Jeg sad lige og skulle søge lidt på hvordan man monterer en opvaskemaskine, og så blev jeg ramt af nogle spæjse resultater. Jeg søgte på google med ordene "montering opvaskemaskine" og aller øverst kom et link der hed: www.hvidevarerne.dk/montering_af_opvaskemaskine.php Det så jo sådan set ud til at være et ganske reelt resultat, jeg klikker, og ender på punkt1.dk''s forside. Det havde jeg jo ikke lige regnet med, så jeg gik tilbage, slog javascript fra, og kiggede lidt på den cachede version af siden og der dukkede noget op der kunne ligne et blog design. Men teksten var dog ikke helt forståelig :-) "Skrab Hvis du har spørgsmål vedrørende topbetjente montering af opvaskemaskine montering af opvaskemaskine, beder vi Vi glæder os til Du kan som regel ikke helt fjerne en plet fra et lyst Suger på alle overflader Med et universalmundstykke, der passer til alle overflader, undgår man at 200 liter montering af opvaskemaskine Skabet er forsynet med 2 låger – Medbring behovsanalysen Opvaskemaskinens placering Opvaskemaskinens front Energiforbrug Opvaskeevne Tørreevne Lydniveau Programværk Programvalg Sikkerhed mod vandudslip Opvaskemaskinens indretning Indikation for salt/afspændingsmiddel Resttidsindikation Forsinket start" Er det en såkald doorway page, og er det ikke "kriminelt" i forhold til google? Jeg ville da i hvert fald hellere have fundet noget om at montere en opvaskemaskine, end ind at se på punkt1''s forside.... |
Er det doorwaypages?
|
Hej Morten Jeg ved at WeSecureIt.dk har Punkt1 som kunde. De arbejder med cloaking, redirects og hele baduljen. Tror dette kunne være en af deres sider. > Er det en såkald doorway page, og er det ikke "kriminelt" i forhold til google? Det ligner en cloaked side. Og ja det er google ikke glade for. Hvorvidt de sletter den kommer an på flere faktorer. Her skal vi nok spørge Mikkel, Marcel eller en af de andre SEO eksperter her på Amino. Men der er vistnok en tendens til at også domæners trust og tyngde kommer meget ind i deres overvejelser før de sletter nogen somhelst. Læs denne interessante artikel om søgemaskinespam og trustede domæner: http://seoblackhat.com/2006/05/05/google-is-spamtacular-for-trusted-domains-like-expedia/ Det er i al fald sandsynligvis den cloakede side der ryger, hvis nogen i dette tilfælde overhovedet. Men jeg kunne da også virkelig godt tænke mig at høre Mikkels eller nogen af de andre SEO folks mening om hvor godt dette arbejde er udført og sandsyunnligheden for bannning..? |
Det ligner for mig et af AddVisors værkerbortset fra javascriptet der gør at man ikke umiddelbart kan se den ved første øjekast... Så det skal nok passe, at det er WSI :) Der er flere ting ved dette eksempel Google ikke påskønner...
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
> Der benyttes 302 redirect, hvis man ser på hvad der sker på serveren, når URL''en kaldes Kun til brugerne, Marcel - søgemaskinerne får ingen 302 :) Det kræver en mere omfattende analyse at fastlå hvor høj risikoen er ved en løsning som denne - både for "cloaking-domænet" og det domæne der redirectes til. Hvis siderne er lavet ordentligt er det temmelig svært og resursekrævende for søgemaskinerne at identificere dem automatisk - i hvert fald uden at få alt for mange falske possitive med i købet. Så tendensen er at de lever ret lang tid. |
Nederen... Der var jeg lige for hurtigt kan jeg se... Jeg undskylder mange gange... ![]() |
/Marcel Fuursted
> Jeg ville da i hvert fald hellere have fundet noget om at montere en opvaskemaskine, end ind at se på punkt1''s forside.... Ja, det kan jeg godt forstå. Fra et brugersynsvinkel er løsningen efter min mening en stinker. Kan man få Mikkels og Marcels holdning til denne? - Er kunsten ikke også at lave noget som giver en god brugeroplevelse og i yderste konsekvens kan være med til at brande firmaet som betaler for ydelsen? Jeg kan i al fald nu se en god grund til ikke at bruge WeSecureIt - Det ligner høj pistolføring - hurtigt ind-hurtigt ud... |
/Marcel Fuursted
Jeg synes også at det må være uden nogen reel værdi for punkt1, eftersom jeg ikke engang blev ledt ind på en side der handlede om opvaskemaskiner, men blot kom direkte til forsiden. Det er vel nærmest bare spild af båndbredde...? |
Det evige spørgsmål om etik :) Man kan vel gå så langt at sige, at dette er spam i den forstand, at brugeren søger noget og får noget andet... Men jeg synes faktisk det er værre for Punkt1... Tænk på hvor meget unødvendigt trafik de får (og måske endda betaler for) uden at få noget ud af det, fordi de ligger på søgeord, som måske ikke har så meget med dem at gøre... En hurtig søgning (skal godt nok passe på med at gøre det for hurtigt ![]() Buttomline er, at jeg synes det er harmløst, når der er en enkelt af disse, men sådan er det desværre bare ikke altid. Og jeg ville personligt hellere skabe salgsrelevante søgeord for kunden trafikgenererende søgeord, som måske ikke giver noget... |
/Marcel Fuursted