du har tabt eller vundet penge og derfor har du intet tabt før du vælger at sælge.

* Kig på dine aktier 3-4 gange om året. Spørg dig selv om du ville købe hver enkelt aktie igen i dag, hvis ikke så sælg. (Med mindre et eller andet skatte teknisk taler for noget andet)
* Tro aldrig at en aktie har ramt bunden, den kan ALTID komme længere ned.
* Køb aldrig en aktie der falder.

Følger du de råd, går det ikke helt galt og du har tid til passe din virksomhed og familie.

Dbh Martin

Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:43
Og Norge er nede med -5,5% ..

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 15:10

Dato: 5/18/2006 1:27:41 PM Forfatter: flyhigh Hvis man har sin opsparing kær, så er det eneste rigtige at gå kontant sådan som markedet opfører sig lige nu. Det der sker lige nu er ren panik. Det er en ond spiral der trækker sig selv nedad og nedad. De reelle efterdyninger efter rentestigningen har vi jo set. Henning, du har gjort det eneste rigtige hvis du solgte dine aktier imorges. Idag er endnu en lortedag på markedet og ingen ved hvornår det vender. Personligt har jeg, relativt set, allerede tjent flere tusinde kroner (i forhold til min begrænsede porteføljeværdi) ved at gå ud af markedet. Jeg går ind igen når tendenserne vender, men jeg kan ikke se hvad der taler for at sidde og følge kurserne helt ned .. Man kan lige så godt gå ud og springe på vognen igen, når den kører den anden vej. Set ud fra et 'moralsk' aspekt er det jo fejt at sælge ud nu, da man derved bare medvirker til at skabe yderligere panik. Men overordnet set betyder én sælger fra eller til jo ikke så meget og jeg holder for meget af mine penge

Alle korrektioner har jo hidtil resulteret i større stigninger på et senere tidspunkt - men hvor lang tid går det? De rebounder jo ikke med samme fart. Opturen har ikke den samme hældning som nedturen. Altså har man relativt kort tid til at afhænde sine aktier og lang tid til at tage markedet temperatur og gå ind igen.

Forresten siger pre-markets at USA åbner i plus imorgen. Måske kan det ændre stemningen - hvem ved?

Helt enig og med hensyn til det moralske aspekt, du nævner -  så er det vist ikke relevant her.
Jeg tager selvfølgelig ikke tab, for at forsøge at holde markedet i ro,
men jeg kan til gengeld følge den onde spiral, som vi  nu medvirker til,
og måske købe, når kurserne har været helt i bund.
Henning Buddig

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)