Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bådprojekt 2006 - BalderSø ;-)

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Matt

Jeg kan se at du er ved at købe en evinrude 60 hk. Nu skriver du ikke hvor gammel motoren er, men hvis den er fra før ca 96 så hold dig langt væk fra den. Hvis den ikke allerede er boret op i cylinderen, så er det lige så sikkert som amen i kirken, at den vil rive den nederste cylinder. Jeg har rodet MEGET med bådmotore, så det er ikke bare et enkeltstående tilfælde jeg snakker ud fra.

Hvis du for brug for lidt vejledning til køb af motor, er du velkommen til at smide en PM

Mvh

Allan

Tjek min profil her

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 16:40
Jesper -> Sæ''føli...!! Du kan allerede nu godt skære navnet ud... "BalderSø" :-)

Allan -> Det er lige nøjagtig indlæg som dit der gør det værd at lave så stort et postyr om ens projekt., for som du rigtigt har fanget, er jeg lige så blank som som vandet på en solskinsdag, når det kommer til viden om både og alt hvad dertil hører...

Nu skal jeg godt nok ud af døren og til et fantastisk netværksmøde i Lyngby (men jeg har lige været ude et par timer os slibe ) - men i aften når jeg kommer hjem, kan du være stensikker på at jeg vil gøre brug af dit tilbud og høste lidt erfaring inden jeg køber den... jeg mener at huske han sagde det var en 88''er?! Så det kan da godt være jeg skal trække snitterne til mig igen...?!

Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 23:27
Hej Matt

Du skal være velkommen til at komme med spørgsmål.

Hvis den er fra 88, så sørg for at have en med der kan måle kompretion på motoren. Men jeg vil nok råde dig til at vælge enten en mercury, marine, yamaha eller suzuk.

Disse fire motore er meget slidstærke, og kan holde læne hvis de bare bliver passet lidt. Min personlige favorit er mercury, men sådan er vi så forskellige.

Evinrude og johnson er stort set samme mærke, og efter min mening skal man holde sig fra dem. Det skal dog siges at de nyeste årgange af evinrude er blevet en del bedre, og så er de faktisk nogle ef markedets mest økonomiske.

Force er et mærke som marine/mercury gik sammen om at lave med henblik på det amerikanske marked. Og som det er med alle andre motore til dette marked, gik det bare ud på at få dem til at bruge så meget brændstof som over hovedet muligt, så force er en MEGET tørstig motor.

Håber du kan bruge det til lidt, ellers så bare spørg løs.

Mvh

Allan

Tjek min profil her

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 01:05
Hej Allan

Okay damn du har styr på det pis!  Det er lækkert...

Jeg har jo hørt at Mercury og Honda skulle være de to mest eftertragtede mærker?! Men så kan vi da konkludere, at i hvert fald Mercury er O.K.?!

Hvad f.eks. med disse, er det værd at kigge på? :

Eller har du kendskab til nogen der har en motor til salg?!

I øvrigt, så er der en anden ting jeg lige skal høre dig om, men jeg går lige ud og måler det i morgen tidlig - for nu har jeg jo set motorerne kan have kort og langt ben - og det må vel være afstanden fra montering til vandet der er afgørende, eller hvilken betydning har dette?!

Det var en masse spørgsmål, håber ikke du bliver overbebyrdet nu  Men det er jo ikke sådan nåren glad amatør bevæger sig ud i det maritime... hehe...

PS: Allan, er det fuldstændig overkill at smide en 40-50 heste på en 14fods som denne her båd??

Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 07:43
Hej Matt

90% af alle speedbåde skal bruge en motor med langt ben, og det er rigtig at det er længden fra beslaget til skruen man snakker om.

Jeg vil ikke anbefale en motor på under 50 hk hvis den skal bruges til at trække vandski eller andet sjov, så de sidste 2 ser ganske fornuftige ud. Det er et par ældre herre, men tag en med der bare har lidt forstand på motore, så kan det ikke gå helt galt.

Jeg har faktisk selv sådan en 50hk til at stå. Selve motoren er helt i to, men beslaget er desværre tæret helt væk.

Det er bestemt ikke overkill at sætte en 50 hk på sådan en båd. Nu ved jeg ikke hvor mange penge du vil smide efter en motor, men for ca. 12000-13000 kan du nok finde en 60 hk mercury fra midt 90''er med power trim. Men ellers, som tidligere nævnt, ser de sidste 2 også fornuftige ud.

Mvh

Allan

Tjek min profil her

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 11:31
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 23:52
Spændende projekt med at få båden på "ret køl" og godt tidspunkt, at lave det på, så den kan blive klar til sommer.
Så ses vi måske på vandet eller til Samsøfestival.
Henning Buddig
Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 23:58
OPDATERING - 20.maj - bådprojektet er blevet opdateret med nye spændende billeder og historier ;-)

Henning Budding -> Hehe... tror nu ikke jeg tør bevæge mig alt for langt fra land det første års tid...

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 14:07
OPDATERING:

Hva så Amino's... er vi friske på en tur med 60-70km/timen på den her satan??

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:11
Side 2 ud af 4 (39 indlæg)