Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min ven rette min hjemmeside

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg undres, når du udbyder en hjemmeside-CMS løsning og at din egen hjemmeside ikke selv virker (f.eks. Firefox på OS X)... Hvad er nu det?

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 23:03

Morten Thorpe:

Hej Peter,

Jeg undres, når du udbyder en hjemmeside-CMS løsning og at din egen hjemmeside ikke selv virker (f.eks. Firefox på OS X)... Hvad er nu det?

Er det denne her http://hztrading.dk/ ? - jeg kan heller ikke åbne nogle af links i menuen - men hvad det er vel et nystartet firma måske - ellers har han sikkert en forklaring.

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:59

I denne situation ville jeg nok vælge en løsning basseret på en wordpress, det koster 650kr at få den sat op og yderligere 650kr at skinne den med et eksiterende template. 3500kr hvis du skal have dit eget design.

Derefter kan den hostes for 50kr om måneden. (Hvilket er den rigtige pris for et webhotel, det er hverken 10 eller 250kr ... men et sted mellem 40 og 60-70kr ... jeg sælger mine til 50kr fordi jeg finder at det er den mest rimelig pris, men der findes fornuftige løsninger til op ved 70kr/mdr)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:07

Hej hej,

Hjemmesiden hztrading.dk virker som skrevet ikke. Og det er heller ikke meningen for nuværende. Det er et samleselskab for forskellig importvirksomhed fra USA og Østen, men selskabet starter først op for alvor fra 1/11, så hvad der ligger på siden lige nu er kun en skabelon, og ikke en reference ;-)

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:10

Apropos webhosting, så mener jeg på ingen måde at man kan måle ud fra prisen, men udelukkende ud fra den service der leveres. Jeg har aldrig oplevet problemer med one.coms løsninger, selvom de er vanvittigt billige. Hurtig support, oppetid tæt på 100%. Har haft uheldige oplevelser før med for eksempel et firma der hed cliche, men aldrig med one.com.

Omvendt har jeg engang registreret et webhotel for en kunde hos Azero, som kostede flere hundrede om måneden. Der var ikke andet end problemer med det!!

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17

Mikkel Mikjær Christensen:

I denne situation ville jeg nok vælge en løsning basseret på en wordpress, det koster 650kr at få den sat op og yderligere 650kr at skinne den med et eksiterende template. 3500kr hvis du skal have dit eget design.

Derefter kan den hostes for 50kr om måneden. (Hvilket er den rigtige pris for et webhotel, det er hverken 10 eller 250kr ... men et sted mellem 40 og 60-70kr ... jeg sælger mine til 50kr fordi jeg finder at det er den mest rimelig pris, men der findes fornuftige løsninger til op ved 70kr/mdr)

Bare lige en hurtig kommentar. Priserne som Mikkel skriver ovenfor virker som sådan meget fornuftige i forhold til det du søger (endda en smule billige vil jeg nærmest sige).

Dog bed jeg lige mærke i, at han skriver "Hvilket er den rigtige pris for et webhotel, det er hverken 10 eller 250kr" - Say what now? Det kan man jo ikke sige Mikkel? Det afhænger jo fuldkommen af hvad ens krav er til sikring af data, oppetid, funktionaliteter mm.? .. Når det så er sagt, så lyder 50 DKK/mdr umiddelbart fint.. antaget at man selvfølgelig får de typiske ting, som en garanteret oppetid på min. 99,9%, automatiseret backupløsning og basic LAMP serverfunktionalitet (Apache, MySQL, PHP).

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 11:36

hztrading:

Apropos webhosting, så mener jeg på ingen måde at man kan måle ud fra prisen, men udelukkende ud fra den service der leveres. Jeg har aldrig oplevet problemer med one.coms løsninger, selvom de er vanvittigt billige. Hurtig support, oppetid tæt på 100%. Har haft uheldige oplevelser før med for eksempel et firma der hed cliche, men aldrig med one.com.

Omvendt har jeg engang registreret et webhotel for en kunde hos Azero, som kostede flere hundrede om måneden. Der var ikke andet end problemer med det!!

Nå , men det er der altså andre der har og de små webhotel til 10kr pr måned dur bare IKKE til CMS løsning - det er min bitre erfaring og også andres som du evt. kan læse om på www.postnuke.dk - hvis du har lyst.

Idag har jeg konverteret til et større webhotel med bedre oppetid - der findes dog en anden udbyder som også er mege anvendt til cms. Man skal jo regne med at kunden har brug for både webserver/ mysql server og mail og de fleste vil gerne betale for en færdig og stabil løsning.

MHT. priser så er det en del af min prispakke at der er lidt tilsætning for selve udvikling og så en lille indtjening for abonnement/webhotel - men det er jo forskelligt fra firma til firma og altefter hvad man anvender af webhotel og CMS.

Men jeg ønsker da held og lykke med den side og håber det bliver et godt resultat.

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46

serverservice:

hztrading:

Nå , men det er der altså andre der har og de små webhotel til 10kr pr måned dur bare IKKE til CMS løsning - det er min bitre erfaring og også andres som du evt. kan læse om på www.postnuke.dk - hvis du har lyst.

Idag har jeg konverteret til et større webhotel med bedre oppetid - der findes dog en anden udbyder som også er mege anvendt til cms. Man skal jo regne med at kunden har brug for både webserver/ mysql server og mail og de fleste vil gerne betale for en færdig og stabil løsning.

MHT. priser så er det en del af min prispakke at der er lidt tilsætning for selve udvikling og så en lille indtjening for abonnement/webhotel - men det er jo forskelligt fra firma til firma og altefter hvad man anvender af webhotel og CMS.

Men jeg ønsker da held og lykke med den side og håber det bliver et godt resultat.

Undskyld men altså sikke noget vrøvl! At en given udbyder ikke skulle være okay til en CMS løsning giver ingen mening, da et CMS ganske simpelt blot er en større samling kode der tilsammen laver et interface for administration og fremvisning. Der er absolut ingen performancemæssig forskel på at køre det CMS end så meget andet, udover muligvis at mange CMS systemer er lidt mere bloatede, så svartider kan blive få ms dårligere da der skal hentes mere pr. request.

Af en eller anden grund er Content Management Systems blevet kraftigt glorificeret de sidste 4-5 år, til trods for at det eneste de egentlig bidrager med er en simplere administration af indhold og hurtigerer deployment (contra at lave alting selv). Der er altså ingen performancemæssig, algoritmisk eller på anden vis computational forskel på et CMS og "normale" websider.... Så hvis one.com kan køre en "normal" webside skrevet i PHP m. MySQL adgang, så kan one.com også køre et CMS m. PHP og MySQL.

Desuden kender jeg adskillige virksomheder der kører Joomla hos one.com med fin succes... (EDIT: Ik at jeg derved vil anbefale dem dog)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 12:02

Aconiac.com - Michael Lind:

Så hvis one.com kan køre en "normal" webside skrevet i PHP m. MySQL adgang, så kan one.com også køre et CMS m. PHP og MySQL.

Ja, men spørgsmålet er om det er et "seriøst" alternativ. Det er korrekt at en CMS egentlig bare er en udvidet mængde kode men det er noget vrøvl at det ikke "koster mere" for en server at køre en CMS frem for en standard web app. Det kræver flere beregninger på serveren og flere kald til databasen.

Desuden kender jeg adskillige virksomheder der kører Joomla hos one.com med fin succes... (EDIT: Ik at jeg derved vil anbefale dem dog)

Dejligt for dem, men det er absolut ikke anbefalelsesværdigt at køre Joomla hos one.com. Dette har dog intet med one.com som sådan at gøre, men med den konfiguration de har på deres servere. Der findes også billige alternativer der kører safe_mode = off (som er anbefalet til Joomla fx), eksempelvis i123.dk til samme pris.

Det har altså ikke noget med prisen at gøre hvorvidt hosten fungerer med en CMS men en sådan løsning kræver en hel del mere af serveren!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09

Gadensgaard:

Så hvis one.com kan køre en "normal" webside skrevet i PHP m. MySQL adgang, så kan one.com også køre et CMS m. PHP og MySQL.

Ja, men spørgsmålet er om det er et "seriøst" alternativ. Det er korrekt at en CMS egentlig bare er en udvidet mængde kode men det er noget vrøvl at det ikke "koster mere" for en server at køre en CMS frem for en standard web app. Det kræver flere beregninger på serveren og flere kald til databasen.

Dejligt for dem, men det er absolut ikke anbefalelsesværdigt at køre Joomla hos one.com. Dette har dog intet med one.com som sådan at gøre, men med den konfiguration de har på deres servere. Der findes også billige alternativer der kører safe_mode = off (som er anbefalet til Joomla fx), eksempelvis i123.dk til samme pris.

Det har altså ikke noget med prisen at gøre hvorvidt hosten fungerer med en CMS men en sådan løsning kræver en hel del mere af serveren!

Endnu engang må jeg sige det er noget vrøvl. Et CMS kræver ikke noget nævneværdigt mere af en server end så mange andre webapplikationer uden bagvedliggende services. De eneste to bottlenecks der er, er PHP parseren og MySQL DB kommunikation.

PHP parseren har en O(n) tidskompleksitet i forhold til input, så hvorvidt der er 5mb kode eller 50mb har ingen særlig betydning, da hver request sjællendt kræver meget parsing på serveren (som regel er det meste af en php fil bare html og bliver derfor skipped.. dette gælder lige så meget for et CMS).

MySQL DB kommunikation er en bottleneck og forskellige requests til en DB kan stige meget i kompleksitet afhængig af input, men et CMS laver ikke nævneværdigt flere kald end en normal side skrevet i noget php, hvor denne henter noget content fra en DB. Selvfølgelig kræver et CMS mere end en statisk HTML side, men det er heller ikke just det vi taler om her.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)