Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er priserne på Amino virksomhedsbørs urealistisk høje?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ditbrugtmarked.

Du har ret, jeg mente ellers at det var tilladt at opgi´ f.eks. url, men husker forkert. Men her er et citat fra børsens betingelser:

Citat: "En annonce må indeholde oplysninger om virksomhedens branche, antal ansatte, omsætning, mv. Annoncen må ikke indeholde oplysninger, som sætter nogen i stand til at identificere brugeren, virksomheden eller kontakte virksomheden eller repræsentanter herfor. Der må f.eks. ikke afgives oplysninger om navn på brugeren, virksomheden eller kontaktpersoner, adresse, telefonnumre, faxnumre, eller e-mails." Citat slut.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:14
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Personligt så virker det faktisk ret dumt, at folk der vil sælge en webshop eller en hjemmeside ikke må oplyse URL. Det ville sikkert mindske antallet af irelevante henvendelser, da potentielle købere ikke har en jordisk change for at vide om de vil købe en hjemmeside eller ej før de har set den. Det er ikke kun besøgstal om omsætning der har betydning for et køb, og slet ikke når man taler om hjemmesider eller webshops. Der kunne amino helt sikkert godt lære noget  af www.websitebroker.com (bare min mening)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37

Kenneth Boysen:

Hvis man 100 % kikker på sites og ikke virksomheder, så bør man vel også tage med hvem der har lavet siden og hvad koder, SEO osv der ligger bag. En dansker koster trods alt lidt mere end en inder :)

Ja, korrekt men det kan vel stadig være kodet dårligere eller opsat dårligt hvis det er et CMS system.

Personligt kigger jeg på hvad en side har omsat for, selvfølgelig skal der også kigges på potentialet. Men jeg syntes at der er mange der overvurder deres sider/firmaer her på Amino.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 23:16

Jeg er enig i at priserne ser høje ud, men selv en glad amatør med en midelmådig side til salg har måske investeret flere hundrede timer i atfå den til at se ud som den gør, og alt for ofte er folk ikke ret selvkritiske. Det kan nemt give anledning til at nogle tror deres sider er mere værd en de reelt er.

Der er sikkert også noget selvforstærkende i det, forstået på den måde at skulle jeg sælge så ville jeg da kigge hvad de andre tog og så pris sætte efter det.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 19:19

Faktisk burde de fleste sites der sælges herinde sælges via en auktion. Et site er det værd som markedet vil betale...

Ord og vendinger som: Sælges til den rette eller site med kæmpe potientiale burde forbydes istedet for URL'en

/jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 19:24

De er ekstremt meget for høje - netop udviklet  site uden kunder og lager, men med kæmpe potentiale 50.000.

Omsætning på 150.000 - kr. 350.000.

Det hænger  slet slet ikke sammen. Det er som om sælgernen ikke sætte sig i købernes sted, og vurdere om de selv ville give prisen, så ville det nok se noget anderledes ud.

sbb

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:31

Weltström:

Faktisk burde de fleste sites der sælges herinde sælges via en auktion. Et site er det værd som markedet vil betale...

Ord og vendinger som: Sælges til den rette eller site med kæmpe potientiale burde forbydes istedet for URL'en

/jesper

Sludder og vrøvl - det kan jo være at den rette køber jo ikke er der på auktionstidspunktet.

Et site er det værd som markedet vil betale - ja, men det gælder ikke når vi snakker en begrænset tidsperiode som en auktion spænder over.

Man må desværre ikke skrive URL på aminos virksomhedsbørs - men prøv at se det fra Martin Thorborgs side: han skal jo også have råd til Porscher, millionvillaer og dyre vine så det går jo ikke vi handler udenom :)

Jeg ville umiddelbart tro at denne måde og drive forretning på ville skræmme folk væk - men der er jo masser af salg herinde (men priserne er latterlige) - og qxl kører nogenlunde med samme koncept - det er jo danmarks største auktionssite.

Jeg vil forresten heller ikke betale for potentiale som sælger ikke selv har kunne realisere. Men jeg vil gerne have det forærende og betale for en forretnings reelle værdi nu og her. Det er køberen der skal være spekulant - ikke omvendt !

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 19:54

Har været inde på nogle andre sider der sælger hjemmesider og det virker som om at den udenlandske konsensus for en hjemmesidepris er ca indtjeningen(profit) pr måned X 12-24 (mdr).

Personligt synes jeg at det virker som en fornuftig pris når man tager den intensitet der er på internettet hvor en sides popularitet kan forsvinde på få uger. Efter min mening bør der kun betales den ekstra præmie som mange på Aminos virksomhedsbørs kræver, såfremt siden har et uudnyttet potentiale som er ekstremt.

Man kan så argumentere om dette potentiale er tilstede hvis ejeren vil sælge den. Burde nok ikke være til salg hvis ejeren selv troede på det. 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 20:00

Hej.

Selvfølgelig er det ærgerligt at man ikke må skrive URL i virksomhedsbørsen, men der er jo faktisk en tråd her på Amino, "Virksomhed, ide, patent køb og salg Her kan du sælge din virksomhed, din ide dit patent og søge efter samme" hvor man kan sælge virksomheder, og nævne både navn, adresse, webadresse og hvad man ellers har lyst til at skrive.

En mulighed for sælgere er også at annoncere andre steder hvor det er tilladt at skrive URL, f.eks. på www.DBM.dk i kategorien: Forretninger & Webshops. Det er helt gratis.

Jørgen Olsen:
- men prøv at se det fra Martin Thorborgs side: han skal jo også have råd til Porscher, millionvillaer og dyre vine så det går jo ikke vi handler udenom :)

Der er da ingen grund til at have ondt af at andre tjener penge. Hvis man ikke vil støtte Martin Thorborg kan man jo bare lade være med at bruge features som kræver betaling Cool

Hav en fortsat god aften

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:07

ditbrugtmarked:

Hej.

Selvfølgelig er det ærgerligt at man ikke må skrive URL i virksomhedsbørsen, men der er jo faktisk en tråd her på Amino, "Virksomhed, ide, patent køb og salg Her kan du sælge din virksomhed, din ide dit patent og søge efter samme" hvor man kan sælge virksomheder, og nævne både navn, adresse, webadresse og hvad man ellers har lyst til at skrive.

En mulighed for sælgere er også at annoncere andre steder hvor det er tilladt at skrive URL, f.eks. på www.DBM.dk i kategorien: Forretninger & Webshops. Det er helt gratis.

Jørgen Olsen:
- men prøv at se det fra Martin Thorborgs side: han skal jo også have råd til Porscher, millionvillaer og dyre vine så det går jo ikke vi handler udenom :)

Der er da ingen grund til at have ondt af at andre tjener penge. Hvis man ikke vil støtte Martin Thorborg kan man jo bare lade være med at bruge features som kræver betaling Cool

Hav en fortsat god aften

Mvh.

ditbrugtmarked

Hej ditbrugtmarked.

Jeg tror du har misforstået mig. Jeg har ikke noget imod at Martin tjener penge.

Når jeg ikke selv kunne finde på at bruge virksomhedsbørsen til salg er det ikke fordi Martin ikke må tjene penge - jeg finder bare at priserne er for dyre.

Ovenstående indlæg må du tage med et gran salt - det var mest i spøg.

VH Jørgen Olsen

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)